کمر درد و گودی کمر*عواملی که باعث کمر درد و گودی کمر در خانمها میشود؟

کمر درد و گودی کمر*عواملی که باعث کمر درد و گودی کمر در خانمها میشود؟

کمر درد و گودی کمر,  شکل گیری کمر درد و گودی کمر, عوامل کمر درد و گودی کمر,عواملی که باعث کمر درد و گودی کمر در خانمها میشود؟ کفش های نامناسب برای کمر درد و گودی کمر ,علائم گودی کمر , تست گودی کمر , عوارض گودی کمر, گودی کمر چیست

چه نوع کفش هایی باعث کمر درد و گودی کمر در خانمها میشود؟

?کفش هایی با پاشنه تیز
? پاشنه بلند بدون بند
?لژ یکسره
?پاشنه ی بلند دوک شکل
?لژهای بلند

کمر درد و گودی کمر, شکل گیری کمر درد و گودی کمر, عوامل کمر درد و گودی کمر,عواملی که باعث کمر درد و گودی کمر در خانمها میشود؟ کفش های نامناسب برای کمر درد و گودی کمر ,علائم گودی کمر , تست گودی کمر , عوارض گودی کمر, گودی کمر چیست

عوامل موثر در ایجاد گودی کمر

از مهمترین عوامل بر هم زننده قوس طبیعی کمر  وجود یک شکم بزرگ است که موجب زیاد شدن انحنای کمری می‌شود و برای جبران این حالت، ستون فقرات مجبور است که انحنا و تحدب را در ناحیه پشتی  بیشتر کند و  گودی زیاد کمر، قوز شدن بیشتر پشت می شود و حتی این امر می تواند در موارد طولانی تر سبب زیاد شدن انحنای گردن هم بشود.

از طرف دیگر هم افراد لاغرهم ممکن است  به دلیل ضعف در عضلات شکمی کمر درد وگودی کمر برایشان ایجاد شود.

طرز صحیح نشستن هم که  موجب حفظ حالت طبیعی ستون فقرات می شود  و در نتیجه عضلات هر قسمت مجبور نیستند که  برای جبران وضعیت غلط نشستن یا ایستادن ما کار بیشتری بکنند و در نتیجه ان دچار اسپاسم و خستگی و گرفتگی  شوند.

راستای کل بدن هم در این مهم نقش دارد یعنی  کف‌پا ، باسن ، پشت و کتف شما هم باید در وضعیت صحیح و راستای طبیعی خود قرار بگیرند تا احساس راحتی  و راستای صحیح ستون فقرات داسته باشید اگر پای شما آویزان باشد این امر موجب خستگی و درد در کف پا پشت ساق می‌شود و لین حالت به افزایش گودی کمر کمک می کند

.اگر کتف ما به صندلی که روی ان نشسته ایم  نچسبد،سر به ناخوداگاه به  حالت جلو می‌افتد و در نتیجه ان خستگی، گرفتگی در عضلات گردن و سوزش در کتف و پشت ما  ایجاد می‌شود.

 نشستن طولانی‌ مدت در حالت قوسی و هلالی شکل  به ستون مهره‌ها شکل داده و به‌ خصوص اگر فرد در سنین پاین تر و سنین  رشد این  .شکل  بنشیند، اینحالت  ناصحیح ستون مهره‌ها به صورت دایمی ایجاد می‌شود

عضله‌ های ما در هر سنی که باشیم حداقل می توانند بیست و پنج  درصد قدرت  خود را تقویت دارند اما اگر در کودکی عضله‌ های ما شکل درست و محکم و خوبی به خود بگیرند و انحناهای طبیعی بدن در وضعیت اصولی و صحیح خود  رشد کنند ستون فقرات  شکل صحیح به خود  می‌گیرد.اگر در سنین پایین کودکان بد بنشینند مهره ها  بدشکل شده که می تواند در آینده علت کمر درد شود. در میانسالی اگر بخواهید عضله خود را قوی کنند  نیازمند صرف نیروی زیاد و ورزش زیاد  و البته بازدهی بسیار کمتر به نسبت دوران کودکی هستند.

چه نوع کفش هایی باعث کمر درد و گودی کمر در خانمها میشود؟

?کفش هایی با پاشنه تیز
? پاشنه بلند بدون بند
?لژ یکسره
?پاشنه ی بلند دوک شکل
?لژهای بلند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از ما شارژ رایگان موبایل جایزه بگیرید
لینک کوتاه این مطلب: http://bit.ly/2lZD1GW
نوشته شده توسط در تاریخ 15 تیر 1397 با موضوع دسته‌بندی نشده | بازدید : 216
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *