‌رفع درد زانو معرفی گیاهان مفید و معجزه آور برای بهبود درد زانو

‌رفع درد زانو معرفی گیاهان مفید و معجزه آور برای بهبود درد زانو

‌رفع درد زانو

✅ یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و همان مقدار روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و روزی دوبار زانو را ماساژ دهید

✅این کار را باید تا رفع درد تکرار کنید.

‌رفع درد زانو,معرفی گیاهان مفید برای بهبود درد زانو,درمان پوکی استخوان ,بهبود درد زانــوهــا با گیاهان دارویی,درمان درد و ورم مـفـاصــل,کلسیم و رفع زانو درد

رفع زانو درد با کمپرس سرد

تعداد انگشت شماری از تکه های یخ را درون یک حوله نازک بریزید. سپس کمپرس را به مدت 10 الی 20 دقیقه بر روی قسمت آسیب دیده زانو قرار دهید . این کار را دو تا سه بار در طول روز، تا زمانی که درد آرام شود، تکرار کنید. همچنین می توانید از یک بسته نخود لوبیای فریز شده نیز به عنوان کمپرس سرد استفاده کنید که به خوبی عمل می کند.

فلفل هندی بهترین درمان خانگی زانو درد

  • 2 قاشق غذا خوری پودر فلفل هندی را در نصف فنجان روغن زیتون گرم بریزید. از این خمیر ،2 بار در روز به مدت حداقل یک هفته روی زانوهای تان بمالید.
  • همچنین می توانید یک چهارم یا یک قاشق و نصفی از پودر فلفل هندی را با یک فنجان سرکه سیب مخلوط کنید و یک پارچه تمیز را داخل آن فرو ببرید و بعد حدود 20 دقیقه یک یا دو بار در طول روز ،بر روی قسمت آسیب دیده زانو بگذارید. حتی می توانید از ژل آن که حاوی 0.0125 درصد کپسایسین است استفاده کنید و به طور موضعی روی محل آسیب دیده، استعمال کنید.

درمان خانگی درد زانو با زنجبیل

یک تکه کوچک از زنجبیل تازه را له کنید و به یک فنجان آب بیافزایید و اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه بجوشد.همچنین می توانید مقداری عسل و آبلیمو را به آن بیافزایید. این نوشیدنی را 2 تا 3 بار در طول روز استفاده کنید. همچنین می توانید روغن زنجبیل را دو تا سه بار در طول روز روی محل آسیب دیده ماساژ دهید.‌رفع درد زانو

زردچوبه از بهترین درمان های خانگی برای درد زانو

نصف قاشق چایخوری از زنجبیل و زردچوبه را در یک فنجان آب مخلوط کنید و سپس اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه بجوشد و بعد برای طعم دهی ،عسل به آن اضافه کنید و این نوشیدنی را دوبار در طول روز بنوشید .و همچنین می توانید یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر ترکیب کنید و برای طعم دهی و شیرین شدن مقداری عسل نیز بیافزایید و این نوشیدنی را یکبار در طول روز استفاده کنید.
  • یکی دیگر از گزینه ها این است که از کپسولهای 250 تا 500 میلی گرمی زردچوبه ، سه بار در روز مصرف کنید .
  • این دارو را روزانه تا زمانی که درد به طور کامل رفع شده باشد ،دنبال کنید.
  • توجه، زردچوبه میتواند خون را رقیق کند، این داروها برای افرادی که از داروهای کاهش دهنده خون استفاده می کنند، هرگز مناسب نمی باشند.‌رفع درد زانو

‌رفع درد زانو,معرفی گیاهان مفید برای بهبود درد زانو,درمان پوکی استخوان ,بهبود درد زانــوهــا با گیاهان دارویی,درمان درد و ورم مـفـاصــل,کلسیم و رفع زانو درد

درمان زانو درد با مصرف کلسیم: در بسیاری از موارد درد مفصل به علت کمبود کلسیم است. با کاهش پیدا کردن میزان کلسیم، استخوان ضعیف می شود. بنابراین لازم است برنامه غذایی غنی از کلسیم و دیگر مواد مغذی لازم اتخاذ کنید. فرآورده های لبنی، ماهی و… باید به طور منظم مصرف شود.

درمان زانو درد با ماساژ روغن: ماساژ با روغن داغ، درمان خانگی زانو درد است. از روغن نارگیل، روغن زیتون یا هر نوع روغن دیگر می توانید برای زانو درد استفاده کنید. ماساژ باید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول بکشد و به حالت چرخشی انجام شود.

در نظر گرفتن مکمل برای ‌رفع درد زانو

استفاده از گلوکوزامین و کندرویتین سولفات ( هر دو در غضروف انسان یافت می شوند ) برای تسکین درد و ورم مربوط به آرتروز شایع است. نتایج تحقیقات روی تاثیر گذار بودنشان پیچیده است، اما در سال ۲۰۱۵ محققان دریافتند این ترکیب در افرادی که آرتروز زانو دارند باعث کاهش درد و بهبود عملکرد شده است. استفاده از این مکمل هیچ خطری ندارد، پس ارزش یکبار امتحان کردن را خواهد داشت.

از ماهی ها کمک بگیرید

بر هیچکس پوشیده نیست که اسید چرب های امگا ۳ از جمله مکمل های روغن ماهی، دارای خواص ضد التهابی هستند. ثابت شده که این مکمل ها همچنین می توانند درد مفاصل را تسکین دهند. در یک تحقیق که سال ۲۰۱۵ توسط محققان تایلندی انجام گرفت مشخص شد افرادی که آرتروز زانو داشتند و به مدت ۸ هفته روزانه از مکمل ۱۰۰۰ میلی گرم روغن ماهی استفاده می کردند دردشان کاهش پیدا کرد و به مرور عملکردشان نیز بهتر شد. دیگر تحقیقات نیز نشان داده افزایش مصرف امگا ۳ در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید احتیاجشان به داروهای ضد التهابی غیر استروئیدیرا کاهش داده.

از هنرهای رزمی باستانیبرای ‌رفع درد زانو کمک بگیرید

تمرین تای چی روشی است که می توانید با کمترین فشار عضلات اطراف مفصل ها را قوی کنید و دامنه حرکاتتان را افزایش دهید. تحقیقات نشان داده ۱۲ هفته تمرین تای چی علائم درد، گرفتگی، و عملکرد فیزیکی را در افراد مبتلا به آرتروز بهبود می بخشد.

‌رفع درد زانو,معرفی گیاهان مفید برای بهبود درد زانو,درمان پوکی استخوان ,بهبود درد زانــوهــا با گیاهان دارویی,درمان درد و ورم مـفـاصــل,کلسیم و رفع زانو درد

درمان پوکی استخوان و درد مفاصل
با معجون زردچوبه، گزنه، رازیانه و پوست بیرونی تخم مرغ
بیماری پوکی استخوان به یکی از بزرگ ترین مشکلات جامعه امروزی تبدیل شده است، طوری که سالانه میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.برای درمان پوکی استخوان،گیاهانی چون زردچوبه، گزنه ، رازیانه و پوسته تخم مرغ ،خواص ضد درد مفاصل و پوکی استخوان دارد به طوری که جوشانده‌ این گیاهان برای پیشگیری از پوکی استخوان و درد مفاصل بسیار شفا دهنده است چرا که این دو بیماری در نتیجه‌ از بین رفتن املاح معدنی از بدن ایجاد می شود؛ البته اغلب در افراد بالای ۵۰ سال این بیماری بروز می یابد.‌رفع درد زانو
طرز تهیه :یک قاشق مرباخوری زردچوبه را به همراه دو قاشق گیاه گزنه و رازیانه (جمعا ۴ قاشق غداخوری )،به همراه یک قاشق مرباخوری پوست تخم مرغ در سه فنجان اب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید،سپس در زمان مصرف یک قاشق مربا خوری عسل اضافه کنید، نکته : مقدار معجون ذکر شده برای سه بار در روز صبح ،عصر و شب میباشد..یک هفته از این معجون استفاده کنید تا معجزه ان را ببینید..
ارسال شده در تاریخ 1 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,679
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.