گرسنگی بی دلیل را جدی بگیرید دلایل احساس گرسنه بودن شدید

گرسنگی بی دلیل را جدی بگیرید دلایل احساس گرسنه بودن شدید

گرسنگی بی دلیل

اگـر چند سـاعت پس از خوردن1وعده کامل ، بی دلیل احساس گرسنگی شدید کردید این درد ها به دلیل گرسـنگی نیست بلکه دلیل زخـم معده است که باعث افزایـش مواد هضـم کننده شده است
گرسنگی بی دلیل, دلایل احساس گرسنه بودن شدید,گرسنگی بی دلیل را جدی بگیرید ,احساس گرسنه بودن بی دلیل ,مراقبت از معده و دستگاه گوارش

برای شما پیش آماده که کلی غذا می خورید ولی طولی نمیدهد که که باز گرسنه می شوید و به سراغ یخچال می روید و باز شروع به غذا خوردن می کنید. اشتها تنها در زمان هایی که ورزش سنگین کرده اید، باردار هستید و یا سندروم پیش قاعدگی دارید به صورت طبیعی بالا است. اما اگر بیشتر مواقع بدون دلیل واضحی احساس کنید شکمتان خالی است، دیگر حتما مشکلی وجود دارد.

برای دسترسی به منابع انرژی سالم و آهسته‌سوز، کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای از قبیل غلاتی نظیر برنج قهوه‌ای، کینوآ و چاودم،‌ خانواده‌ی کلم، میوه‌ها، و نان با آرد گندم کامل را انتخاب کنید. مصرف غلات سبوس‌دار یکی از بهترین راه‌ها برای کسب مواد مغذی از خوراکی‌های روزانه‌تان است.

احساس گرسنگی به صورت فیزیولوژیکی نیاز به کالری، آب، و نمک است، و توسط ترکیبی از عوامل هدایت می شود، از جمله رژیم غذایی که دارید، هورمون های اشتها، و عوامل احساسی از جمله استرس. دریافتن اینکه چرا نمی توانید اشتهای خود را کنترل کنید بسیار مهم است، چون این گرسنگی اضافی می تواند از نظر جسمانی و روانی به شما آسیب برساند و BMI بدنتان را به جایی بفرستد که دیگر سلامت نیست.

این 11 دلیل کمک تان می کند متوجه شوید چرا شکمتان همیشه قار و قور می کند. گـرسنگی بـی دلیل

بدنتان کم آب شده
همیشه وقتی بدن مقداری کم آب می شود آن را با احساس گرسنگی اشتباه می گیریم، در حالی که باید آب بنوشیم. این گیج شدن در هیپوتالاموس اتفاق می افتد، قسمتی از مغز که گرسنگی و تشنگی را کنترل می کند. وقتی کم آبی بدن اتفاق می افتد به نحوی در هیپوتالاموس مشکل خط روی خط به وجود می آید، و زمانی که واقعا نیاز به یک لیوان آب دارید مجبورتان می کند یک بسته چیپس باز کنید و بخورید. با بالا نگه داشتن سطح مایعات بدن جلوی این اتفاق را بگیرید، هر روز صبح را با نوشیدن یک لیوان آب شروع کنید. اگر احساس گرسنگی می کنید، و آن روز زیاد آب ننوشیده اید، ابتدا یک لیوان آب بنوشید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا ببینید همچنان گرسنه هستید یا خیر.

خوب نخوابیده اید
بعد از اینکه از یک خواب بی کیفیت برمیخیزید، از قبل دو هورمون مربوط به اشتها بر علیه شما توطئه کرده اند. خواب بسیار کوتاه می تواند باعث سطوح فزاینده ای از گرلین شود، هورمونی که باعث تحریک اشتها می شود، و در برابرش باعث کاهش لپتین هم می شود، هورمونی که باعث می شود احساس سیری کنید.کم خوابی به صورت منظم به شکلی دیگر باعث می شود احساس گرسنگی کنید. گرسنگی بی دلیل

بعد از یک خواب ضعیف، بیشتر دچار خستگی شدید و مه ذهنی هستید. سیستم بدنتان برای مقداری انرژی بی تابی می کند، و حتی اگر واقعا گرسنه هم نباشید میل به کربوهیدرات های شیرین را تحریک می کند.سعی کنید هر شب 7 تا 8 ساعت بخوابید، تا سطح انرژی و هورمون های خود را به اندازه ی طبیعی برسانید. گـرسنگی بـی دلیل

خود را با کربوهیدرات های نشاسته ای پر کرده اید
تا به حال به این فکر کرده اید که چرا یک دونات یا شیرینی باعث می شود برای خوردن یکی دیگر نتوانید مقاومت کنید… تا زمانی که کل آنچه هست را بخورید؟ این مغز شما در برابر کربوهیدرات های نشاسته ای است.کربوهیدرات های ساده، مانند آنهایی که در غذاهای شیرین و پخته شده با آرد سفید یافت می شود از جمله شیرینی، کوکی، و کراکر به سرعت سطح قند خونتان را بالا می برند، و سپس خیلی زود سطح قند خون سقوط می کند.

این سقوط قند خون باعث گرسنگی شدید برای کربوهیدرات های شیرین بیشتر می شود، و این چرخه همینطور ادامه خواهد داشت. تا جایی که ممکن است از خوردن غذاهایی که حاوی کربوهیدرات ساده هستند بپرهیزید تا این چنین دچار افت و خیز قند خون نشوید.سعی کنید از کربوهیدرات های پیچیده و انواعی که شامل فیبر بالا هستند استفاده کنید. بادام، سیب، و پسته از نمونه هایی هستند که کربوهیدرات پیچیده و فیبر دارند. گرسنگی بی دلیل

دچار استرس هستید
چه کسی تا به حال یک روز پرمشغله یا تیره و تار شدن روابط را تجربه نکرده؟ استرس ترفندی دارد که می تواند با آن شما را به غذا حریص کند. وقتی دچار تنش می شوید، سیستم بدن تولید هورمون های استرس یعنی آدرنالین و کورتیزول را افزایش می دهد.بالا بودن سطح این هورمون ها سیستم بدن را تحریک می کند که حس کند مورد حمله قرار گرفته و به انرژی نیاز دارد، بنابراین اشتها رو به افزایش می رود.

استرس همچنین سطح مواد شیمیایی مغز به نام سروتونین را کاهش می دهد، و این می تواند کاری کند زمانی که گرسنه نیستید هم احساس گرسنگی کنید.سعی کنید تکنیک هایی را بیاموزید تا استرس خود را کاهش دهید، مثلا به کلاس های یوگا بروید و یا به موسیقی آرامش بخش گوش دهید.

ارسال شده در تاریخ 12 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع گوناگون
بازدید : 1,103
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.