آموزش دم کردن انواع قهوه با پودر قهوه ی خاص خودش

آموزش دم کردن انواع قهوه با پودر قهوه ی خاص خودش

آموزش دم کردن انواع قهوه

قهوه ترک که بهش #قهوه_شنی هم میگن .☕️
.
.
هر نوع قهوه خاص با روشی خاص ، با لوازم خاص و با پودر قهوه ی خاص خودش تهیه میشه . .
نمیتونید با قهوه ای که مخصوص قهوه فرانسه آسیاب شده ، قهوه ترک درست کنید . نمیتونید از قهوه فرانسه کف قهوه مانند قهوه ترک انتظار داشته باشید . .
آموزش دم کردن انواع قهوه
.آموزش دم کردن انواع قهوه,آموزش طرز تهیه قهوه,روش های مختلف دم آوری انواع قهوه ها، قهوه ترک، قهوه فرانسه، قهوه عربی، ، قهوه دمی,انواع قهوه با پودر قهوه ی خاص
اول از همه یاد بگیرید که برای دم کردن هر نوع قهوه : ترک ، اسپرسو ، فرانسه نیاز به پودر قهوه ی خاص همون نوع قهوه دارید . قهوه ترک نیاز به پودری نرم و خیلی ریز آسیاب شده داره . قهوه فرانسه به پودر قهوه درشت تر نیاز داره . قهوه اسپرسو میان این دو قهوه است و پودر قهوه اش نه مثل ترک ریزه و نه مثل قهوه فرانسه درشته . .
ویژگی قهوه ترک در کف یا اصطلاحا در خامه بستن اونه . برای رسیدن به این ویژگی باید پودر قهوه کاملا ریز و نرم باشه . قهوه ترک رو در جذوه یا ایبریک درست میکنند که در ویدیو مشاهده میکنید . .
.
این کف فراوون یا خامه ؛ رمز یک قهوه ترک عالیه که با سه بار جوشیدن و از جوش انداختن حاصل میشه . با این قلق خاص یک قهوه خوشمزه دارید .

آموزش دم کردن انواع قهوه,آموزش طرز تهیه قهوه,روش های مختلف دم آوری انواع قهوه ها، قهوه ترک، قهوه فرانسه، قهوه عربی، ، قهوه دمی,انواع قهوه با پودر قهوه ی خاص
.آموزش دم کردن انواع قهوه
آبی که برای قهوه ترک استفاده میشه باید سرد باشه . میتونید آب گازدار هم به کار ببرید . اگر قهوه رو شیرین دوست دارید فقط قبل از جوشاندن داخل آب و قهوه کمی شکر بریزید . بعدا داخل فنجان به قهوه ترک ابدا شکر اضافه نمیکنند . بهمین دلیل هیچوقت کنار قهوه ترک قاشق چایخوری نمیذارند . چون خامه قهوه روی فنجان باید بمونه تا نوشیده بشه . این خامه بعدا رد میندازه و باهاش فال میگیرند که البته فقط سرگرمی جالبه نه چیز دیگه . ?☝️

کمک گرفتن از نیروی جاذبه :

روشی دیگر برای تهیه ی نوشیدنی قهوه، قرار دادن پودر قهوه داخل یک صافی است که آب جوش قطره قطره روی قهوه می چکد. طعم این قهوه به میزان آب و قهوه بسیار بستگی دارد. اما کلاً طعم قهوه اسپرسو از این قهوه بهتر است. در این روش با استفاده از نیروی جاذبه، آب از میان پودر قهوه عبور می کند و قهوه خوش طعمی را ایجاد می نماید.

تحت فشار قرار دادن :

قهوه اسپرسو ، با تحت فشار قرار دادن آب داغ تهیه می شود. این روش برای تهیه انواع نوشیدنی های قهوه به کار می رود. قهوه اسپرسو طعم متمایزی داشته و به علاوه رویش ماده خامه مانندی جمع می شود.
در این روش از نوعی قوری که سه بخش دارد استفاده می کنند. در قسمت پایینی، آب می ریزند. پس از آن که آب به جوش می آید، با فشار وارد قسمت میانی می شود که پودر قهوه در آن قسمت قرار دارد. در نهایت، نوشیدنی قهوه در قسمت بالایی قوری جمع می شود. معمولاً قوری را روی گاز می گذارند تا عملیات تهیه قهوه صورت گیرد.

ارسال شده در تاریخ 4 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,278
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.