‌طرز تهیه پیراشکی آچما از نان های خوشمزه و پرطرفدار

طرز تهیه پیراشکی آچما یه غذای خوشمزه و متفاوت  که به اسم نان هست اما مثل پیراشکی می توننی مواد گوشتی یا هر چیزی که دوست دارید داخلش بزارید.

مواد لازم برای خمیر نان آچما چیست ؟

آرد ۵۰۰ گرم‌

شیر ۲۰۰گرم‌

ماست ۱۵۰گرم‌

نمک ۱۰گرم‌

مخمر فوری ۱۰گرم‌

شکر ۱۰گرم‌

روغن مایع ۵۰ گرم

‌ طرز تهیه نان آچما

مراحل پخت و ‌ طرز تهیه پیراشکی آچما :

ابتدا آرد،نمک،شکر و مخمر با هم ترکیب کنید.ماست و روغن رو اضافه کنید.

در آخر شیر را به خمیر اضافه کرده و با دست خوب مخلوط کنید همیشه در خمیرهایی که آردشون ثابته، مایعات رو با احتیاط اضافه کنید ممکنه کمتر یا بیشتر از اندازه ای که در دستوره مصرف بشه.

حالا می تونید خمیر رو با دستگاه یا روی سطح صاف با دست ورز بدین تا جایی که چسبندگیش از بین بره خمیر از دیواره های ظرف همزن جدا بشه و اگه تکه ای از خمیر رو با دست باز کنید صاف و یکدست باشه و بتونید اونو نازک کنید بدون اینکه پاره بشه.خمیر رو چونه بگیرید و روی سطح صاف یا داخل یه ظرف که چرب شده بذارین روش رو بپوشونید و استراحت بدین تا حجمش دوبرابر بشه بعد از خمیر تکه های ۱۲۰ گرمی(این اندازه دلخواهه)جدا کنید چونه بگیرید و با وردنه بصورت بیضی باز کنید.

یک طرفش مواد میانی دلخواهتون بذارین یک طرفش رو با کاتر پیتزا یا هر وسیله ای که در دسترستونه بصورت خط های کنار هم برش بدین از طرفی که مواد گذاشتین بپیچید و در سینی فر با فاصله بذارین روی سینی رو بپوشونید و اجازه بدین تا خمیر استراحت کنه و حجیم بشه بعد رومال بزنید من از سفیده تخم مرغ استفاده کردم.

سپس در فری که از قبل با حرارت ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت ۲۰_۳۰ دقیقه قرار بدین.گفته میشه نونایی که رومال دارند نیاز به رطوبت در فر نیست اما من از ظرف آب گرم در فر استفاده کردم.بافت نون فوق العاده نرم و پنبه ایه.

برای مواد میانی از هر نوع مواد گوشتی یا غیر گوشتی یا حتی پنیر به تنهایی استفاده کنید فقط مواد رطوبتش زیاد نباشه.‌

نوش جان

ارسال شده در تاریخ 14 آگوست 2020 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,027
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.