ایران در میان کشورهای اوپک در اجلاس نفتی دوحه شرکت نکرد

کشورهای اوپک در اجلاس نفتی دوحه جمع شدند/ایران شرکت نکرد

اوپک اجلاس نفتی دوحه ایران غایب بزرگ این نشست نفتی دلیل شرکت نکردن ایران در اجلاس نفتی دوحه,روز گذشته جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور مجدداً

ایران در میان کشورهای اوپک در اجلاس نفتی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از واشینگتن پست، اولین نشست کشورهای اوپکی و کشورهای تولیدکننده نفت غیرعضو اوپک پس از ۱۵سال در دوحه قطر آغاز به کار کرد.

در این نشست ۱۷ کشور اوپکی و غیراوپکی با هدف محدود کردن عرضه نفت در بازار جهانی و در نتیجه بهبود شرایط قیمتی این حامل انرژی، دور هم جمع شدند.

این کشورها قصد دارند در این نشست بر سر تثبیت عرضه نفت خود در متوسط میزان تولیدشده در ماه ژانویه سال جاری توافق کنند.

این نشست با حضور کشورهای اوپکی شامل اکوادور، الجزیره، نیجریه، کویت، امارات، ونزوئلا، قطر و عربستان سعودی و همچنین برخی کشورهای غیرعضو اوپک مانند عمان و روسیه در حال برگزاری است.

به گزارش دیلی‌میل ایران غایب بزرگ این نشست نفتی است.

روز گذشته جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور مجدداً تأکید کرد که عربستان مشروط به اجرای این توافق از سوی دیگر کشورها از جمله ایران به این توافق خواهد پیوست.

پیشتر و در ماه فوریه، عربستان، قطر، ونزوئلا و روسیه در دوحه توافق کرده بودند تا پیش از برگزاری نشست کنونی، تولید و عرضه نفت خود به بازار جهانی را در متوسط ماه ژانویه ثابت نگه دارند.

انتهای پیام/

ارسال شده در تاریخ 17 آوریل 2016 توسط مدیریت با موضوع خبر سیاسی
بازدید : 2,000
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.