چگونگی به چالش کشیدن مغز و اثرات آن بر حافظه و مغز

چگونگی به چالش کشیدن مغز و اثرات آن بر حافظه و مغز

چگونگی به چالش کشیدن مغز , اثرات چالش بر حافظه و مغز ,افزایش هوش ,روشهای چگونگی به چالش کشیدن مغز, اثرات چگونگی به چالش کشیدن مغز , به چالش کشیدن حافظه و مغز ,

? مغز رابه چالش بکشید تا عصبها مسیرهای جدیدی بسازند

?ساعت مچی رابرعکس ببندید
?بادست غیرمعمول مسواک بزنید
?بادست مخالف صبحانه میل کنید
اینکارظرفیت مغز و حافظه را زیاد میکند

چگونگی به چالش کشیدن مغز , اثرات چالش بر حافظه و مغز ,افزایش هوش ,روشهای چگونگی به چالش کشیدن مغز, اثرات چگونگی به چالش کشیدن مغز , به چالش کشیدن حافظه و مغز ,

مهارتی جدید یاد بگیرید

شرکت در فعالیتی هدفمند و معنادار سیستم عصبی شما را تحریک می‌کند، اثرات بیماری‌های مربوط به استرس را از بین می‌برد، ریسک زوال عقل را کاهش می‌دهد و سلامت شما را بهبود می‌بخشد. پژوهش‌ها نیز نشان داده‌اند که شرکت در فعالیت‌های نیازمند فعالیت مغزی، مانند عکاسی، فراگیری نوازندگی یک ساز یا ساختن مدل، عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد.

در انتخاب این فعالیت باید به ۴ نکته توجه داشته باشید. فعالیت مورد نظر باید:

  • چیزهای جدیدی به شما بیاموزد: این فعالیت باید برای شما ناآشنا و جدید باشد تا مغزتان را به فعالیت وا‌دارد.
  • چالش‌برانگیز باشد: این فعالیت باید توجه و تمرکز شما را تماما به خود اختصاص دهد و این حالت را در همه‌ی زمان‌ها حفظ کند.
  • امکان پیشرفت داشته باشد: به دنبال فعالیت‌هایی باشید که می‌توانید آن‌ها را از سطوح آسان شروع کنید و سپس در آن پیشرفت کنید.
  • پاداش بگیرید: پاداش گرفتن ضامن ادامه‌ی پروسه‌ی یادگیری مغز است. هرچقدر بیشتر به این فعالیت علاقه‌مند باشید، ادامه‌ی آن محتمل‌تر خواهد بود؛ بنابراین فعالیتی را انتخاب کنید که گرچه چالش‌برانگیز است، اما لذت‌بخش نیز هست.
  • وعده های غذایی متعادل

    تغذیه نقشی کلیدی در قدرت حافظه و تمرکز انسان ایفا می کند. سبزیجات تازه، میوه ها، غلات سبوس دار، و پروتئین بدون چربی همگی مواد مغذی هستند که برای حفظ سلامت و عملکرد بالای مغز به آنها نیاز است. افزایش مصرف اسید چرب امگا-3 حیوانی نیز به جوان نگه داشتن مغز کمک می کند.

    اگرچه تحلیل سلول های مغزی بخشی عادی از روند پیری است، اما رادیکال های آزاد انحطاط سلولی را شتاب می دهند. هنگامی که سلول های سالم آسیب می بینند، مغز دیگر به محرک ها همانند گذشته واکنش نمی دهد. اسید چرب امگا-3 به حفاظت سلول ها از یون های خطرناک که شکست سلولی را موجب می شوند، کمک می کند. اسید چرب امگا-3 به محافظت از مغز در برابر التهاب نیز کمک می کند. بهترین منبع اسیدهای چرب مفید امگا-3 ماهی آزاد (سالمون)، شاه ماهی، ماهی تن و دیگر گونه های ماهی روغنی است.

ارسال شده در تاریخ 9 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,431
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.