ویارهای دوران بارداری بررسی ویار های عجیب و زیادی در دوران بارداری

ویارهای دوران بارداری بررسی ویار های عجیب و زیادی در دوران بارداری

ویارهای دوران بارداری

اگر ویار های عجیب و زیادی در دوران بارداری دارید،باید بدانید که جنینتان این خوراکی ها را در رحم مزه می کند بر اساس مطالعات انجام شده طعم مایع آمنیوتیک در داخل رحم با غذاهایی که مادر می خورد تغییر می کند

ویارهای دوران بارداری,ویارهای بارداری عجیب و غریب‌,علت ویار بارداری ,ویار چیست ,ویار صبحگاهی ,حالت تهوع در بارداری,ویار مواد خوراکی ,ویار داشتن خوبه یا بد

دلیل یا علت ویار بارداری چیست؟

علت ویار بارداری و تنفر از برخی خوراکی‌ها هنوز به خوبی مشخص نشده‌ است. ولی علت احتمالی آن تغییرات هورمونی و احساسی است که می‌تواند بر جوانه‌های چشایی زبان و واکنش‌ها به غذا تاثیر بگذارد. ویار اکثر بانوان باردار در سه ماهه اول بارداری و زمانی‌که هورمون‌ها بیشترین تحرک را دارند در شدیدترین حالت خود قرار دارد. شدت ویار شما باید در چهار ماهگی کاهش یابد، در صورت عدم کاهش ویار به پزشک خود اطلاع دهید.

متخصصان تغذیه معتقدند ممکن است علت دیگر ویار بارداری، بالا بردن سطح رضایتمندی‌شان باشد. بارداری دوران مشکلی است و همه چیز رنگ جدیدی پیدا می کند. اغلب بانوان برای اینکه به احساسات خود آرامش بخشند، خود را به اولین ماده غذایی که در دسترس آنها قرار دارد می‌رسانند و با خوردن آن به آرامش می‌رسند. ویار، راه کاری برای کنار آمدن با علائم بارداری است. ظاهراً اکثر بانوان ویار می‌کنند یا خوراکی‌های ویژه‌ای را ترجیح می‌دهند، زیرا این مواد به کنترل حالت تهوع آنها در سه ماهه اول کمک می‌کند. ترشی‌ها، خوراکی‌های ترش و خوراکی‌های خشک (مثل بیسکویت) ویارهای معمول‌ این دوران هستند و جالب اینکه همگی برای بهبود حالت تهوع مفید هستند. اما به گفته متخصصان رابطه‌ای بین ویار بارداری و کمبود مواد مغذی در بدن مادر وجود ندارد، بنابراین لازم نیست که همیشه برای خوردن آنها آماده باشید. از خود بپرسید که آیا واقعاً ویار غذایی را کرده‌اید یا اینکه از این فرصت برای خوردن غذای مورد علاقه‌تان استفاده می‌کنید.

البته برخی از متخصصین معتقدند که ممکن است دلیل بوجود آمدن ویار در دوران بارداری، کمبود مواد مغذی مورد نیاز بدن باشد. این متخصصین ویار را به عنوان اخطار طبیعی بدن می‌شناسند. اما شواهد کمی برای پشتیبانی از این فرضیه وجود دارد.

هیچ ماده غذایی‌ حاوی فقط یک ماده مغذی نیست و همه مواد غذایی شامل مواد مغذی گوناگونی هستند. بنابراین ویار شکلات به احتمال کمی بخاطر ارزش غذایی آن است، بلکه دلیل توانایی این ماده برای آفریدن احساس خوب در شماست. شکلات میزان «سروتنین» و «اندورفین» مغز را افزایش می‌دهد.ویارهای دوران بارداری

 اما در برخی از موارد، ممکن است علت بیولوژیکی برای ویار بارداری وجود داشته باشد، بطور مثال زمانی که فرد گیاه‌خواری هوس گوشت می‌کند. حقیقت این است که هیچ کس بطور قطع دلیل ویار را نمی‌داند. بنابراین، برای ایمنی بیشتر باید به ویارهایتان توجه داشته باشید. پس ویارهای سالم را جایگزین ویارهایی کنید که برای سلامت شما مشکل‌ساز هستند.

ویارهای دوران بارداری,ویارهای بارداری عجیب و غریب‌,علت ویار بارداری ,ویار چیست ,ویار صبحگاهی ,حالت تهوع در بارداری,ویار مواد خوراکی ,ویار داشتن خوبه یا بد

ویارهای عجیب و غریب

شاید تاکنون شنیده باشید که برخی زنان باردار ویارهای دوران بارداری  به خوردن مواد نامتعارف گرایش بسیار شدیدی نشان می دهند. موادی که اغلب افراد در شرایط عادی تمایلی به خوردن آنها نداشته و این کار برایشان عجیب به نظر می رسد.ویارهای دوران بارداری

محققان هنوز نتوانسته اند دلیل اصلی تمایل ویارهای عجیب زنان باردار را پیدا کنند ولی عده ای از آنها معتقدند خوردن برخی مواد غیر معمول از قبیل گچ، یخ، زغال، خاک، برنج و… اغلب نشانه کمبود بعضی مواد مغذی از قبیل آهن، کلسیم و روی در بدن بوده و مصرف مکمل های آهن، کلسیم و روی می تواند تمایل آنها را به این مواد کاهش دهد اما بررسی ها نشان می دهد ویارهایی که فرد را متمایل به خوردن برخی مواد غیر معمول می کنند، می تواند برای مادر و جنین داخل رحم مضر باشد.

برخی به خوردن مواد حاوی سرب از قبیل خاک و رنگ تمایل دارند که مصرف این مواد ممکن است مسمومیت های سربی به همراه داشته و بشدت روی مادر و جنین اثر منفی گذاشته و حتی در موارد شدیدتر منجر به مرگ شود. گاهی مصرف این قبیل مواد مانند مو، سنگ ریزه و خاک منجر به انسداد روده ها و در نتیجه یبوست شدید، التهاب احشا و نیز عفونت می شود.

عفونت های انگلی از جمله عوارضی است که بر اثر خوردن خاک و امثال آن در بدن ایجاد می شود و به دنبال آن، احتمال عفونت مجاری معده و روده، درد و کاهش وزن رخ می دهد.

از دیگر عوارضی که بر اثر خوردن این گونه مواد حاصل می شود، مشکلات دندانی است. از آنجا که دندان ها به منظور جویدن مواد خوراکی تعبیه شده اند، جویدن هر گونه ماده غیر خوراکی و غیر معمول می تواند باعث وارد آمدن آسیب جدی به آنها و شکستگی و ترک خوردن آنها شود.

ویارهای دوران بارداری و ویارهای حاملگی اثراتی نیز روی جنین گذاشته و باعث می شود خوردن مواد غیر خوراکی مانع از جذب مناسب مواد مغذی و معدنی در بدن جنین شده و عوارضی چون تولد نوزادانی با وزن پایین، زایمان زودرس و تولد نوزاد مرده را سبب شود.

از ویارهایی که برخی زنان باردار با آن مواجه شده و تمایل زیادی به مصرف آن نشان می دهند، خوردن برنج خام است.

طبق بررسی ها، برنج یکی از موادی است که حاوی مقادیر بالایی «آرسنیک» بوده و با وجود سمی بودن این ماده، مصرف آن می تواند با انتقال از طریق بند ناف، به جنین داخل رحم صدمات جدی وارد آورده و از طرفی احتمال سقط جنین در چنین زنانی بالا می رود. نوزادان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری برنج زیادی مصرف کرده اند، در زمان تولد وزن کمتری داشته و بیشتر در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

یکی دیگر از عادت هایی که برخی زنان باردار با آن مواجه می شوند، مساله خاک خوری است که فرد در آن میل شدیدی به خوردن خاک پیدا می کند و به طور کلی خیلی غیر معمول جلوه می کند.ویارهای دوران بارداری

خوردن خاک به دلیل آلودگی آن معمولا توصیه نمی شود ولی به طور کلی همه محققان بر این عقیده استوارند که ویارهای شدید به موارد غیرعادی (پیکا) زمانی که مدت زیادی طول بکشد، می تواند باعث زایمان های زودرس در زنان باردار شده و از سوی دیگر به دلیل جایگزینی این گونه مواد به جای وعده های غذایی، فرد ممکن است دچار کم خونی و حتی سوء تغذیه شود.

ویار حاملگی به طور طبیعی خطری را متوجه مادر و کودک نمی کند ولی چنانچه شما قبل از بارداری کاهش وزن داشته و ویار این دوران مانع از اضافه وزن شما در این دوران شود، ممکن است کودکی با وزن پایین به دنیا آورید. استفراغ های متعدد از سوی مادر می تواند باعث پارگی غشاهای دستگاه گوارش منتهی به معده شود.

ارسال شده در تاریخ 6 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع فرزند
بازدید : 1,351
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.