کاهش کلسترول و فشار خون تغییرات در تغذیه برای تنظیم کلسترول

 

کاهش کلسترول و فشار خون تغییرات در تغذیه برای تنظیم کلسترول

کاهش کلسترول و فشار خون

✅برگ‌ به را به مدت 15 دقیقه در آب در حال جوش بخیسانید و سپس با کمک صافی آن را صاف کرده و هر روز میل کنید

کاهش کلسترول و فشار خون,تغییرات تغذیه برای تنظیم کلسترول,منوی پیشنهادی برای تنظیم کلسترول , تنظیم سطح کلسترول,تغذیه و کاهش کلسترول ,مواد مفید تنظیم فشار خون

در حالی که تعداد زیادی از موارد از ژنتیک ناشی می شود ، تغییرات غذایی بزرگ ترین ابزار برای تنظیم سطح کلسترول هستند. علاوه بر مطالعه کامل این بخش از سلامت  برای آگاهی کامل از علائم ، نشانه و درمان خانگی کلسترول بد خون به یا داشته باشید که همراه با رژیم غذایی برای کنترل کلسترول بد، فعالیت فیزیکی نیز برای مبارزه با اثرات سبک زندگی بی تحرک مهم است. به علاوه، باید ازاستعمال تنباکو و الکل اجتناب کنیم.کاهش کلسترول و فشار خون

مطالعات نشان داده است ترکیبی از دو روغن کنجد و سبوس (چلتوک یا شلتوک) برنج تاثیر بسزایی در کاهش کلسترول و فشارخون دارد. منابع طبیعی خوبی که به عنوان مکمل های دارویی حتی توسط پزشکان به بیمار پیشنهاد داده می شود.

در واقع روغن سبوس برنج و روغن کنجد و سایر فرآورده های حاوی روغن کنجد به دلیل داشتن اسیدهای چرب مفید و آنتی اکسیدان مانع از افزایش کلسترول و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود. پس پزشکان به این نتیجه رسیدند در رژیم غذایی باید از این دو روغن استفاده کرد.کاهش کلسترول و فشار خون

منوی پیشنهادی برای تنظیم کلسترول

غذای زیادی برای افرادی وجود دارد که باید سطح کلسترول بد را تنظیم کنند. با این حال همانطور که قبلا ذکر کردیم ؛ با توجه به اینکه توصیه های اولیه برای کاهش LDL وجود دارد، می خواهیم منوی متعادل و خوش مزه زیر را پیشنهاد کنیم.
صبحانه
جو و شیرکم چرب ، میوه
قهوه سیاه
نان گندم با روغن زیتون و تکه های گوجه فرنگی
وسط صبح
نان گندم کوچک و ساندویچ کنسرو شده ماهی
ترشی
مغزهای بو داده( نه سرخ شده، بدون نمک )

مواد غذایی تنظیم کننده فشار خون

برخی مواد غذایی وجود دارند که می توانند به تنظیم فشار خون کمک کنند. خیار منبع خوبی برای پتاسیم است که این ماده معدنی می تواند به ایجاد تعادل در سطوح سدیم در سلول های بدن انسان کمک کند. میزان بیش از اندازه سدیم یکی از دلایل اصلی فشار خون بالا است.

رژیم غذایی ای که از نظر محققان دارای فواید سودمندی است شامل ۴۲ گرم مغزیجات آجیلی (آجیل های درختی یا بادام زمینی)، ۵۰ گرم پروتئین گیاهی بدست آمده از محصولات سویا یا حبوبات (لوبیا، نخود، نخودفرنگی، یا عدس)، ۲۰ گرم فیبر محلول حاصل از جودوسر، جو، بادمجان، بامیه، سیب، پرتقال، یا انواع توت ها و ۲ گرم استرول های گیاهی بدست آمده از مکمل ها یا محصولات سرشار از استرول گیاهی در روز است.

نتایج چندین مطالعه و بررسی نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی پروتئین گیاهی، فیبر، مغزیجات اجیلی، و استرول های گیاهی موجب بهبود چندین نشانگر ریسک بیماری قلبی-عروقی می شود که شامل کاهش در میزان کلسترول و بهبود در فشارخون است.

همچنین، خیار منبع خوبی برای فیبر است، که این ماده مغذی می تواند کاهش چشمگیر در سطوح فشار خون و کلسترول را موجب شود. فیبر به پیشگیری از دیابت نوع 2 و بهبود روند کاهش وزن نیز کمک می کند.

کاهش کلسترول و فشار خون سیر یکی دیگر از مواد غذایی کلیدی در زمینه سلامت خون و قلب محسوب می شود. برخی گزارش ها نشان داده اند که اثر ضد فشار خون بالای سیر می تواند با داروهای تجویزی برای فشار خون بالا برابری کند.

مطالعه ای که توسط دانشکده پزشکی دانشگاه براون انجام شد، نشان داد مردانی با سطوح کلسترول بالا می توانند تنها با مصرف عصاره سیر فشار خون و کلسترول خود را کاهش دهند.

سیر به تحریک سطوح اکسید نیتریک درون سلولی کمک می کند، که به بدن در کنترل شرایط عروقی و تنظیم فشار خون کمک می کند.

کاهش کلسترول و فشار خون,تغییرات تغذیه برای تنظیم کلسترول,منوی پیشنهادی برای تنظیم کلسترول , تنظیم سطح کلسترول,تغذیه و کاهش کلسترول ,مواد مفید تنظیم فشار خون

در ادامه دستور تهیه یک سالاد ساده و ضد فشار خون بالا ارائه شده است.

مواد تشکیل دهنده:

یک عدد خیار

دو حبه سیر خرد شده

یک چهارم یک پیاز کوچک

یک دوم قاشق چایخوری سرکه سیب

یک دوم قاشق چایخوری شیره افرا یا هر شیرین کننده طبیعی دیگر به انتخاب خود

اندکی شوید، در صورت تمایل

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از ما شارژ رایگان موبایل جایزه بگیرید
لینک کوتاه این مطلب: http://bit.ly/2Str22V
نوشته شده توسط در تاریخ 10 دی 1397 با موضوع سلامتی | بازدید : 172
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *