چرا بعد از غذا ژله نخوریم ؟خوردن ژله برای چه کسانی مضر است ؟َ

چرا بعد از غذا ژله نخوریم ؟خوردن ژله برای چه کسانی مضر است ؟َ

چرا بعد از غذا ژله نخوریم,چه کسانی نباید ژله بخورند ؟َ,خوردن ژله برای چه کسانی مضر است ؟َ خواص ژله , ژله از چه چیزی تشکیل شده  , ژله های آماده ,

چرا بعد از غذا ژله نخوریم ؟

مصرف هرگونه خوراکی شیرین بعداز غذاخطرابتلابه دیابت راافزایش می دهد
درست است که ژلاتین ژله برای بدن مفید است اما شکرموجود درآن راهرگزنباید نادیده گرفت

شاید در گذشته تنوع غذایی نسبت به امروز بسیار کمتر بود. بیشتر به فواید غذا توجه می شد تا ظاهر و ظعم آن. امروزه غذا های مختلف بسیاری با طعم رنگ های گوناگون وجود دارد . اما باید توجه داشته باشید که همه ی این غذا ها مفید نیستند.

چرا بعد از غذا ژله نخوریم,چه کسانی نباید ژله بخورند ؟َ,خوردن ژله برای چه کسانی مضر است ؟َ خواص ژله , ژله از چه چیزی تشکیل شده , ژله های آماده ,

ژله، کرم کارامل، پودینگ و موس ها از جمله دسرهایی هستند که معمولا بعد از ناهار یا شام در مهمانی ها سرو می شوند و طرفداران بسیاری به خصوص میان کودکان دارند. یکی از سوال های والدین این بچه ها این است که این خوراکی ها از چه موادی تشکیل شده اند و آیا مصرفشان برای سلامت فرزندشان خوب است یا نه…

ژلاتین را از استخوان دامی که ذبح حلال شده یا پوست برخی ماهی ها استخراج می کنند. ژلاتین پروتئینی خوراکی است که به طور عمده از فرآوری کلاژن که ساختمان اصلی تشکیل دهنده پوست، تاندون ها و استخوان مهره داران است به دست می آید. کلاژن به طور مستقیم اثرات ضدالتهابی دارد و دارای اثر مستقیم روی بافت مفاصل است. همچنین ژلاتین روی درمان بیماری های تحلیل برنده سیستم ماهیچه ای اسکلتی نیز تاثیر مثبت دارد.

معمولا در برخی پودینگ های کرمی از شیر تازه و خامه استفاده می شود. البته نباید هیچ چیز را جایگزین شیر کرد. مصرف هرازگاهی اینگونه دسرها مانعی ندارد اما نباید با مصرف آنها شیر را از سبد غذایی خانه حذف کرد. هیچ چیز حتی سایر فراورده های لبنی نیز نمی توانند جایگزین مناسبی برای شیر باشند و مصرف ۲ لیوان شیر برای کودکان و خانم ها به طور روزانه توصیه می شود.

چرا بعد از غذا ژله نخوریم؟چه کسانی نباید ژله بخورند ؟َ

مثلا اگر اضافه وزن یا دیابت دارید یا حتی نمی خواهید کالری اضافی از شکر موجود در ژله ها دریافت کنید، ژله های رژیمی یا بدون شکر برای شما مناسب تر هستند. شیرینی این محصولات، ناشی از قندهای مصنوعی است که نه قند خونتان را بالا می برد و نه کالری اضافی به بدنتان می رساند. اگر هم فرزندتان به خوردن ژله تمایل دارد، می توانید محصولات غنی شده با ویتامین C که در بازار ایران هم وجود دارند، تهیه کنید. هرچند که میزان ویتامین C آنها به حدی نیست که نیاز بدن را برآورده کند،

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از ما شارژ رایگان موبایل جایزه بگیرید
لینک کوتاه این مطلب: http://bit.ly/2zcdpjw
نوشته شده توسط در تاریخ 13 تیر 1397 با موضوع گوناگون | بازدید : 162
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *