آشنایی با نقش موهای بینی این موها را هرگز از ریشه نکنید

آشنایی با نقش موهای بینی این موها را هرگز از ریشه نکنید

آشنایی با نقش موهای بینی

موهای بینی خود را از ریشه نکنید.

با کندن موی بینی، قسمتی از پوست آن پاره و عفونی می شود و این عفونت وارد جریان خون می شود و به مغز آسیب می زند اغلب افراد به ظاهر خود بسیار اهمیت می ‌دهند و موهای اضافی قسمت ‌های صورت و بدن خود را نمی ‌توانند تحمل کنند.

باید دقت کنید کشیدگی موی داخل بینی افزون بر درد طاقت فرسا می‌تواند مشکلاتی جدی برای شما ایجاد کند. باید بدانید کندن موهای بینی می‌تواند عوارض بدی بر مغز داشته باشد. مثلا با کندن موها قسمتی از پوست، پاره و عفونی شود و این عفونت به جریان خون راه یابد و سپس به مغز برسد.

موهای بینی همانند فیلتر هوای اتاق عمل می کنند. آنها ذرات گردوغبار، ویروس ها، باکتری ها و مواد سمی را به دام می اندازند تا ما در بازدم یا عطسه آنها را بیرون بدهیم.

موهای بینی همچنین به تعادل رطوبت در بینی کمک می‌کنند. اگر موهای بینی را کاملا از بین ببرید، به احتمال بیشتری دچار آلرژی خواهید شد. بنابراین فکر نکنید که باید موهای بینی‌تان را کاملا بتراشید. فقط کافیست موهایی که از بینی بیرون زده و مشخص هستند را با ملایمت کوتاه کنید.

آشنایی با نقش موهای بینی,نقش موهای بینی, موهای بینی  را هرگز از ریشه نکنید,فواید  موهای بینی و گوش , بهترین روش کوتاه کردن موهای بینی

موهای بینی و گوش برخی از افراد، بلندتر از حد طبیعی هستند و ظاهر ناخوشایند و آزاردهنده‌ای دارند به‌همین دلیل کوتاه کردن آنها با قیچی یا وسایل برقی که برای این کار طراحی شده‌اند، مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. فقط باید مراقب بود هنگام کار با قیچی یا حتی دستگاه‌های برقی، آسیبی به بافت گوش و بینی نرسد.

موهای بلند بینی ظاهر ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند. به همین دلیل افراد گاهی موهای بینی را با قیچی کوتاه می‌کنند. این در حالی است که محققان به تازگی کندن موهای بینی را بسیار پرخطر خوانده‌اند. بینی به پاکسازی و فیلتر هوای تنفسی می‌پردازد. درون بینی مژک‌هایی وجود دارند که مواد موکوزی را از قسمت‌های جلوی بینی به انتهای آن حرکت می‌دهند.موکوز درون بینی که نوعی سد دفاعی در مقابل گرد و خاک و میکروب‌ها محسوب می‌شود، در نهایت وارد معده شده و در آنجا توسط اسید معده تجزیه می‌شود.

تراکم بیشتر موهای بینی می تواند یک مزیت باشد. بر اساس یافته های پزشکی احتمال ابتلا به آسم در افرادی با موهای بینی کم پشت، سه برابر بیشتر از کسانی است که موهای بینی پرپشتی دارند.

بهتر است بدانید کندن ناگهانی موهای بینی کار خطرناکی است. از آنجایی که بینی محیط استریلی نیست، این کار می تواند منجر به بروز عفونت های ناخوشایندی شود.

موهای بینی وظیفه جذب ذرات بزرگ‌تر هوا را بر عهده دارند. به گفته محققان، کندن موهای بینی مشکلات جدی برای افراد ایجاد می‌کند.آن‌ها می‌گویند میکروب‌های راه یافته به درون بینی در مجاورت پیاز مو و نزدیک حفره‌هایی که مو از آن خارج شده است، جمع می‌شوند. زمانی که موی بینی از ریشه کنده شود پیاز آن صدمه می‌بیند و مسیر ورود میکروب‌ها به بدن هموار می‌شود.

ورود میکروب‌ها به بدن باعث عفونت می شود. اما داستان در همینجا خاتمه نمی‌یابد، این عفونت‌ها به شدت پرخطر و کشنده محسوب میِ‌شوند، چرا که رگ‌های بینی در نهایت به رگ‌های مغز راه می‌یابند و به همین علت عفونت‌های یاد شده به شکل مننژیت و آبسه مغز ظاهر می‌شوند. دانشمندان ناحیه منتهی به بینی در صورت را مثلث خطر نامیده و در مورد خطرات نادیده گرفتن آن به مردم هشدار داده‌اند.

داخل بینی، مملو از باکتری و ویروس های مختلفی است. ممکن است کندن موی بینی باعث ورود این میکروب ها به مخاط بینی، جریان خون یا ایجاد عفونت های موضعی شود.

یعنی کندن یا لیزر این موها می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود؟
بله. همانطور که گفتم، موهای بینی و گوش‌ها، نقش حفاظتی در برابر عوامل بیرونی دارند و به‌همین دلیل نباید به‌طور کلی ریشه‌کن شوند و از بین بروند. لیزر موهای زائد در ناحیه گوش و بینی اصلا توصیه نمی‌شود. از طرف دیگر، کندن و دستکاری بیش از حد این موها (به‌خصوص موهای بینی) می‌تواند خطر ابتلا به جوش‌های چرکی، عفونت، موی زیرپوستی، تورم و کورک را داخل حفره گوش و بینی افزایش بدهد و فرد را به دردسر بیندازد. از این رو،‌ تاکید می‌کنم موهای گوش و بینی را به‌جای ریشه‌کن کردن، کوتاه و مرتب کنید.

ارسال شده در تاریخ 2 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,225
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.