نخوردن شام جهت لاغری اشتباه است بررسی عواقب نخوردن شام

نخوردن شام جهت لاغری اشتباه است بررسی عواقب نخوردن شام

نخوردن شام جهت لاغری

نخوردن شام در کاهش وزن تاثیر ندارد ؟!?

▫️وقتی انسان برای 12ساعت غذا نخورد متابولیسم(سوخت و ساز) بدن او 40% کاهش می یابد به همین دلیل است که حذف کردن وعده های اصلی غذایی کمکی به کاهش وزن نمیکند و اشتباه است.

+ غذا نخوردن پس از ساعت هشت شب یکی از پیشنهادهای رایج است.

نخوردن شام جهت لاغری, بررسی عواقب نخوردن شام,نخوردن شام جهت لاغری اشتباه است,حذف شام جهت لاغری,عواقب حذف شام,حذف شام و ضعف بدنی ,حذف وعده شام و آسیب جدی بدن

حقیقت: اگر چه پژوهش های بسیاری این فرضیه را ثابت کرده اند اما نباید یک نکته ظریف را فراموش کرد؛ با وجود اینکه خوردن غذای زیاد در شب و چاقی به هم مرتبطند اما این دلیل نمی شود که یک رابطه علت و معلولی بین شان برقرار باشد. ما زمانی چاق می شویم که بیشتر از حد نیاز کالری دریافت کنیم و کمتر از حد معمول آنها را بسوزانیم؛ بنابراین میزان دریافت و سوزاندن کالری عامل اصلی چاقی است نه زمان آن. بنابراین متخصصان تغذیه توصیه می کنند به جای نگرانی درباره شب و روز به فکر میزان کالری دریافتی تان باشید. نخوردن شام جهت لاغری

نتیجه: نسوزاندن کالری اضافی عامل چاقی است نه خوردن شام.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

آیا با شام نخوردن لاغر می شویم؟

حذف این وعده و یا وعده های دیگر کاملا اشتباه است و بیشتر موجب پرخاشگری، بی حوصلگی، خستگی و کاهش قدرت تمرکز و حافظه می گردد. فرد در طی روز باید ۳ وعده اصلی و ۲ میان وعده داشته باشد. به طور طبیعی قند خون بدن افراد بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلی گرم است و بعد از هر وعده غذایی این مقدار افزایش می یابد. پس از گذشت ۲ ساعت به حالت پایه همراه با حس گرسنگی باز می گردد و اگر آن را سرکوب کنید نتیجه معکوس داشته و شما تمایل بیشتری به غذاهای شیرین و پرکالری پیدا خواهید کرد. همچنین میزان کالری دریافتی افراد برای هر کیلو گرم وزن آنها حدود ۳۰ کیلو کالری است که برای یک فرد ۶۰ کیلوگرمی روزانه حدود ۱۸۰۰ کیلوکالری مورد نیاز است. حال با توجه به توضیحات اگر این میزان قند و کالری به بدن انسان نرسد، خود موجب مشکلاتی می گردد.

نتیجه اینکه برای کاهش وزن نباید وعده غذایی را حذف کرد، بلکه شام را در محدوده ساعت ۷ تا ۸ شب صرف کرد و بین صرف شام تا خواب در حدود ۳ ساعت فاصله وجود داشته باشد. زیرا تمامی هورمون هایی که کمک به متابولیسم بدن می کنند شب هنگام با ما استراحت می کنند در نتیجه کالری دریافتی نه تنها سوخته نمی شود بلکه تبدیل به چربی می شود و دیگر اینکه به ازای هر یک کیلوگرم وزن بدن در حدود ۲۰ کیلو کالری دریافت کنند، بدینوسیله هم وعده غذایی را حذف نکرده اید و هم به مرور زمان از نتایج مطلوبی برخوردار خواهید شد.

وعده شام نیز جزء وعده ‏های مهم در برنامه غذایی انسان است که بسیاری از افراد به خاطر افزایش وزن و چاقی این وعده را حذف می ‏کنند و بدون شام به رختخواب می ‏روند.

باید گفت حذف وعده شام از برنامه غذایی کار درستی نیست. افرادی که شام نمی ‏خورند، به مدت طولانی بدن خود را از مواد مغذی محروم می‏ کنند.

از مضرات این عمل آن است که:

 شخص به طبیعی‏ ترین نیاز خود یعنی غذا خوردن پاسخ نداده و با تحمل گرسنگی، در خود ایجاد استرس می‏ کند که این استرس شخص را دچار عصبانیت و پرخاشگری، خستگی، بی‏ حوصلگی و فشار عصبی کرده و قدرت تمرکز و حافظه او را نیز کاهش می ‏دهد.

 در این حالت اگر شخص نتواند گرسنگی را تحمل کند، به علت افت قندخون تمایل زیادی به مصرف مواد شیرین و پُر کالری پیدا کرده و در وعده عصرانه یا قبل از خواب از مواد چاق‏ کننده مانند انواع شیرینی، بستنی، شربت و نوشابه‏ های شیرین استفاده می ‏کند که این مواد، نه تنها قادر به تامین نیازهای تغذیه ‏ای فرد نیستند، بلکه موجب چاقی نیز می ‏شوند. نخوردن شام جهت لاغری

 از اشکالات دیگر نخوردن شام این است که شخص به علت گرسنگی نمی ‏تواند با آرامش به خواب رود و خوابی آرام و راحت داشته باشد که این امر خود موجب استرس و فشار عصبی می ‏شود.

 افرادی که شام میل نمی ‏کنند، صبح پس از برخاستن از خواب، به علت افت قندخون معمولا دچار خستگی، بی‏ حوصگی، افسردگی و سایر عوارض عصبی می ‏شوند. از طرفی تمایل زیادی به خوردن صبحانه چرب و شیرین و پُر کالری پیدا کرده و در نتیجه در مصرف صبحانه افراط می ‏کنند و یا در صبحانه از مواد پُر کالری استفاده می ‏نمایند که برای سلامتی مضر است.

 نکته مهم دیگر این که هر چه تعداد وعده‏ های غذایی بیشتر(یعنی سه وعده اصلی غذایی و دو میان وعده) و مقدار غذا در هر وعده مختصر و متعادل باشد، جذب مواد مغذی بیشتر خواهد بود. افرادی که تعداد وعده‏ های غذایی خود را کاهش داده و مقدار غذا را در هر وعده افزایش می ‏دهند، مقدار از مواد مغذی مصرفی، بدون استفاده از بدن شان دفع خواهد شد.

ارسال شده در تاریخ 4 آوریل 2019 توسط خدیجه ص با موضوع لاغری و چاقی
بازدید : 1,133
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.