آموزش پخت کوکوی کنگر کوکوی متفاوت و خوش طعم

آموزش پخت کوکوی کنگر کوکوی متفاوت و خوش طعم

آموزش پخت کوکوی کنگر

خیلیا تو کوکوی کنگر گوشت چرخ کرده میریزین من به شخصه دوست ندارم
عزیزان مقدار مواد چشمی است به ذائقه خودتون کم وزیادش کنید

آموزش پخت کوکوی کنگر, روش پخت کوکوی کنگر,مواد لازم کوکوی کنگر, فواید کنگر ,طرز تهیه کوکوی کنگر کوهی, خواص و مضرات کنگر , کوکوی خوشمزه و متفاوت کنگر
کنگر ریز خرد شده وپخته واب گرفته شده یک لیوان پر
تخم مرغ دو عدد
پیازچه ویا تره خرد شده دو قاشق
زرشک یک قاشق
قارچ پخته شده یک سوم لیوان
نمک وفلفل سیاه وفلفل قرمز وزردچوبه به میزان لازم
خارهای کنگر رو جدا کنید وبشورید وریز خرد کنید وبا مقداری آب وکمی نمک بزارید بپزه بعد از نیم ساعت بین دو انگشت تست کنید ببیند پخته یا نه اگر پخته بود وابی ازش باقی مونده بود تو آبکش بریزد وبا فشار دست ابشو بگیرید
قارچ رو بدون روغن تفت بدید تا آبش کاملا کشیده بشه
تخم مرغ رو در ظرفی بشکنید وادویه ها رو بزنید وبا هم زن دستی خوب بزنید تا کف کنه


سپس باقی مواد رو بهش اضافه کنید وخوب مخلوط کنید
ماهی تابه رو داغ کنید روغن بریزید قالبهای کوکو رو تو روغن بزارید تا قالبها هم داغ بشه داغ شدن قالبها باعث میشه اطراف کوکو هم خوب برشته بشه و راحت ازش جدا بشه
با قاشق از مایه کوکو بریزد تو قالبها وچند دقیقه بزارید خودشو بگیره وبه آرومی قالب رو خارج کرده وطرف دیگه کوکو رو سرخ کنید.

اگه قالب ندارید با قاشق بریزید تو روغن
اگه قارچ دوست ندارید نریزید
**********************************

خواص کنگر

آموزش پخت کوکوی کنگر, روش پخت کوکوی کنگر,مواد لازم کوکوی کنگر, فواید کنگر ,طرز تهیه کوکوی کنگر کوهی, خواص و مضرات کنگر , کوکوی خوشمزه و متفاوت کنگر

عصاره برگ و ریشه کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ‌ها مفید بوده و در درمان یرقان، سوءهاضمه، احساس ناراحتی در معده، نفخ، بی‌اشتهایی، تهوع، اسهال خفیف یا یبوست، نارسایی کبد، دفع مزمن آلبومین و کم‌خونی بعد از جراحی موثر بوده و از کبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می‌کند.

کنگر معمولی گیاهی است خودرو با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم شبیه به کرفس که از آن در پخت سوپ، خورش و حتی به صورت خام در سالاد استفاده می‌کنند.

البته با توجه به اینکه برگ‌های آن تیغ‌های ریز و تیزی دارند، هنگام پاک کردن مراقب دستان خود باشید؛ پس بهتر است از دستکش استفاده کنید.

کنگر طبیعتی گرم و خشک دارد و به همین علت آن را با ماست نیز می‌خورند و در ضمن برای آن دسته از افرادی که گرم‌مزاج هستند، خوردن آن توصیه می‌شود. علاوه بر این، کنگر منبع غنی پتاسیم است.

کنگر ضدعفونی‌کننده، اشتهاآور، تب‌بر و هضم‌کننده غذاست و در ضمن، مصرف آن باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود

این سبزی خواص دارویی نظیر خاصیت آنتی‌اکسیدانی و کاهندگی کلسترول دارد. بنابراین احتمال بروز سرطان را کاهش می‌دهد، خنثی‌کننده سموم کبدی و محافظ کبد است و به همین دلیل از دانه‌های آن داروهایی برای درمان بیماری‌های کبدی به بازار عرضه شده است. در ضمن، عادت به خوردن آن به هضم غذا کمک کرده و اشتها را افزایش می‌دهد.

خوردن برگ کنگر تولید کلسترول در بدن را پایین می‌آورد. به همین دلیل داروهای تهیه شده از کنگر را برای امراض قلبی-عروقی و جلوگیری از تصلب شرایین استفاده می‌کنند. ماده سینارین که در عصاره برگ کنگر وجود دارد، باعث کاهش کلسترول خون می‌شود. تحقیقات نشان داده است که سینارین باعث کاهش سطح تری‌گلیسیرید خون نیز می‌شود.

ارسال شده در تاریخ 6 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع آشپزی
بازدید : 1,185
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.