نگهداری سیب زمینی به روشهای سالم و اصولی به مدت طولانی

نگهداری سیب زمینی به روشهای سالم و اصولی به مدت طولانی

نگهداری سیب زمینی

گذاشتن سیب زمینی داخل یخچال ممنوع

برسی ها نشان میدهد گذاشتن سیب زمینی داخل یخچال موجب تبدیل نشاسته به قند مضر میشود

داخل گونی نخی و در جای خشک نگه داری کنید.

نگهداری سیب زمینی به روشهای سالم,بهترین روش ذخیره سیب زمینی,نگهداشتن سیب زمینی در یخچال ممنوع , گذاشتن سیب زمینی در یخچال موجب تبدیل نشاسته به قند مضر میشود

سیب زمینی اگر درست و اصولی نگهداری شود تا ماه‌ها سالم و قابل مصرف می‌ماند. بهترین راه این است که سیب زمینی را در کیسه کاغذی باز و کیسه کاغذی با چند سوراخ در بدنه کیسه، نگهداری کنید. این باعث می‌شود که هوا در کیسه جریان داشته باشد و مانع تجمع رطوبت در کیسه سیب زمینی می‌شود.

کیسه‌های پلاستیکی برای نگهداری سیب زمینی مناسب نیستند، چراکه رطوبت را در خود نگه می‌دارند و ممکن است باعث پوسیدن پیش از موعد سیب زمینی بشوند.

ذخیره کردن سیب زمینی

۱) سیب زمینی ها را بر اساس نوع بررسی و جدا کنید: پس از خریداری کردن هر مقدار که تهیه کرده اید یا هر مقدار که از زمین کشاورزی خود بر داشت کرده اید آنها را یک بررسی اجمال کنید و در این بررسی سعی کنید هر سیب زمینی صدمه دیده یا زخمی یا هرنوع خراب و فاسد شده و مشکل دار را از بقیه جدا کنید، این نوع سب زمینی ها به هیچ عنوان نباید ذخیره شوند چرا که بسیار سریع فاسد و خراب شده و باعث خراب شدن سایر سیب زمینی های دیگر می شوند.

  • سیب زمینی های قابل استفاده و صدمه دیده را از قسمت صدمه دیده برش زده و مابقی را نهایتا در یک یا دو روز استفاده کنید.
  • سیب زمینی های فاسد و خراب را از مابقی جدا و اگر قابل استفاده نیستند دور بریزید.

۲) سیب زمینی های سالم را در مکان خشک و تاریک نگهداری کنید: پس از این که سیب ز مینی ها را در مرحله قبل دسته بندی و جدا کردید حال سیب زمینی های سالم را در مکانی به دور از نور و در جای تاریک و همچنین خشک و عاری از رطوبت برای ذخیره کردن قرار دهید.این مکان می تواند زیر زمین یا کابینت های بزرگ و خشک یا هر مکان مناسب دیگری باشد.

 

  • نور و رطوبت باعث ریشه زدن و سبز شدن یا برای برخی دیگر از سیب زمینی ها باعث خراب شدن و فاسد شدن  می شود.
  • بسیاری از سیب زمینی ها در کیسه هایی فروخته میشوند که براحتی هوا را از خود عبور می دهند که این کیسه ها برای نگهداری مناسب هستند و نباید آن ها را در کیسه هایی که جریان هوا را عبور نمی دهند نگهداری شوند.
  • اگر شما خود سیب زمینی ها را می چینید و برداشت می کنید آن ها را داخل جعبه ها یا کیسه های توری ریخته و بین هر لایه یک عدد روزنامه قرار دهید و این کار را برای هر لایه تکرار کنید.

) دما محیط را خنک نگهدارید: سیب زمینی ها را می بایست در در دمای کمتر از  (۵۰ درجه فارنهاید) ۱۰ درجه سانتی گراد نگهداری کنید. برای نگهداری طولانی مدت این دما باید کاهش یافته و به ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد برسد. این محیط خشک، تاریک و خنک میتواند هر جایی از قبیل زیر زمین باشد.

  • حواستان باشد که یخچال برای نگهداری سیب زمینی اصلا مناسب نیست چرا که دمای آن برای سیب زمینی ها بسیار خنک است و این امر باعث از بین رفتن مزه و حتی شکل و ظاهر سیب زمینی ها می شود.
ارسال شده در تاریخ 2 ژوئن 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 1,206
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.