پیشگیری از سرماخوردگی با افزایش مقاومت بدن در فصل های سرد

پیشگیری از سرماخوردگی با افزایش مقاومت بدن در فصل های سرد

پیشگیری از سرماخوردگی بله این بیماری با شروع فصل های سرد به سراغمان میاد بهترین راه یشگیری افزایش مقاومت بدن با تغذیه مناسب و رعایت اصول بهداشتی است از آنجایی که این بیماری مسری است .رعایت قوانین بهداشتی تاثیر بسزایی در جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی را دارد.

چطوری در فصل پائیز از سرماخوردگی جلوگیری کنیم؟

? پوست پرتقال رسیده را در ۳لیوان آب بجوشانید و بعد آن را با عسل شیرین کنید و میل کنید؛ اینکار مقاومت بدنتان را بسیار بالا میبرد

پیشگیری از سرماخوردگی ,سرما خوردگی ,درمان سرماخوردگی ,سرما , درمان خانگی سرماخوردکی , افزایش مقاومت بدن در فصل های سرد , قوانین پیشگیری از سرماخوردگی

پیش از همه باید بدانید دلیل نام‌گذاری این بیماری، افزایش شیوع ویروس عامل آن در فصل‌های سرد سال است. اما پزشکان عقیده دارند خود عامل سرما دخالتی در ابتلا به سرماخوردگی ندارد. به عنوان نمونه اگر در تابستان با موهای خیس به بیرون بروید، حتی در صورت وزیدن باد، احتمال بیمار شدن بسیار پایین است. اما با انجام این کار در فصل سرد سال احتمالا به بدترین نوع سرماخوردگی دچار خواهید شد.

سرماخوردگی یک عفونت ویروسی و مسری است و تاکنون تعداد زیادی ویروس عامل آن کشف شده است. با وجود تعدد عوامل بیما‌ری‌زا، پیشگیری از سرماخوردگی روش‌های یکسانی دارد. سرماخوردگی ممکن است نخست به خاطر تماس با فرد یا وسایل آلوده بروز کند، اما در ادامه عواملی همچون عدم گرم نگه داشتن بدن، استرس و خستگی می‌توانند شرایط را برای تکثیر ویروس عامل بیماری مهیا کرده و زمان مورد نیاز برای بهبودی را افزایش بدهند.

پیشگیری از سرماخوردگی ,سرما خوردگی ,درمان سرماخوردگی ,سرما , درمان خانگی سرماخوردکی , افزایش مقاومت بدن در فصل های سرد , قوانین پیشگیری از سرماخوردگی

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

قوانین پیشگیری از سرماخوردگی

از جمله عوامل مهم در ابتلا به این بیماری، رطوبت و درجه حرارت محیطی است که در آن قرار دارید. اگر محل کار و یا زندگی شما دارای رطوبت زیادی بوده و از طرفی سیستم‌های گرمایشی خوبی در آن وجود ندارد، در واقع محل خوبی برای پرورش ویروس سرماخوردگی مهیا کرده‌اید. این دو عامل را هر چه سریع‌تر برطرف کنید.

سرماخوردگی به شدت مسری است، به همین دلیل توصیه می‌شود با افراد مبتلا به آن حداقل یک متر فاصله داشته باشید. دست دادن و از همه بدتر روبوسی کردن سبب انتقال ویروس از فرد بیمار به فرد سالم می‌شود.

گیاه زنجبیل یکی از بهترین ادویه هایی است که در فصل پاییز مصرف آن به مردم توصیه می شود. این ادویه که طبیعتی گرم دارد یکی از بهترین داروهای گیاهی برای از بین بردن بسیاری از عفونت ها در بدن است.

افزایش توان بدن با مخلوط خرما

نوشیدن روزانه یک فنجان از مخلوط خرما به توصیه درمانگران طب آیورودا، تاثیر زیادی در افزایش نیروی حیات و انرژی انسان در فصل های سرد سال دارد. برای تهیه این مخلوط کافی است ۵خرمای تازه و بدون هسته را در یک لیوان آب به مدت یک شب بخیسانید. سپس خرما ها را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک هشتم قاشق چای خوری جوز هندی درون مخلوط کن ریخته و پس از مخلوط کردن کامل این ۳ ماده، آن را با یک لیوان آب ترکیب کرده و هر روز میل کنید.

ویتامین C: این ویتامین معروف‌ترین دشمن سرماخوردگی است. این ویتامین به بدن کمک می‌کند آنتی‌بادی‌های ضدعفونی‌کننده تولید کند و با ویروس‌ها بجنگد. کیوی بهترین منبع این ویتامین است علاوه‌براین مصرف مرکبات نیز برای کسب این ویتامین توصیه می‌شوند.
ویتامین A: این ویتامین از ورود ویروس به بدن جلوگیری می‌کند. پوست و غشاهای مخاطی مانند دهان، بینی و روده‌ها را تقویت می‌کند تا مانع ورود هر گونه ویروس و باکتری شوند. معروف‌ترین منبع‌ ویتامین A، هویج است اما جگر و بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات نیز حاوی این ویتامین هستند.

پیشگیری از سرماخوردگی ,سرما خوردگی ,درمان سرماخوردگی ,سرما , درمان خانگی سرماخوردکی , افزایش مقاومت بدن در فصل های سرد , قوانین پیشگیری از سرماخوردگی
ویتامین E: این ویتامین در آجیل، لبنیات و غلات کامل همچون گندم وجود دارد. ویتامین E تاثیر واکسن را افزایش می‌دهد و برای زمانی که واکسن آنفولانزا می‌زنید انتخاب خوبی خواهد بود.
ویتامین B6: این ویتامین در مبارزه با عفونت نقش مؤثری ایفا می‌کند و در غذاهای دریایی و گوشت مرغ یافت می‌شود. مصرف بسیار زیاد آن می‌تواند موجب رشد تومورهای سرطانی شود.
ویتامین B2: ویتامین B2 در آجیل لبنیات و برخی سبزیجات وجود دارد.
ویتامین D: غذاهای دریایی، لبنیات و نور خورشید منابعی از ویتامین D هستند. در گذشته به بیماران مبتلا به سل توصیه می‌شد در مقابل آفتاب قرار بگیرند زیرا این کار التهابات میکروبی را کاهش می‌دهد. نور آفتاب برای سرماخوردگی نیز مفید است. این ویتامین برای تقویت برخی از سلول‌های ایمنی در خون و ریه مفید است و عفونت‌های تنفسی را کاهش می‌دهد.

ارسال شده در تاریخ 26 اکتبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,360
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.