ویتامین های لازم برای بدن انسان مواد مغذی ضروری بدن

ویتامین های لازم برای بدن انسان

ویتامین های لازم برای بدن انسان : همه ما می دانیم ویتامین ها و مواد معدنی مواد مغذی ضروری بدن هستند ، اما هر ویتامین چه کار می کند؟ و کدام غذاها قدرتمندترین ویتامین ها را دارند؟ در این مطلب سعی شده تا تمام ویتامین های لازم برای بدن انسان بررسی شود.

ویتامین های لازم برای بدن انسان

ویتامین های لازم برای بدن انسان

ویتامین A
خوب برای: چشم های سالم و رشد و توسعه عمومی، از جمله دندان ها و پوست سالم مفید است.
منبع طبیعی: هویج و سایر غذاهای پرتقال از جمله سیب زمینی شیرین و خربزه دلمه ای – که همه آنها از رنگدانه کاروتن رنگ خود را دریافت می کنند.
ویتامین A – ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است

ویتامین B
خوب برای تولید انرژی، عملکرد سیستم ایمنی و جذب آهن.
منبع طبیعی: این گروه حیاتی از مواد مغذی را می توان در کل غذاهای غیر فرآوری شده، مخصوصا دانه های جامد، سیب زمینی، موز، عدس، فلفل قرمز، لوبیا، مخمر و ملاس یافت.
ویتامین b12 – ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است

ویتامین C

خوب برای: تقویت عروق خونی و دادن پوست به آن، کشش، عملکرد ضد اکسید کننده و جذب آهن.
منبع طبیعی: هر کس این را می داند – پرتقال! اما آنها تنها منبع نیستند – سایر میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C حاوی گواوا، فلفل قرمز و سبز، کیوی، گریپ فروت، توت فرنگی، شاخسارهای بروکسل و کتانوپ است.
ویتامین C – ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است

ویتامین D

خوب برای: استخوان های قوی بدن.
منبع طبیعی: صرف نظر از صرف چند دقیقه در خورشید، که باعث تولید ویتامین D می شود، می توانید این مواد غذایی را از تخم مرغ، ماهی و قارچ دریافت کنید.
ویتامین d – ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است

ویتامین E

خوب برای: گردش خون و محافظت از رادیکال های آزاد.
منبع طبیعی: غذای غنی از ویتامین E ما، بادام قوی است. شما همچنین می توانید با استفاده از آجیل، دانه های آفتابگردان و گوجه فرنگی به مزایای استفاده کنید.
ویتامین E – ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است

ویتامین K

خوب برای: انعقاد خون – یعنی روندی که لخته شدن خون شماست.
منبع طبیعی: سبزی برگها بهترین منابع طبیعی ویتامین K هستند – پس مطمئن شوید که شما غذای زیادی از کلم، اسفناج، جوانه بروسیل و بروکلی می خورید.
ویتامین k – ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است

اسید فلوک

خوب برای: بازسازی سلول و جلوگیری از نقایص تولد در دوران بارداری.
منبع طبیعی: منابع طبیعی زیادی از اسید فولیک، از جمله سبزیجات برگ سبز تیره، مارچوبه، بروکلی، مرکبات، لوبیا، نخود، عدس، دانه، آجیل، گل کلم، چغندر و ذرت وجود دارد.
اسید فولیک – ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است

کلسیم

خوب برای دندان ها و استخوان های سالم.
منبع طبیعی: این ماده معدنی یکی دیگر از مواردی است که اکثر ما در حال حاضر می دانیم – بهترین منابع از جمله محصولات لبنی مانند ماست، پنیر و شیر، همراه با توفو و ملاس سیاه است.
کلسیم – ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است

آهن

خوب برای ساخت عضلات به طور طبیعی و حفظ خون سالم.
منبع طبیعی: شما ممکن است شگفت زده شوید بدانید که کلوچه ها از نظر ظاهری برای محتوای آهن، به دنبال آن گوشت صدف و گوشت مانند کبد می آیند. برای گیاهخواران در میان ما، سویا، دانه غلات، دانه کدو تنبل، لوبیا، عدس و اسفناج منابع عالی آهن هستند.
آهن – ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است

ZINC

خوب برای ایمنی، رشد و باروری.
منبع طبیعی: غذاهای دریایی مانند صدف ها نیز غنی از روی، همراه با اسفناج، بادام، لوبیا و – برای آن منتظر – شکلات تیره است.
روی – ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است

چروم

خوب برای: عملکرد گلوکز – مطمئن شوید که هر سلول در بدن شما انرژی می شود و در صورت نیاز.
منبع طبیعی: تا زمانی که رژیم غذایی حاوی وعده های غلات کامل، سبزیجات تازه و گیاهان باشد، کروم باید به اندازه کافی مصرف شود.
کروم – ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است

ویتامین های لازم برای بدن انسان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از ما شارژ رایگان موبایل جایزه بگیرید
لینک کوتاه این مطلب: http://bit.ly/2yOMUOj
نوشته شده توسط در تاریخ 11 آبان 1397 با موضوع رپرتاژ | بازدید : 36
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *