وضع حمل آسان ده راز زایمان راحت – بیش از ده روش برای زایمان ساده

وضع حمل آسان ده راز زایمان راحت- بیش از ده روش برای زایمان ساده

وضع حمل آسان ده راز زایمان راحت- بیش از ده روش برای زایمان ساده را در ادامه برایتان پست می گذارم. وضع حمل آسان یکی از دغدغه های زنان باردار، خصوصاً آنهاییست که برای اولین بار زایمان را تجربه می کنند. بیش از ده روش برای وضع حمل آسان را در ذیل می خوانیم.

1. بدنتان را روی فرم نگه دارید.

وضع حمل آسان

تکوآ کینگ، یک ماما و استاد مامایی و بیماریهای زنان در دانشگاه کالیفرنیای سان فرانسیسکو می گوید: “زنان بارداری که بدنی روی فرم دارند احتمالاً زایمانهای کوتاهتری را تجربه می کنند. تندرستی مقاومت را بهبود می بخشد و اگر بتوانید وضع حمل را بهتر تحمل کنید، احتمال اینکه نیاز به مداخلات و مشاوره پزشکی داشته باشید، کمتر می شود.”

در دوران بارداری خود، شنا یا پیاده روی کنید، یا کلاسهای ورزش پیش زایمان را بگذرانید (البته پس از اخذ اجازه از پزشک یا مامای خود!).

2. فیلمی از حرکات مناسب در زمان بارداری

3. به کلاس زایمان بروید.

به گفته دکتر رابرت استرن در یکی از بیمارستان های نیویورک امریکا، آشنا کردن خود با مراحل وضع حمل و تمرین راهکارهای آرامبخشی قبل از این رویداد مهم به شما کمک خواهد تا کمتر احساس نگرانی کنید. که این امر برای وضع حمل آسانتر می تواند مؤثر باشد.

وضع حمل آسان ده راز زایمان راحت- بیش از ده روش برای زایمان ساده

دنبال کلاسهای زایمان معتبر بگردید. به دنبال کلاسهای کوچک شامل کمتر از ده زوج، یک مربی معتبر و اهدافی که با اهداف شما جور باشد، باشید.

4. از حمایت خوب بهره بگیرید.

احتمالاً شریک زندگیتان در تمام طول وضع حمل کنار شما خواهد بود، اما ممکن است بخواهید از کمک مضاعف بهره بگیرید.

برطبق آنالیزی بر آزمایشهای کلینیکی که توسط مجلۀ مامایی و بیماریهای زنان امریکا منتشر شد، زنانی که از مراقبت مداوم یک ماما (منظور از این ماما یا قابله کسی است که برای ساپورت و حمایت از یک مادر باردار و همسرش آموزش دیده هرچند مدرک دانشگاهی ندارد) بهره بردند، پنجاه درصد به سزارین کمتر احتیاج داشته و سی درصد احتمال نیاز به درمانهای مربوط به درد در آنها کمتر بوده است، و در ضمن بیست وپنج درصد نسبت به کسانی که از اینگونه مراقبت ها محروم بوده اند، زمان وضع حمل کوتاهتری را تجربه کرده اند.
با پزشک خود صحبت کنید: به گونه ای که هردوی شما با استخدام مامای مراقب احساس راحتی کنید.

5. حواس خود را به چیز دیگری معطوف کنید.

برای مادرانی که اولین بارداریشان را تجربه می کنند، (درد) زایمان فعال به طور متوسط بین 12 تا 14 ساعت طول می کشد.  پس هنگام شروع انقباضات – این انقباضات را یا در قسمت پایینی پشت خود یا قسمت تحتانی عضلات شکم حس خواهید کرد – به گفته کینگ سعی کنید آرام بمانید. به گفته این بانو اگر از ابتدا شروع به نگرانی کنید، تعداد انقباضات را بشمارید، و در بین هر درد نفس بکشید، خودتان را خسته کرده و از پا درخواهید آورد. خودتان را مشغول به فعالیتهای دیگری کنید: قدم بزنید، یک دوش بگیرید، یا بیسکوئیت بپزید. هرچیزی که باعث آرامش شما شود باعث سریعتر شدن کارها می شود.

وضع حمل آسان

6. میان وعده هایتان را با دقت انتخاب و مصرف کنید.

یک میان وعدۀ سبک در اوایل زایمان زمانیکه همچنان در منزل هستید، به شما در حفظ سطح انرژیتان کمک خواهد کرد. از مصرف میان وعده های پرچرب و یا دیرهضم اجتناب کنید، چون معده بیش از حد پر باعث حالت تهوع و التهاب معده در مراحل بعدی زایمان فعال می شود. همچنین انقباضات ماهیچه ای و تنفس سریع باعث از دست دادن سریع آب و مایعات بدن می شود. یک مطالعه اخیر در دانشگاهی در کالیفرنیا نشان داد که دوبرابر کردن و افزایش میزان مایعات درون سیاهرگی می تواند تا بیش از یک ساعت از زمان وضع حمل بکاهد. بعلاوه احتمال اینکه این گونه زایمان ها بیش از 12ساعت طول بکشند، به نصف کاهش می یابد. زمانی از زایمان که در منزل هستید، مایعات خالص و شفاف مصرف کنید، و زمانی که به بیمارستان می رسید، هر زمان که احساس خشکی و دهیتراته شدن می کنید به مراقبان و پزشکان خود اطلاع دهید.

7. دوش بگیرید.

به گفته مارسی ریچاردسون، “درد می تواند باعث تنش و انقباض تمام عضلات بدن شود، که این امر حتی موجب ناراحتی بیشتر می شود. یک دوش آب گرم می تواند جلوی چنین واکنش و پاسخی را از طرف بدن بگیرد و با آن مقابله کند.”برای ایجاد آرامش و تسکین ماساژمانند، یک دوش بگیرید طوری که پشتتان یا هرجایی که انقباضات شدیدتری حس می کنید زیر دوش قرار گیرد. یک دوش در هر یک از مراحل زایمان که باشد خوب و مؤثر می باشد.

وضع حمل آسان

8. داخل وان حمام بروید.

یک تجربه:

پس از چندین ساعت در وضعیت وضع حمل برای فرزند سومم، کمی آرامش و مسکن دلم می خواست. دکترها می گفتند برای استفاده از اپیدورال (داروی مسکن) خیلی زود بود و پیشنهاد دادند که داخل حمام چرخابی (آب درمانی) در اتاق بیمارستان بشینم. به طور حیرت آوری این روش تأثیرگذار بود: می توانستم به آسانی موقعیت خود را در آب گرم و باحرکات نرم و سرخوردن در آن تغییر دهم و فشار آب جکوزی بر قسمت تحتانی پشتم از شدت انقباضات می کاست. زمانی که از وان بیرون آمدم، با توجه به اینکه وقت استفاده از مسکن اپیدورال بود، من از قبل به خاطر استفاده از وان چرخابی باز و متسع شده بودم. ده دقیقه بعد دخترمان به دنیا آمد.!

وضع حمل آسان

9. ماساژ بگیرید.

دریک مطالعه در مدرسه پزشکی دانشگاه میامی مشخص شد، زنانی که از جانب شریک زندگیشان ماساژ داده می شدند درد و اضطراب کمتری در حین تولد بچه داشتند نسبت یه آنهایی که ماساژ دریافت نمی کردند. به گفته “کینگ” – وقتی ناحیه ای دردناک را فعال وتحریک کنید، حال چه با فشار چه با گرما، پیامهای درد که به مغز فرستاده می شوند را کم و تعدیل می کنید. بذارید شریک زندگیتان بداند که چه چیزی حس بهتری به شما می دهد. ممکن است به طور مثال در اولین ساعات وضع حمل ماساژ شانه و گردن بخواهید، و در مرحله شدید، فشار محکم در ناحیه پایینی پشتتان بخواهید. با همین ویژگی، ممکن است در مواقعی اصلاً نخواهید لمس شوید.

وضع حمل آسان

10. دراز نکشید!

ایستاده بودن در سرتاسر اکثر زمان زایمان به نیروی جاذبه اجازه می دهد که به نفع شما عمل کند: سر نوزاد که به گردن رحم فشار می آورد، به باز ومتسع شدن آن کمک خواهد کرد. و امتحان موقعیتهای مختلف مانند — ایستادن، زانو زدن و یا سرپا نشستن (اسکوات) می تواند از ناراحتی شما کاسته و باعث پیشروی بهتر وضع حمل شود. به گفته خانم کینگ، “حرکت به عریض شدن و باز شدن لگن و نیز به عبور سر بچه کمک می کند.”

11. در صورت لزوم اجازه تجویز دارو را بدهید.

یک استاد دانشگاه در ایالت اوهایو امریکا می گوید: “اگر در وضعیت زایمان فعال هستید و اتساع گردن رحم بیش از سه سانتی متر باشد، مشخصاً یک مسکن اپیدورال باعث طولانی شدن تولد فرزند یا افزایش احتمال نیاز به سزارین نخواهد شد.” در واقع اگر نگرانید، یک داروی بی هوشی که در ناحیه ای خارج از نخاع تزریق شود، می تواند عمل اتساع را از طریق ریلکس کردن عضلات، تسریع نماید. مقدار کمی از دارو به بدن شما می رسد، چون این مواد دارویی قبل از رسیدن به جفت تجزیه شده و کارایی خود را از دست می دهند. با این حال، یک اپیدورال می تواند باعث کاهش حرکت شود– یک دلیل که بعضی از زنان به جای آن یک داروی مسکن مانند بوتورفانول داخل رگ انتخاب می کنند. دکتر ساموئل همچنین توضیح می دهد: “داروهای مسکن درد را کامل برطرف نمی کنند، اما احساس درد را تخفیف می دهند.”

وضع حمل آسان

13. نفس بکشید

“شیلینگ” می گوید: تنفس دارای الگو نه تنها به تمرکز شما در طول انقباضات کمک می کند، بعلاوه نفسهای آهسته در بین دردهای شکمی یا گرفتگی عضلات موجب آرامش و آسایش شما می شود. از هرنوع استراتژی برای کسب آرامش و ریلکس کردن که در زندگی روزانه از آنها استفاده می کنید، در طی وضع حمل نیز بهره بگیرید– مانند تنفس عمیق، گوش دادن به موسیقی و یا تصور یک مکان مورد علاقه تان. بالاتر از همه اینها، به یاد داشته باشید که هرچند قطعیات کمی در زمینه وضع حمل و به دنیا آوردن نوزاد وجوددارند، یک چیز قطعی هست که می توانید روز آن حساب کنید: هر  زایمان و وضع حملی بالاخره پایان می یابد. و این پایان نشانۀ شروع یک زندگی جدید است– منظور نوزاد شما و همینطور خود شما به عنوان یک والد می باشد. به همین دلیل است که حتی سخت ترین وضع حمل هم احتمالاً با ارزشترین کاری است که شما در طول عمرتان انجام خواهید داد.

وضع حمل آسان

 

منبع: https://www.parents.com

وضع حمل آسان، وضع حمل آسان، وضع حمل آسان. راههایی برای وضع حمل آسان، با چه روشی وضع حمل آسان داشته باشم.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از ما شارژ رایگان موبایل جایزه بگیرید
لینک کوتاه این مطلب: http://bit.ly/2tUb5Yh
نوشته شده توسط در تاریخ 10 تیر 1397 با موضوع مطلب علمی | بازدید : 150
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *