اثرات تشویق زیاد در کودکان بررسی ویژگی های کودکان با عزت‌نفس

اثرات تشویق زیاد در کودکان بررسی ویژگی های کودکان با عزت‌نفس

اثرات تشویق زیاد در کودکان ,زمانی که به نظر می‌رسد بچه‌ها در مورد خودشان احساس خوبی دارند، به راحتی متوجه می‌شوند. ما اغلب این ایده احساسات خوب در مورد خود را به عنوان عزت‌نفس توصیف می‌کنیم.

هر کودکی متفاوت است. اعتماد به نفس ممکن است برای برخی از کودکان آسان‌تر از دیگران باشد. و برخی کودکان با چیزهایی روبرو هستند که عزت‌نفس آن‌ها را کاهش دهد. اما حتی اگر اعتماد به نفس بالا پایین باشد، می‌تواند بزرگ شود.

اثرات تشویق زیاد در کودکان و ایجاد عزت نفس ساختگی در آنها نه تنها عملکرد کودکان را افزایش نمی ‌دهد بلکه آنها را از کار می ‌اندازد.

?تلاش برای افزایش عزت نفس کودکان به صورت ساختگی به شکست می ‌انجامد. ما باید کودکان را بیشتر زمانی تشویق و تحسین کنیم که آنان برای یادگیری یا رسیدن به مهارت های مورد نیاز در جهت موفقیت در زندگی ‌شان تلاش می ‌کنند.

اثرات تشویق زیاد در کودکان

“مطمئنم که فرزندم کودک خاصی است”

?آیا شما هم معتقدید که فرزندتان صاحب ویژگی های منحصر به فردی نظیر هوش و استعداد فوق العاده ای است که او را از سایر کودکان متمایز می کند؟ آیا این قضیه را دائما به خود او می‌گویید؟

▫️تحقیقات روان شناسان نشان می دهد که اگر مرتبا این مسئله را با ستایش و تمجید به کودک خود یادآوری کنید، منجر به تضعیف عملکرد تحصیلی و هویت او خواهید شد.

 

زمانی که به نظر می‌رسد بچه‌ها در مورد خودشان احساس خوبی دارند، به راحتی متوجه می‌شوند. ما اغلب این ایده احساسات خوب در مورد خود را به عنوان عزت‌نفس توصیف می‌کنیم.

کودکان با عزت‌نفس:

احساس دوست داشتن و پذیرفته شدن می‌کرد.

احساس اعتماد به نفس داشته باشد

به آنچه می‌توانند انجام دهند احساس غرور می‌کنند

درباره خودشان فکر می‌کنند.

به خودشان ایمان دارند،

کودکان با عزت‌نفس پایین:

به خودی خود انتقادی و سخت هستند

احساس می‌کنند که آن‌ها به اندازه بچه‌ها خوب نیستند.

در مورد زمان‌هایی که شکست می‌خورند فکر کنید تا وقتی که موفق شوند

عدم اعتماد به نفس

شک دارند که می‌توانند کارها را به خوبی انجام دهند.

کودکانی که در مورد خودشان احساس خوبی دارند، اعتماد به نفس برای امتحان کردن چیزهای جدید را دارند. آن‌ها به احتمال زیاد تلاش خود را امتحان می‌کنند. آن‌ها نسبت به آنچه می‌توانند انجام دهند احساس غرور می‌کنند. اعتماد به نفس به کودکان در کنار آمدن با اشتباه‌ات کمک می‌کند. این کار به کودکان کمک می‌کند که دوباره تلاش کنند، حتی اگر در ابتدا شکست بخورند. در نتیجه اعتماد به نفس به کودکان کمک می‌کند در مدرسه، در خانه و با دوستان بهتر عمل کنند.

کودکانی که عزت‌نفس پایین دارند از خودشان مطمئن نیستند. اگر آن‌ها فکر کنند که دیگران آن‌ها را می‌پذیرند، ممکن است به آن‌ها بپیوندند. آن‌ها ممکن است به دیگران اجازه دهند که با آن‌ها بد رفتار کنند. آن‌ها ممکن است زمان سختی برای ایستادن برای خود داشته باشند. آن‌ها ممکن است به راحتی تسلیم شوند، یا اصلاً امتحان نکنند. کودکانی که عزت‌نفس پایین دارند، وقتی اشتباه می‌کنند و یا شکست می‌خورند و یا شکست می‌خورند، به سختی می‌توانند از عهده این کار برآیند. در نتیجه، آن‌ه

ا ممکن است این کار را تا آنجا که ممکن است انجام ندهند.

چگونگی اعتماد به نفس در کودکان

 

اعتماد به نفس می‌تواند مانند دوران نوزادی آغاز شود. در طول زمان به کندی رشد می‌کند. می‌تواند فقط به این دلیل شروع شود که یک کودک احساس امنیت می‌کند، دوست دارد و پذیرفته می‌شود. این می‌تواند زمانی شروع شود که یک کودک توجه مثبت و مراقبت دوست داشته باشد.

با تبدیل شدن کودکان به کودکان نوپا و کودکان، آن‌ها قادر به انجام برخی کارها به تنهایی هستند. آن‌ها زمانی که می‌توانند از مهارت‌های جدید خود استفاده کنند، در مورد خودشان احساس خوبی دارند. عزت‌نفس آن‌ها وقتی افزایش می‌یابد که والدین به آن‌ها توجه کنند، اجازه دهید کودک سعی کند، لبخند بزند، و نشان دهد که به آن‌ها افتخار می‌کند.

با رشد کودکان، عزت‌نفس نیز می‌تواند رشد کند. هر زمان که کودکان تلاش می‌کنند، کارها را انجام دهند، و چیزهای یاد بگیرند که می‌توانند شانس رشد اعتماد به نفس را داشته باشند. این می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که کودکان:

اثرات تشویق زیاد در کودکان

به سمت یک هدف پیشرفت کنید

چیزهایی را در مدرسه یاد بگیرید

با هم دوست پیدا کنیم و راه بیفتیم.

مهارت‌ها موسیقی، ورزش، هنر، آشپزی، مهارت‌های فنی

فعالیت‌های مورد علاقه را تمرین کنید

کمک کنید، بدهید، یا مهربان باشید

تعریف و تمجید از رفتارهای خوب

سعی کنید چیزی را امتحان کنید.

کارهایی انجام دهند که در آن مهارت داشته باشند و از آن لذت ببرند

توسط افراد دیگر گنجانده می‌شوند

احساس راحتی می‌کرد و پذیرفته می‌شد.

یک جایزه بگیرید و یا نمره خوبی بگیرید که می‌دانند به دست آورده‌اند

زمانی که کودکان عزت‌نفس دارند، احساس اعتماد به نفس، توانایی، و پذیرش آن‌ها را دارند.



در اینجا چیزهایی هستند که والدین می‌توانند برای کمک به کودکان در مورد خودشان انجام دهند:

به فرزند خود کمک کنید که کارها را انجام دهد. در هر سنی، چیزهای جدیدی برای یادگیری بچه‌ها و جود دارد. حتی در دوران نوزادی که یاد گرفتن یک فنجان یا برداشتن قدم‌های اولیه حس برتری و مهارت را به همراه دارد.

ارسال شده در تاریخ 5 نوامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع فرزند
بازدید : 1,063
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.