پوسته پوسته شدن سر انگشتان یا پوست بدن نشانه چیست

پوسته پوسته شدن سر انگشتان یا پوست بدن نشانه چیست

پوسته پوسته شدن سر انگشتان

اگر پوست سر انگشتان شما ناگهان پوسته پوسته شده، ممکن است کمبود ویتامین ب داشته باشید

استفاده از مکمل بیوتین
غذاهای غنی از نیاسین مثل ماهی،بادام زمینی و قارچ مصرف کنید

پوسته پوسته شدن سر انگشتان ,پوست بدن نشانه چیست ,کنده شدن پوست ,دلایل پوسته شدن انگشتان,کمبود ویتامین ها و تاثیر آن بر پوست ,مراقبت از پوست ,تغذیه و پوست

پوست پوست شدن دور انگشتان یک مشکل بسیار رایج است ؛ پوست اطراف انگشتان نرم و حساس است و اگر از آن مراقبت نکنید از پوسته شدن آن رنج میبرید. این مشکل میتواند باعث ناراحتی و یا حتی خجالت شما شود. همانطور که در ادامه این بخش از سلامت شرح خواهیم داد چند دلیل برای این مشکل پوست وجود دارد. برخی از علل شناخته شده عبارتند از:پوسته شدن انگشتان دست

خشکی پوست ، آفتاب سوختگی ، اگزما ،پسوریازیس، آب و هوای سرد و خشک ، شستن مکرر دست ها ، استفاده از مواد شیمیایی سنگین و آلرژن ها.

عفونت های مانند برخی از انواع عفونت های استاپ ، عفونت های قارچی ، ویتامین و برخی از شرایط دیگر نیز ممکن است باعث ایجاد این مشکل شود.

پوست پوست شدن نوک انگشتان معمولا یک مشکل موقت است و بعد از چند روز با ایجاد پوستی جدید ترمیم میشود با این حال اگر این اتفاق برای شما مشکلی ایجاد کرد برخی از درمان های طبیعی وجود دارند که میتوانید برای روند بهبودی آنها را در خانه انجام دهید.

پوسته شدن انگشتان دست به چه علت رخ می دهد؟

مواد شیمیایی:

بسیاری از افراد مشاغلی دارند که ممکن است پوستشان در معرض مواد شیمیایی مضر قرار گیرند.این مشاغل شامل مشاغل کشاورزی ، ساخت و ساز و تولید میشود.بسیاری از محصولات تمیز کننده ، صابون ها و حلال ها هم دارای مواد شیمیایی هستند که میتواند به خشکی پوست یا تحریک آن شوند.

افرادی که به طور منظم در معرض مواد شیمیایی قرار دارند باید مطمئن باشن که لباس های محافظتی میپوشند و به طور مرتب دست ها را شسته و مرطوب کننده بزنند.

اگزمای دست:

اگزمای دست یک بیماری شایع است که وجود 60 درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار میدهند که به عنوان درماتیت دست نیز شناخته شده است.اگزما در دست ها ممکن است به علت ژنتیک یا در تماس بودن با یک آلرژن یا یک عامل تحریک کننده ایجاد شود.

جلوگیری از پوسته شدن انگشتان دست در کودکان و بزرگسالان:

برخی از نکات ساده و تغییر سبک زندگی در فرد میتواند مانع پوسته شدن و یا ترک نوک انگشتان شود. این ها شامل :

  1. شستن دست ها با آب گرم به جای آب داغ
  2. استفاده از دست کش در هنگام شستن ظرف ها یا استفاده از محصولات تمیز کننده
  3. پوشیدن دستکش گرم در هوای سرد
  4. استفاده از مرطوب کننده پس از اینکه نوک انگشتان با آب در تماس بوده است

خیار مفید پوسته شدن انگشتان دست:

خیار نیز میتواند برای درمان نوک انگشتان مناسب باشد. کمک میکند تا پوستتان را تازه ، مرطوب و صاف نگه دارید.یک عدد خیار تازه را در قطعات ضخیم برش دهید و به آرامی روی انگشتان ماساژ دهید تا زمانی که آب آن جذب پوست شود.و همچنین میتوانید خیار را به مدت 30 دقیقه روی قسمت آسیب دیده پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید این درمان را بار ها در طول روز تکرار کنید.

3. جو برای درمان پوسته شدن انگشتان دست:

یک مشت پودر جو را در یک کاسه بزرگ آب گرم مخلوط کنید و به مدت 10 الی 15 دقیقه انگشتانتان را در آن خیس کنید و سپس با آب سیتشو دهید و با یک پد یا حوله نرم پنبه ای به آرامی خشک کنید. سپس از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. این درمان را هر شب قبل از خوابیدن تکرار کنید.

4. کمک روغن نارگیل به رفع پوسته شدن انگشتان دست:

روغن نارگیل یکی از فوق العاده ترین درمان ها ی خانگی برای مشکلات پوستی به خصوص پوسته پوسته شدن پوست میباشد.پوست شما را مرطوب میکند و باعث نرم ماندن آن میشود.

روغن نارگیل حاوی اسید های چرب متوسطی است که اجازه میدهند که به سرعت به پوست نفوذ کنند بنابر این خشکی، خارش ، و پوسته شدن را از بین میبرد .بعلاوه ، خواص ضد قارچ و ضد باکتری آن در برابر عفونت ها محافظت میکند.به سادگی روغن نارگیل را روی انگشتان آسیب دیده اعمال کنید و در طول روز چندین بار تکرار کنید.

ارسال شده در تاریخ 18 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع پوست و مو
بازدید : 2,175
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.