گلاب و بیماری های گوارشی گلاب در درمان بیماری های گوارشی

گلاب و بیماری های گوارشی گلاب در درمان بیماری های گوارشی

گلاب و بیماری های گوارشی

گلاب: برای درمان بیماری های گوارشی:?
?ضدعفونی‌کننده، برطرف‌کننده بیماری‌های گوارشی، مقوی معده و قلب و تسکین‌دهنده دردهای روماتیسمی است و ضدتهوع خوبی است.

?مصرف گلاب برای دل‌ پیچه‌ها مفید است به خصوص زمانی که نفخ به عضلات دستگاه گوارش فشار وارد می‌کند.

?گلاب همچنین برای بیماری های گوارشی مانند نفخ، دل به هم خوردگی و اسهال مزمن مفید است

?این ماده قلب و معده را تقویت می کند و اضطراب را از دل دور می کند.

گلاب بعد از سکنجبین بیشترین مصرف را در بین مردم در قدیم داشته و امروزه نیز مصرف فراوانی دارد. گلاب یکی از نوشیدنی های پرمصرف در طب سنتی است. گلاب طبع میانه تا حدودی رو به خنکی دارد. بنابراین برای اکثر افراد مصرف آن توصیه می شود و عارضه خاصی ندارد.

گلاب و بیماری های گوارشی, گلاب در درمان بیماری های گوارشی,فواید گلاب برای اسهال , گلاب مقوی معده , گلاب ضد تهوع , گلاب مفید برای دل پیچه

گلاب برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا، گلودرد و سایر بیماری‌های دستگاه تنفسی گلاب کاربرد دارد. همچنین می‌توان از آن به عنوان شربت سرفه و نیز برای درمان رفلاکس استفاده نمود.

مصرف مداوم گلاب باعث بهبود بیماری های دستگاه گوارش مانند بهبود هضم معدی، کاهش نفخ، دردهای شکمی و یبوست می‌شود و می‌توان از آن به عنوان ملین استفاده کرد.

مصرف گلاب برای دل‌پیچه‌ها مفید است به خصوص زمانی که نفخ به عضلات دستگاه گوارش فشار وارد می‌کند. گلاب بیشتر، به عنوان یک ماده ضدنفخ و بادشکن مطرح است یعنی باعث کاهش گازهای دستگاه گوارش می‌شود. این گازها ذرات ریزی هستند که یا جذب بدن می‌شوند یا به صورت باد گلو خارج می‌شوند. علاوه بر این خاصیت، گلاب می‌تواند تا حدودی از اسهال جلوگیری کند.

طرز تهیه جوشانده گلاب
برای تهیه جوشانده گلاب یک مشت از گل های محمدی را در آب جوش بریزید و بگذرید 10 دقیقه بجوشد. سپس آن را صاف کنید. و مصرف نمایید. در صورت استفاده از گلبرگ های صورتی و قرمز گل محمدی، جوشانده معطرتری خواهید داشت.

ارسال شده در تاریخ 5 مارس 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,152
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.