پیتزا اصیل ایتالیایی-طرز تهیه پیتزای ایتالیایی اصل-پیتزا ایتالیایی

پیتزا اصیل ایتالیایی-طرز تهیه پیتزای ایتالیایی اصل-پیتزا ایتالیایی

پیتزا اصیل ایتالیایی چیزی است که شاید خیلی ها پیتزا ایتالیایی دوست داشته باشند امتحان کنند. همانطور کی می دانید پیتزا در اصل از کشور ایتالیا وارد سایر ملل شده. در این جا قصد داریم طرز تهیۀ آرد و دونوع از پیتزا به سبک اصیل و سنتی ایتالیا را توضیح بدهیم. امیدوارم خمیر پیتزای مورد نظر را طبق دستور تهیه و از آن خوردن پیتزا ایتالیایی لذت ببرید.
پیتزاایتالیایی سالم و خانگی.
مواد لازم برای تهیۀ پیتزای ایتالیایی. (این خمیر برای پیتزای چهار نفر می باشد.)
آب گرم   600میلی لیتر
آرد         7 فنجان (معادل یک کیلوگرم)
خمیر مایه تازه 2.5-3 قاشق غذاخوری (معادل 25 گرم) یا دوقاشق چایخوری مخمر(خمیرمایه) خشک (معادل 7-8گرم)
روغن زیتون فرابکر   6 قاشق غذاخوری
نمک 1.5 قاشق چایخوری
شکر 2 قاشقو چایحوری
نکته ای درمورد آرد: در ایتالیا برای این نوع پیتزا از آرد نوع “00” یا “doppio zero” استفاده می شود که دارای بالاترین میزان خلوص و پالایش شده است و بسیار ساییده شده و نرم است؛ چنانچه باین نوع آرد دسترسی نداشته و یا تهیه آن برای شما بسیار پرهزینه است می توانید از آرد چندمنظوره استفاده نمایید.

طرز تهیۀ پیتزا اصیل ایتالیایی

حتی کودکان می توانند پیتزای خود را تهیه کنند.
1. خمیرمایه را در یک کاسه متوسط حاوی آب گرم پاشیده و درهم بیامیزید. آب نه باید داغ یا سرد باشد. بهترین آب گرم یا ولرم برای خمیرمایه ماست. سریع هم بزنید تا مخمر در آب حل شود.
2. تقریباً تمام آرد را به شکل کوه آتشفشان روی میز قرار بدهید.

3. مخلوط آب و خمیرمایه را، همراه با سایر مواد اولیه روی چالۀ این آرد آتشفشان مانند بریزید.

4. ضمن اینکه سطح کارتان را باید آرد پاشیده باشید همه این مواد را به مدت ده تا پانزده دقیقه ورز بدهید تا خمیر نرم و یک دست و کشدار شود.
5. داخل یک کاسه را با روغن زیتون کاملاً چرب کنید و خمیر را داخل آن قرار دهید. خمیر را داخل کاسه بچرخانید تا کمی سطح آن روغنی شود.
6. سطح کاسه را پوشانده و کنار بگذارید تا به مدت حداقل 4-5ساعت استراحت کند.
7. (برای کسانی که می خواهند پیتزای واقعاً اصیل تهیه کنند: یک ضربدر روی خمیر با چاقو بکشید. این یک سنت ایتالیایی است که به عنوان “تبرک نان” به آن نگاه می کردند.)
8. فر را از قبل با حرارت 400درجه فارنهایت یا 200درجه سانتیگراد گرم کنید.
9. خمیر را از کاسه بیرون آورده و روی سطح کار که روی آن آرد پاشیده اید قرار دهید. بامشت به خمیر ضربه بزنید تا از شر همه حبابهای آن خلاص شوید.
10. خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و اجازه بدهید چند دقیقه استراحت کند.
11. هرقسمت را به شکل یک قرص دوازده اینچی رُل کنید. بنابه سلیقۀ شخصی می توانید خمیر را به ضخامت دلخواه خود پهن کنید. همانطور که می دانید خمیر ضمن پخت کمی پف می کند.
12. خمیر را در سینی فر که باروغن چرب شده یا روی کاغذ روغنی قراردهید. اگر دوست دارید پیتزا رُسا یا به اصطلاح پیتزای قرمز تهیه کنید(pizza rossa) سس گوجه اضافه کنید. درواقع در ایتالیا اکثر پیتزاها پیتزا بیانکا (pizza bianca) هستند که بدون سس گوجه تهیه می شوند. ولی شما می توانید از سس قرمز به عنوان لایۀ اول روی خمیر استفاده کنید. لبه های خشک خمیر را کمی روغن زیتون بزنید.
13. بگذارید پیتزا به مدت 10دقیقه در فر پخته شود، سپس پنیر موتزارلا (موزارلا ورقه ای یا رنده شده) را اضافه نمایید، همین طور سایر مواد لازم را (اعم از مایۀ گوشت یا مرغ یا سبزیجات {مترجم}).
14. بگذارید پیتزا مجدداً بپزد تا زمانیکه خمیر قهوه ای رنگ یا پنیر آب شود. می توانید کمی پیتزا را اززیر بلند کنید تا مطئین شوید که قسمت تحتانی آن نیز قهوه ای شده.
15. حالا پیتزا را از فر بیرون آورده و برای اینکه پیتزای ایتالیای اصل را امتحان کنید آن را با چند برگ ریحان تزئین کنید.
پیتزا اصیل ایتالیایی-طرز تهیه پیتزای ایتالیایی اصل-پیتزا ایتالیایی
لذت ببرید!

ارسال شده در تاریخ 16 مارس 2018 توسط مدیریت با موضوع آشپزی
بازدید : 4,983
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.