احساس زیاد خواب آلودگی در طول روز و زمان کار نشانه های چیست؟

احساس زیاد خواب آلودگی در طول روز و زمان کار نشانه های چیست؟

احساس زیاد خواب آلودگی

 متخصصان سلامت در یک بررسی جدید دریافتند احساس زیاد خواب آلودگی در طول روز و زمان کار یا محیط درسی به احتمال زیاد نشانه‌ای از ابتلا به «آلزایمر» در دوران بعدی زندگیتان است !

احساس زیاد خواب آلودگی ,خواب آلودگی زیاد ,داشتن حس خواب آلودگی در طول روز ,خواب آلودگی و نشانه بیماری ,خواب آلودگی از علائم آلزایمر

بیش‌تر بزرگ‌سالان به ۷ تا ۸ ساعت خواب در شب احتیاج دارند. در حالی که برخی بیش‌تر یا کم‌تر از این مقدار نیاز دارند تا بدن آن‌ها به درستی استراحت کند. شیوز می‌گوید: «مشکلات خواب، خواب ناکافی و خواب بی‌کیفیت می‌تواند پیامدهای بدی به دنبال داشته باشد. نداشتن خواب مناسب و کافی با مشکلات بزرگ سلامتی دوره‌ی ما ارتباط تنگاتنگی دارد. مشکلاتی از قبیل افزایش فشار خون، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت، اضافه وزن و دیوانگی»

اگر چشمان‌تان به اندازه‌ی کافی بسته است اما احساس خواب آلودگی می‌کنید، احتمالا دچار اختلالات خواب هستید. اختلالات خواب شامل عدم توانایی فرد در به خواب رفتن یا ادامه‌ی خواب و یا رفتارهای عجیب حین خواب است، مانند راه رفتن در خواب. بعضی دیگر از اختلالات خواب لحظه‌ای هستند مانند حملات خواب. در حملات خواب فرد به‌ طور غیر قابل کنترلی در طول روز به خواب می‌رود. وقتی بیماران به کلینیک خواب داویلا مراجعه می‌کنند، او در ابتدا می‌خواهد به این نکته پی ببرد که مشکل فرد کمیت خواب است یا کیفیت آن. او می‌گوید: «اولین سؤالی که پزشکان در مورد خواب‌شان می‌پرسند این است که آیا آن‌ها خواب کافی دارند؟ آیا به طور کامل در خواب باقی می‌مانند؟ این سؤال مهمی است. چون ما باور داریم بسیاری از مردم این مشکل را دارند. آن‌ها به‌طور جزئی یا متناوب و بعضی اوقات، کم‌خوابی مزمن دارند». داویلا اگر اطمینان حاصل کند مشکل مراجعین کمیت خواب نیست، به سراغ کیفیت آن می‌رود تا ببیند آیا اختلال خواب در کار است؟

دلایل احتمالی بیش از حد معمول خوابیدن:

خوابیدن بیش از حد معمول یا ((خواب طولانی))، حدود 2 درصد از مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.افراد مبتلا به این مشکل، ممکن است که نیاز به 10 تا 12 ساعت خواب در شبانه روز داشته باشند تا احساس بهتری کسب کنند. چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره کرده ایم علت خوابیدن بیش از حد معمول می تواند

-کمبود خواب

– زمان نامناسب خواب

– ذهنیت خود شما باشد

بخش دوم علل خواب زیاد و همچنان احساس خستگی کردن :

4 دلیل خستگی و خواب آلودگی

عفونت ها:

عفونت ها در بدن با علائم زیادی همراه هستند اما ممکن است برخی از مواقع عفونت ها ی در حال گسترش در بدن علایم ظاهری نداشته باشند و پزشک و یا خود شما متوجه عفونت در بدن نشوید مثلا در بیماری مربوط به سیستم ایمنی، عفونت با خستگی شدید بروز پیدا می کند.

آلرژی ها از دلایل خواب آلودگی :

بدن در مقابل آلرژی هیستامین و دیگر ترکیب های شیمیایی آزاد می کند که این ترکیب ها خواب آورند. همچنین سرفه، عطسه ای که از بوییدن یک گل سبب می شود یا التهاب دستگاه تنفسی به علت وارد شدن هاگ ها به درون بینی باعث بی خوابی می گردد.

کم خونی از دلایل خواب بیش از حد:

وظیفه گلبول های قرمز اکسیژن رسانی از ریه ها بهاعضای دیگر بدن است. افراد دچار کمبود گلبول قرمز یا افرادی که در عملکرد گلبول ها دچار اختلال هستند به کم خونی شده و احساس خستگی شدید می کنند طوری که نمی توانند کارهای معمول روزمره خود را به خوبی انجام دهند.

دلایل خواب آلودگی و خستگی

به هم ریختگی هومورنی:

کاهش هورمون استروژن درزنان باعث کاهش وزن و خستگی شدید می شود. خوابیدن بیش از حد در مورد نوجوانان صدق نمی کند زیرا بدن آنها به خواب کافی نیاز دارد. اما اگر به طور معمول بیشتر از 9 ساعت به عنوان یک بزرگسال و ده سال به عنوان یک نوجوان بخوابید، باید بگویم که دچار بیماری شده اید. خوابیدن طولانی مدت ممکن است باعث شود که در طول روز احساس خستگی بیش از حد داشته باشید و صبح ها خسته از خواب بیدار شوید، چنین افرادی ممکن است که حتی در برخی روزها تا 15 ساعت هم بخوابند.

اگر شما معمولاً نصف شب از خواب بیدار می شوید، ممکن است که به هیپرسومینا (خواب زدگی) دچار شده باشید. ممکن است که تمام بیدار شدن های شبانه خود را به یاد نداشته باشید، اما آنها شما را از خواب عمیق و داشتن احساس تازگی و سرحالی محروم می کنند. هیپرو سومینا معمولاً در دوران کودکی شروع می شود و سبک زندگی شما نیز می تواند نقش مهمی را در این باره ایفا کند.

اگر شما به طور منظم خواب کافی نداشته باشید، ممکن است که بدنتان سعی داشته باشد با خواب بیش از حد معمول، بی خوابی را جبران کند. همچنین تعدادی از شرایط سلامتی وجود دارد که ممکن است موجب خوابیدن بیش از حد معمول شود، که عبارتند از:

-مشکلات تیروئید

– بیماری قلبی

– آپنه خواب

افسردگی

-نارکولسپی (حالت خواب آلودگی دائمی)

برخی از داروهای خاص که برای این بیماری تجویز میشود، ممکن است باعث عوارض جانبی شوند که عبارتند از:

سوء تغذیه

اضطراب نگرانی

-انرژِی کم

-مشکلات حافظه

حتی اگر اختلال خواب هم نداشته باشید، زیاد خوابیدن میتواند تاثیر منفی بر روی سلامت کلی بدن داشته باشد، که برخی از عوارض آن عبارتند از:

سردرد

– چاقی

دیابت

کمردرد

افسردگی

– بیماری قلبی

– افزایش خطر مرگ

افرادی که بیش از حد میخوابند، ممکن است در معرض خطر بیشتری از حوادث قرار بگیرند. احساس زیاد خواب آلودگی

* همیشه وقتی زیاد از حد خوابیده اید، هنگام استفاده از ابزار خطرناک یا سنگین، احتیاط کنید و تا حد ممکن از آنها دوری کنید.

ارسال شده در تاریخ 21 جولای 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,412
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.