گذراندن وقت با فرزندتان نکات یافتن زمانی برای صرف با فرزندان

گذراندن وقت با فرزندتان نکات یافتن زمانی برای صرف با فرزندان

گذراندن وقت با فرزندتان

آخرین غذایی که با فرزندتون درست کردید چه چیزی بوده؟

آشپزی کردن به بچه‌‌ها کمک می‌‌کند تا موارد مربوط به درسشان را بهتر یاد بگیرند. مهارت‌‌های مرتبط به ریاضی، شیمی و مواد غذایی در آشپزی به کارشان می‌‌آید و همین یادگیری را برایشان لذت‌‌بخش‌‌تر می‌‌کند.

گذراندن وقت با فرزندتان ,نکات یافتن زمانی برای صرف با فرزندان,وقت گذاشتن برای فرزند,بازی با بچه در سن های مختلف ,اهمیت وقت گذاشتن برای کودک,اهمیت بازی کودک

?بچه‌‌های 2 تا 3 سال:
برای بچه‌‌ها در این گروه سنی، موارد زیر باید با حضور یک بزرگ‌‌تر انجام شود:
له کردن،چلاندن،استفاده از مایکروویو.
?بچه‌‌های 3 تا 5 سال:

تست مزه،شست‌‌و شو،بریدن اشکال

?بچه‌‌های 6-8 سال:

چیدمان میز،خرید، استفاده از جمع و تفریق در میزان موادغذایی
?بچه‌‌های 9-11 سال:

اگر به آن‌‌ها پیش‌‌بند و چاقوهای بی‌‌خطر دهید، یک کمک آشپز در کنارتان دارید!
?هر تصیمی که برای فرزندتان می‌‌گیرید به خاطر داشته باشید که این کار را برای تفریح و گذراندن وقت با فرزندتان انجام می‌‌دهید. پس به ریخت‌‌و‌‌پا‌‌ش‌‌ها توجهی نداشته باشید و تنها از این حس که مادر خوبی هستید، لذت ببرید!

می توانید خوردن غذا در کنار اعضای خانواده و ماندن سر میز غذا تا اتمام غذای تمام افراد خانه را به عنوان یک قانون خانوادگی در نظر بگیرید.

بزرگترین نیاز کودک گذراندن وقت کافی با والدین است.گاهی یافتن زمان برای صرف در کنار اعضای خانواده می تواند مساله ای مشکل باشد.

در بسیاری از خانواده ها پدر و مادر هر دو مجبورند برای گذران زندگی بیرون از خانه کار کنند .این امر باعث محدود شدن زمانی می شود که آنها می توانند برای گذراندن در کنار فرزندان صرف کنند.

همچنین فرزندان نیز زمان زیادی را در مدرسه یا انجام فعالیت های مختلف در خارج از خانه سپری می کنند.گذراندن وقت با فرزندتان

گذراندن وقت با فرزندتان ,نکات یافتن زمانی برای صرف با فرزندان,وقت گذاشتن برای فرزند,بازی با بچه در سن های مختلف ,اهمیت وقت گذاشتن برای کودک,اهمیت بازی کودک

سعی کنید هر روز زمانی را برای با هم بودن اختصاص دهید.این زمان می تواند حین صرف صبحانه یا شام باشد که تمام خانواده دور هم جمع می شوند.برنامه ی زمانبندی شده ومعین می تواند برای فرزندان حایز اهمیت باشد.

در زمان با هم بودن می توانید در مورد مسایل روز مره صحبت کنید.همه باید در بحث ها شرکت کنند.والدین باید به صحبت های فرزندانشان گوش کرده به آن توجه نشان دهند.

می توانید خوردن غذا در کنار اعضای خانواده و ماندن سر میز غذا تا اتمام غذای تمام افراد خانه را به عنوان یک قانون خانوادگی در نظر بگیرید.گذراندن وقت با فرزندتان

این مساله باعث می شود که تمام افراد خانواده با حوصله و بدون عجله غذای خود را تمام کنند و مهم تر از آن فرصت کافی برای صحبت کردن با یکدیگر را پیدا کنند.

فرزندان بسیار علاقه مندند تا برنامه ی زمانبندی شده ای برای انجام برخی فعالیت ها همراه پدر یا مادر در طول هفته داشته باشند.مثلا رفتن به استخر همراه پدر در بعد از ظهر جمعه و…این برنامه ها به استحکام خانواده بسیار کمک می کند.

می توانید به همراه خانواده ی خود بازی های دسته جمعی کنید ، برای گردش در طبیعت روزی را اختصاص دهید یا گاهی همگی به سینما بروید.

برای کارها و فعالیت هایی که در آنها فرصتِ با فرزندتان را داشته باشید برنامه ریزی کنید. اینکه چگونه این موقعیت ها را فراهم سازید نسبت به سن کودک و مطالبی که به آنها علاقه دارد متفاوت است، ولی مطمئناً در هر سنی می توانید کارها و چیزهایی پیدا کنید که دوست دارد و از انجام دادن آنها خشنود می شود.
باز هم لازم به یادآوری است که خودِ فعالیت نیست که اهمیت دارد بلکه اشتیاق شما برای انجام دادن آن پر اهمیت است. برنامه ریزی گردش های آخر هفته یا عصرانه که طی آن بتوانید حواس خود را هرچه بیشتر بر روی فرزندتان متمرکز کنید، پسندیده است.گذراندن وقت با فرزندتان
هنگامی که برایش کتاب می خوانید والبته باید هر روز این کار را بکنید، کمی شود و هیجان چاشنی آن کنید، حتی اگر داستانی را چند بار برایش خوانده باشید.
اگر همراه با او کاری را انجام می دهید، سعی کنید غرق آن کار شوید: خواه ساختمان سازی با قطعات باشد و یا پختن شیرینی و کیک، پیاده روی در پارک و جنگل و یا گرگم به هوا.
گذراندن وقت با فرزندتان در هر حال کودک می تواند وقتی را که تمام و کمال با او هستید را از اوقاتی که فقط در کنارش هستید تشخیص دهد و بازشناسد.
در اوقاتی که با هم می گذرانید، توجه خود را صرفاً روی کاری متمرکز کنید که در همان لحظه سرگرم انجامش هستید، نه روی وظایفی که نسبت به آنها قصور کرده اید و نه کارهایی که بعدها و یا فردای آن روز باید صورت دهید. سعی کنید چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی در کنار فرزندتان حضور داشته باشید.
وقتی که فرزند نوجوانتان به شما چیزی می گوید، به او توجه تام و تمام کنید، نه با علاقۀ ساختگی وقتی در پایان روز او را می بینید سؤال های واقعی بپرسید نه سرسری. سؤال هایی که سرسری پرسیده می شود فقط پاسخ های سرسری به دنبال خواهد داشت.
می توان پرسید چه مدت زمانِ ارزشمند کافی است؟ هیچ عدد جادویی برای این منظور وجود ندارد که بتوانید از آن برای خود هدفی بسازید. فقط این را در ذهن خویش نگه دارید که هر چه اوقات ارزشمند بیشتری را با فرزندتان بگذرانید، نتیجۀ بهتری خواهید گرفت.

ارسال شده در تاریخ 24 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع فرزند
بازدید : 992
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.