کنترل و درمان چربی خون بالا با تغذیه و روش های خانگی

کنترل و درمان چربی خون بالا با تغذیه و روش های خانگی

کنترل و درمان چربی خون بالا با تغذیه و روش های خانگی

درمان_چربی_خون

✅②حبه سیرصبح وشب

✅روغن کنجد بمدت③ماه

✅سرکه سیب روزی③بار،هربار①ق.غ

✅دمکرده①ق.غ برگ زیتون در①لیوان آبجوش

✅روزی①ق.م اسپندبا①لیوان آب بمدت یکم

 علائم افزایش چربی خون
عمده علائم افزایش چربی خون ناشی از دو عامل است؛ یکی سنگین و غلیظ شدن خون که باعث کندی حرکت آن در عروق می شود ولذا باعث اختلال خون رسانی و کمبود نسبی اکسیژن در بافتها خواهد شد و دیگری افزایش حرارت بدن در اثر افزایش صفرا است.
احساس سنگینی، خستگی یا کوفتگی در بدن، خواب آلودگی ، سوزش و احساس افزایش حرارت نقاط مختلف بدن به خصوص کف پا که معمولاً در شب تشدید می شود، دردهای نسبتاً مقاوم به درمان در ناحیه ساق و کف پا(و گاهی هم در سایر نواحی بدن)، سردردهایی که معمولاً به صورت سنگینی سر خودنمایی می کند، خشکی و یا تلخی دهان، سرگیجه و گاهی وزوزگوش، سردرد، سرگیجه، سنگینی، خواب آلودگی، طپش قلب و علایمی از این قبیل که پس از مصرف غذاهای چرب؛ و تسکین این علایم با مصرف موادی مثل آبغوره، آبلیمو یا سرکه ، افزایش تعریق بدن و ورم و پف کردن صورت همگی از علائم افزایش چربی خون در بدن هستند.البته تمام کسانی که دچار افزایش چربی خون می شوند همه علایم فوق را ندارند ، بلکه اغلب افراد تنها بعضی از علایم را دارند.

کنترل و درمان چربی خون , درمان چربی خون بالا ,کنترل چربی خون ,درمان کلسترول خون,درمان چربی خون بالا با تغذیه, روش های خانگی کنترل چربی خون بالا,کاهش کلسترول

. رژیم غذایی تان را تغییر دهید کنترل و درمان چربی خون
رژیم غذایی حاوی چربی بالا و مملو از خوراکی های التهاب آور می تواند چربی خون بالا را تشدید کرده یا ریسک ابتلا به آن را افزایش -دهد. به این دلیل است که باید خوراکی های ضدالتهاب بخورید و مصرف خوراکی های فرآوری شده و مضر را به حداقل برسانید.
خوراکی هایی که باعث بدتر شدن چربی خون بالا می شوند
از مصرف خوراکی های این لیست خودداری کنید و چربی خون بالایتان را درمان کنید:
– قند و محصولات غله ایی فرآوری شده – هر دو کبد را تحریک می کنند که کلسترول بیشتری تولید کند و باعث افزایش التهاب می شود.
– انواع خوراکی های بسته بندی و فرآوری شده – معمولا سرشار از نمک، قند و چربی های ناسالم هستند، قطعا باید از خوراکی های بسته بندی شده و به شدت فرآوری شده دوری کنید.
– چربی های هیدروژنه – روغن های گیاهی ملتهب کننده هستند و ممکن است باعث افزایش کلسترول شوند.
– چربی های ترانس – این نوع از چربی ها، کلسترول ال دی ال ( که به کلسترول بد معروف است)، التهاب و ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهند.
– فرآورده های لبنی معمولی – ( غیرارگانیک، هموژنیزه و پاستوریزه) – پاستوریزه و هموژنیزه کردن محصولات لبنی، ساختار شیمیایی آنها را تغییر می دهد، چربی ها فاسد می شوند، مواد مغذی را نابود می سازد و در نتیجه باعث شکل گیری رادیکال های آزاد در بدن می شود.
– محصولات حیوانی پرورشی در محیط مصنوعی– کشاورزی صنعتی، گوشت های حیوانی و محصولات ارزان اما ناسالم و خطرناک را برای ما تولید می کنند.
کافئین خیلی زیاد – کافئین خیلی زیاد منجر به افزایش سطح کلسترول می شود. قهوه و یا چایی را به حداقل ممکن، یعنی یک یا دو فنجان در روز برسانید.
خوراکی های درمانگر کنترل و درمان چربی خون
– اسید های چرب امگا3 – خوراکی های حاوی امگا3 می تواند به افزایش کلسترول خوب کمک کند و ریسک ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را کاهش دهد. ماهی های سرشار از اسیدهای چرب امگا3 که برای سلامت قلب مفید است، شامل ساردین، ماهی تن، سالمون، ماهی قزل آلا، شاه ماهی خال مخالی است.
– خوراکی های سرشار از فیبر محلول – فیبر محلول، کلسترول را در سیستم گوارشی بهم متصل می کند و باعث می شود توسط بدن دفع شود. برای این منظور، مقدار زیادی میوه، سبزیجات، آجیل یا مغز های جوانه زده و دانه ها و دیگر خوراکی های با فیبر بالا مصرف کنید.
روغن زیتونروغن زیتون طبیعی فرابکر و با کیفیت بالا، دارای ترکیبات ضدالتهاب، آنتی اکسیدان ها و مقدار زیادی درشت مغذی های مفید برای قلب است. هم چنین کلسترول خوب را افزایش می دهد.
– سیر و پیاز – این دو خوراکی کاهنده ی کلسترول، به دلیل دارا بودن ترکیبات حاوی سولفور به پایین آمدن کلسترول ال دی ال کمک می کنند که باعث پاکسازی شریان ها می شوند.کنترل و درمان چربی خون
سرکه سیب – مصرف روزانه فقط یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب، به پایین آمدن کلسترول به صورت طبیعی کمک می کند. ثابت شده است سرکه سیب تولید صفرا را افزایش داده و به کبدتان که مسئول پردازش کلسترول است کمک می کند.
– ادویه ها – هر روز انواع مختلفی از ادویه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید مثل ریحان، رزماری و زردچوبه که همه آنها سرشار از آنتی اکسیدان های محافظ قلب هستند و به پایین آمدن کلسترول به صورت طبیعی کمک می کنند.

ارسال شده در تاریخ 12 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,166
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.