پیشگیری از پوسیدگی دندان روش های ساده و کارا جهت سلامت دندان

پیشگیری از پوسیدگی دندان روش های ساده و کارا جهت سلامت دندان

پیشگیری از پوسیدگی دندان روش های ساده و کارا جهت سلامت دندان

#جلوگیری_از_پوسیدگی_دندان

✅گلابی حاوی قند سوربیتول است که هضم غذا را تسهیل می‌بخشد

✅در عین حال در دهان تجزیه نمی‌شود که به دندان‌ها آسیب بزند

جلوگیری از پوسیدگی دندان, پیشگیری از پوسیدگی دندان,راههای پیشگیری از پوسیدگی دندان,گلابی ضد پوسیدگی دندان ,از بین بردن پوسیدگی دندان ,درمان پوسیدگی دندان

جلوگیری از پوسیدگی دندان با استفاده از دهان ‌شویه دارای فلوراید

دهانشویه ها هم برای جلوگیری از پوسیدگی دندان فوق العاده هستند. البته دهانشویه هایی که فلوراید داشته باشند. باید بدانید که کمبود مواد‌معدنی در رژیم غذایی باعث پوسیدگی دندان‌ می شود . بنا براین شما با استفاده از فلوراید میتوانید این مواد معدنی را به دندان رسانده و مانع از پوسیدگی و اسیب دیدگی دندانها شوید.

پیشگیری از  پوسیدگی دندان با ترکیب پودر کلسیم و منیزیم

 پودر کلسیم و منیزیم هم باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان ها می شوند. برای اینکار کافیست مقداری پودر کلسیم و منیزیم را با یکدیگر ترکیب کنید و دهانتان را با آن بشویید.

شستن دندان با پودر کلسیم و منیزیمدو مزیت دارد:

اول اینکه این مواد، مواد‌معدنی مورد نیاز دندان شما را تامین میکنند .

دوم؛ این ترکیب محیط دهان شما را قلیایی میکند و در نتیجه از باقی ماندن اسید روی دندان‌های شما جلوگیری خواهد کرد.

جویدن آدامس

جویدن آدامسِ بدون شکر برای جلوگیری از پوسیدگی دندان توصیه می‌شود. آدامس‌های بدون شکر از زایلیتول (xylitol) تشکیل شده‌اند که یک قند طبیعی است و چون مانع رشد و فعالیت باکتر‌ی‌های تولید‌کننده‌ی اسید می‌شود، در مقابله با پوسیدگی دندان و جلوگیری از خراب شدن دندان‌ها نقش مؤثری دارد. اگر زایلیتول با نعناع همراه شود و ۳ تا ۵ بار در روز و به میزان ۵ گرم مصرف شود تأثیر بیشتری خواهد داشت. شایان ذکر است که این ماده مهم‌ترین ماده‌ای است که باید در آدامس وجود داشته باشد تا برای دندان مفید باشد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان, پیشگیری از پوسیدگی دندان,راههای پیشگیری از پوسیدگی دندان,گلابی ضد پوسیدگی دندان ,از بین بردن پوسیدگی دندان ,درمان پوسیدگی دندان

 آب‌نبات

اغلبِ ما فکر می‌کنیم که آب‌نبات برای دندان مضر است اما خوردن آب‌نبات بدون قند مانند آدامس بدون قند به محافظت از دندان‌ها کمک می‌کند. دندان‌پزشکان معتقدند که مصرف آب‌نبات بدون قند به دندان‌ها آسیبی نمی‌رساند و چنانچه در آن از ماده‌ی شیرین‌کننده‌ی زایلیتول استفاده شود،‌ در جلوگیری از پوسیدگی دندان تأثیر بیشتری خواهد داشت.

 کشمش

مواد شیمیائی موجود در کشمش مانند پلی‌فنول (polyphenols) و فلاونوئیدها (flavonoids) در از بین بردن باکتری‌های دهانی که به پوسیدگی دندان‌ها منجر می‌شوند، بسیار مؤثرند. اما برخی از دندان‌پزشکان معتقدند که شرایط آزمایشگاهیِ پژوهش‌ها ممکن است در زندگی واقعی کاربرد نداشته باشد. به گفته‌ی دکتر فرولی در گذشته توصیه می‌شد از مصرف کشمش به‌عنوان تنقلات به دلیل چسبندگی زیاد و قند بالایی که دارد،‌ اجتناب شود اما امروزه به دلیل مواد ضد پوسیدگی موجود در کشمش،‌ این تردید وجود دارد که آیا این ماده می‌تواند در جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها مفید باشد یا نه.

البته باید در نظر داشته باشیم که علاوه بر خواص ضد پوسیدگی فنول‌ها، مصرف زیاد کشمش به دلیل قند بالایی که دارد می‌تواند به افزایش وزن منجر شود. بنابراین دندان‌پزشکان مصرف کشمش را برای جلوگیری از پوسیدگی دندان توصیه نمی‌کنند.

ارسال شده در تاریخ 12 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,420
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.