آموزش تهیه مربا گلابی دستور های متفاوت از مربا ها و ترشیجات

آموزش تهیه مربا گلابی دستور های متفاوت از مربا ها و ترشیجات

آموزش تهیه مربا گلابی

مواد لازم مربای گلابی:

گلابی یک کیلو
شکر یک کیلو
آب سه لیوان
آب لیمو ترش شش ق غ
زعفران به میزان کافی

آموزش تهیه مربا گلابی ,دستور های متفاوت از مربا ها, تهیه مرباهای تابستانی ,طرزتهیه مربا گلابی, دستور پخت مربا گلابی , تهیه انواع مرباجات

مواد لازم مربای گلابی:

گلابی یک کیلو
شکر یک کیلو
آب سه لیوان
آب لیمو ترش شش ق غ
زعفران به میزان کافی

طرز تهیه مربا گلابی:

آب و شکر رو روی اجاق گذاشته تا بجوشه و کمی قوام پیدا کنه. گلابی را پوست بکنید ولی دم آنها رو نگیرید. داخل شهد ریخته و اجازه بدید تا پخته شه. برای اینکه متوجه بشید گلابی ها پخته یا نه میتونید با نوک چاقو امتحان کنید. وقتی گلابیها پخته شد، زعفران و آب لیمو را اضافه کرده و ده دقیقه به آن فرصت بدید و بعد دمکنی گذاشته و زیر اجاق را خاموش کنید. یک شب تا صبح(۱۲ساعت) به آن کاری نداشته باشید تا شهد هم کامل سرد شه و هم به خورد گلابیها بره. اگر دیدید شهد شما به اندلزه کافی غلیظ نشده گلابیها رو از آن خارج کرده و دوباره به شهد اجازه بدید تا بجوشه و غلیظ شه. ولی من معمولا این کار را نمیکنم بلکه شهد اضافه را در شیشه جدا ریخته و برای شربت سر سفره نهار یا شام استفاده میکنم.

وقتی گلابیها پخته شد، زعفران و آب لیمو را اضافه کرده و ده دقیقه به آن فرصت بدید و بعد دمکنی گذاشته و زیر اجاق را خاموش کنید. یک شب تا صبح(۱۲ساعت) به آن کاری نداشته باشید تا شهد هم کامل سرد شه و هم به خورد گلابیها بره. اگر دیدید شهد شما به اندلزه کافی غلیظ نشده گلابیها رو از آن خارج کرده و دوباره به شهد اجازه بدید تا بجوشه و غلیظ شه. ولی من معمولا این کار را نمیکنم بلکه شهد اضافه را در شیشه جدا ریخته و برای شربت سر سفره نهار یا شام استفاده میکنم.

 

ارسال شده در تاریخ 7 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مربا و ترشیجات
بازدید : 1,148
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.