گلودرد در کودکان ناشی از ویروس و باکتریایی را باید جدی گرفت

گلودرد در کودکان ناشی از ویروس و باکتریایی را باید جدی گرفت

گلودرد در کودکان

گلودرد در بچه ها علل مختلفی دارد، با این حال حدود 80 تا 85 درصد موارد، علت گلودرد ویروس است.

آن چه پزشکان را نگران می کند آن است که علت گلودرد همراه با تب، ممکن است باکتری و در راس آن باکتری استرپتوکوک باشد که خطرناک است.

گلودرد بچه ‌ها را در هر شرایطی جدی بگیرید.

?چون می ‌تواند در صورت عدم درمان آنتی‌بیوتیکی مناسب به روماتیسم قلبی منجر شود و سلامت قلب را نشانه گیرد.

گلودرد در کودکان ,گلودرد ناشی از ویروس ,گلو درد باکتریایی را باید جدی گرفت, بیماری در کودکان,سرماخوردگی کودکان رو جدی بگیرید ,

با سرد شدن هوا و شیوع سرماخوردگی، بروز علایمی مانند آب ریزش چشم و بینی، گرفتگی صدا، سرفه و گلودرد نیز شایع می شود. گلودرد ناشی از سرماخوردگی عامل ویروسی دارد که خطرناک نیست. اما گلودرد ناشی از باکتری در کودکان که تنها علامت آن تب است ممکن است بسیار خطرناک باشد و حتی به کلیه و قلب آسیب برساند.

گلودرد به احساس ناراحتی هنگام بلع غذا گفته می شود. گلودرد یک علامت است و نه بیماری.

گلودرد در کودکان علل مختلفی دارد، با این حال حدود 80 تا 85 درصد موارد، علت گلودرد ویروس است.

ویروس عامل بروز بیماری در کودکان است و در برخی موارد با آبریزش چشم و بینی، سرفه، گرفتگی صدا و در مواقعی با اسهال همراه است.

این علایم طی 2 تا 3 روز از بین می رود و بیمار به مصرف آنتی بیوتیک نیازی پیدا نمی کند.

اما تشخیص بیماری های ویروسی به عهده پزشک است که از طریق آزمایش های بالینی، بیماری را تشخیص می دهد.

آن چه پزشکان را نگران می کند آن است که علت گلودرد همراه با تب، ممکن است باکتری و در راس آن باکتری استرپتوکوک باشد که خطرناک است.

اگر گلودرد چرکی کودک درمان نشود، باعث بیماری روماتیسم قلبی و نارسایی کلیه می شود که هر دو خطرناکند

بنابراین علت بیماری باید تشخیص داده شود و به موقع درمان شود تا مشکلی پیش نیاید، زیرا غفلت از درمان صحیح و به موقع گلودرد باکتریایی (چرکی) باعث بروز مشکلات و عوارضی خواهد شد؛ از جمله این مشکلات طولانی شدن مدت بیماری کودک است.

مشکل بعدی این است که فرد بیمار می تواند باکتری استرپتوکوک را به راحتی به دیگران منتقل کند.

همچنین اگر گلودرد ناشی از باکتری استرپتوکوک درمان نشود، عوارض خطرناکی به جا می گذارد که مشکلات قلبی و کلیوی از جمله این عوارض است.

عارضه قلبی خود را به شکل تب روماتیسمی و روماتیسم قلبی نشان می دهد که این امر باعث نارسایی کشنده قلبی می شود. در این شرایط دریچه قلب آسیب می بیند و بیمار به درمان طولانی‌مدت نیاز پیدا می کند. در مواردی نیز انجام عمل جراحی یا تعویض دریچه قلب ضروری است.

بد نیست بدانید گلودرد و آنژین گلو از جمله مهم ترین این بیماری ها در فصل مدرسه محسوب می شود. نکته مهم این که این گلودردهای به ظاهر ساده در صورت عدم درمان آنتی بیوتیکی مناسب می تواند به روماتیسم قلبی منجر شود و عوارض خطرناکی را به همراه داشته باشد.

ارسال شده در تاریخ 12 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 846
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.