پوست سیب زمینی را دور نریزید دلایل مصرف سیب زمینی با پوست

پوست سیب زمینی را دور نریزید دلایل مصرف سیب زمینی با پوست

پوست سیب زمینی را دور نریزید دلایل مصرف سیب زمینی با پوست

سیب زمینی را با پوست آن مصرف کنید!

✅بسیاری از مواد مغذی سیب در پوست آن است پس مصرف گوشت و پوست آن باهم می‌تواند حداکثر میزان فیبر، ویتامین و مواد معدنی را به هر وعده اضافه کند.

پوست سیب زمینی , دلایل مصرف سیب زمینی با پوست , اهمیت سیب زمینی, مصرف سیب زمینی, سیب زمینی و پوستش سرشار از مواد مغذی ,سیب زمینی چهارمین ماده پرمصرف جهان

هرگز پوست سیب زمینی را دور نریزید. شاید می پرسید چرا ؟باید بگوییم بیشترین مواد مغذی موجود در سیب زمینی در پوست آن قرار دارد و شما با دور ریختن آن، خود را به راحتی از همه اینها محروم می کنید. پوست سیب زمینی منبع سرشار از مواد مغذی گیاهی، آنزیم‌های گیاهی و آنتی‌اکسیدان است و برای بدن بسیار مفید و مغذی است.

سیب زمینی چهارمین ماده پرمصرف جهان پس از ذرت، برنج و گندم است. این ماده پر ارزش اگر چه بومی کشور ما نیست و از قاره آمریکا به ایران آمده، اما سالهاست در رژیم غذایی ما نیز جای خود را باز کرده است. متاسفانه بیشتر ایرانیان از پوست سیب زمینی بیزارند و آن را دور می ریزند. این اشتباه بزرگی است.

پوست سیب زمینی سرشار از مواد مغذی ضروری است

 سیب زمینی و به خصوص پوست آن حاوی پتاسیم، آهن، ویتامین B۳ و مواد مغذی بسیاری است که هر کدام برای بدن انسان مفید و کارسازند. ویتامین K برای کارکرد صحیح سیستم عصبی ضروری است و متابولیزم بدن را نیز تنظیم می کند. آهن آن برای خونسازی ضروری است و ویتامین B۳ (نیاسین) به عملکرد سلول‌ها در بدن کمک می‌کند. آنتی اکسیدان آن به از بین بردن  این مواد مغذی، برای سالم و شاد ماندن ما ضروری هستند. پس بهتر است خودتان و خانواده تان را به مصرف سیب زمینی با پوست عادت دهید. برای مثال شما می توانید سیب زمینی را با پوست نگینی خرد کرده و در سوپتان بریزید و یا در لای انواع پلو یا ماکارونی قرار دهید.

پوست سیب زمینی , دلایل مصرف سیب زمینی با پوست , اهمیت سیب زمینی, مصرف سیب زمینی, سیب زمینی و پوستش سرشار از مواد مغذی ,سیب زمینی چهارمین ماده پرمصرف جهان

پوست گیاه سیب زمینی دشمن سفیدی مو است

دمکرده پوست  بسیار مغذی است و مانند سبوس می تواند به سیاهی موها کمک کند.

برای کمک به سیاهی موهای سفید شده تان ، قبل از رفتن به حمام مقداری پوست زمینی بردارید و در ظرفی ریخته و آب اضافه کنید تا جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و بگذارید تا چند دقیقه ای بجوشد. بعد از خنک شدن آن را صاف کنید و در یک ظرف ریخته و با خودتان به حمام ببرید. پوست سرتان را چند دقیقه با این مایع ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. سپس مانند همیشه شامپو کرده و آبکشی نمائید.

پوست گیاه سیب زمینی دوست پوست شماست

برای از بین بردن لکه‌های پوستی و روشن کردن پوست خود چیزهای زیادی را امتحان کرده اید.این بار پوست  را امتحان کنید و ما تضمین می کنیم که شگفت زده خواهید شد.

مقداری پوست را در یک مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید. سپس مخلوط حاصله را کمی فشار دهید و آبش را بگیرید. پنبه ای بردارید و صورت خود را چند دقیقه با استفاده از این آب صورت خود را ماساژ بدهید. سپس زمان بدهید تا زمانی که کاملا خشک شود روی پوست‌تان بماند. سپس آن را با آب شستشو دهید و از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید تا پوست‌تان صاف شود. برای زدودن لکه‌های تیره پوستتان نیز، بهتر است که پوست آن را به مدت دو تا سه دقیقه و به طور مستقیم روی لکه ها بمالید.

غنی کردن خاک گلدان

اگر در منزل گل و گیاه نگه داری میکنید برای غنی کردن خاکشان می توانید پوست گیاه سیب زمینی را خشک کرده و در زیر لایه سطحی دفن نمایید.

ارسال شده در تاریخ 3 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,579
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.