از خواص آلو خشک بیشتر بدانیم بهترین برای پوست و سلامتی

از خواص آلو خشک بیشتر بدانیم بهترین برای پوست و سلامتی

از خواص آلو خشک بیشتر بدانیم

 تسویه کبد و ریه ها
بهبود کاهش وزن
انرژی زا و تقویت بدن
جلوی گرسنگی را می گیرد
جلوگیری ازپیری پوست
ضد فشارخون بالا
ضد انواع سرطان

از خواص آلو خشک, خواص آلو خشک و تازه , کاهش فشارخون با آلو, آلو بهترین برای پوست,فواید آلو خشک , سلامت کبد با مصرف آلو خشک

خواص آلو خشک برای سلامتی بسیار عالی و زیاد است به طوری که هر روز مقدار مناسبی از این میوه مصرف شود و جانب اعتدال همواره رعایت شود. آلو خشک میوه‌ای بسیار سالم است و مواد مغذی بسیاری دارد که در برابر مشکلات گوارشی، آسیب رادیکال‌های آزاد، یبوست، بیماری‌های قلبی عروقی و مشکلات دیگر از سیستم ایمنی بدن محافظت می‌کند.

آلو خشک، دریافت مواد مغذی را افزایش می‌دهد

آلو خشک حاوی مواد مغذی بسیار از جمله ویتامین C، فیبر رژیمی، ویتامین A، پتاسیم، آهن و آنتی اکسیدان است که همه این‌ها برای سلامتی و عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری هستند.

زمانی که به آلو خشک فکر می‌کنید، در واقع به خواص آن برای دستگاه گوارش که مبارزه با حرکات نامناسب روده، یبوست و هموروئید است کمک می‌کند فکر می‌کنید. اما بقیه چه؟

اگر میزان مصرف آلو خشک را به ۴ عدد در روز افزایش دهید، ۱۲٪ نیاز روزانه خود به فیبر، ۳۲٪ ویتامین K و ۹٪ پتاسیم را تامین کرده‌اید. این میزان برای رشد استخوان‌ها، عضلات و داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر مفید است. همچنین به کاهش خطر دیابت نوع ۲ کمک کرده و برای حفظ وزن یا کاهش آن مفید است.

ویتامین A برای درمان انواع بیماری‌های پوستی و عفونت‌ها لازم است. بدن به مواد مغذی بیشتر مانند فیبر و پتاسیم نیاز دارد زیرا در برابر سدیم بالا از بدن محافظت می‌کنند. افزایش سدیم در بدن می‌تواند بر فشار خون تاثیر بگذارد و به سیستم عصبی و عضلانی بدن آسیب برساند.

نکته: آلو خشک دارای مواد مغذی بسیار است که پایه سیستم ایمنی هستند و به مبارزه با بیماری‌ها کمک می‌کنند. داشتن سدیم، کلسترول و قند پایین، آلو را به میوه‌ای مناسب برای بسیاری از افراد سالم تبدیل می‌کند.

 منبعی از ویتامین‌های لازم برای تقویت بینایی است

حفظ سلامت بینایی به کمک منابع مغذی از جمله ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E ضروری است. کمبود ویتامین A در بدن می‌تواند باعث مشکلات بینایی از جملع آب مروارید، تباهی لکه زرد، آب سیاه و غیره شود.

تباهی لکه زرد به دلیل کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن اتفاق می‌افتد. تباهی لکه زرد یک مشکل چشمی شدید است که باعث تاری دید یا کوری دائمی می‌شود. رژیم غذایی روزانه حاوی ویتامین، به کاهش علائم آن کمک می‌کند.

از سوی دیگر، آب مروارید با تاری دید شناخته می‌شود که با پوشانده شدن عدسی‌های چشم به وجود می‌آید. آب مروارید باعث کوری دائمی نمی‌شود اما پوشانده شدن عدسی‌ها در کارهای روزانه بیمار اختلال ایجاد می‌کند.

مطالعه‌ای که برای سلامت بینایی انجام شد دریافت که ترکیب موثری از ویتامین‌ها و مواد  معدنی و اسیدهای آمینه می‌تواند در سلامت چشم تاثیر بگذارد. به دلیل آلودگی هوای زیاد، چشم‌ها آسیب‌پذیرتر از قبل شده‌اند. ویتامین‌های موجود در آلو خشک می‌توانند از آزاد شدن رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری کنند. آن‌ها می‌توانند خطر کوری را کاهش داده و از عفونت‌های چشمی متعدد جلوگیری کنند.

نکته: مطالعات نشان می‌دهد که ویتامین A، C و E موجود در آلو خشک با مبارزه با بیماری‌های چشمی مربوط به سن، بینایی را بهبود می‌بخشند. این بیماری‌ها شامل تباهی لکه زرد، تاری دید، آب مروارید و غیره می‌شوند.

 ترکیب بور موجود در آلو خشک، استخوان‌ها را قوی می‌کند

آیا می‌دانستید کاهش تراکم استخوان، میلیون‌ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است؟

اطمینان دارم که از خطرات استخوان‌های ضعیف آگاهی دارید. استخوان‌های شکننده، می‌توانند باعث شکستگی‌های مکرر استخوان، عفونت‌های استخوان و چنین اختلالاتی ‌شوند. از خواص آلو خشک

تراکم پایین استخوان می‌تواند باعث پوکی استخوان، سرطان استخوان، آرتریت و دیگر مشکلات مفصلی شود.

علاوه بر کلسیم و برخی ویتامین‌ها، ترکیبات تغذیه‌ای دیگری نیز هستند که برای مبارزه با کاهش تراکم استخوان، باید وجود داشته باشند. یکی از آن‌ها ماده معدنی بور است و آلو خشک منبع خوبی از این ماده معدنی محسوب می‌شود.

ماده معدنی بور، ترکیبی سالم است که نقش مهمی را در جلوگیری از پوکی استخوان ایفا می‌کند. ضعیف شدن مفاصل و استخوان‌ها، یک مشکل استخوانی محسوب می‌شود. علاوه بر درمان‌های پزشکی، تغییر در رژیم غذایی نیز می‌تواند به جلوگیری از پوکی استخوان یا درمان آن کمک کند.

خوردن آلو خشک، سلامت استخوان را در تمام سنین – به ویژه در زنان یائسه – افزایش می‌دهد. هر چه ضعف استخوان کمتر باشد، خطر شکستگی استخوان و عفونت آن نیز کاهش می‌یابد.

نکته: هدف آلو خشک، بهبود سلامت استخوان است و تاثیر مثبتی بر جلوگیری و درمان برخی بیمارها از جمله پوکی استخوان می‌گذارد. با تراکم استخوانی سالم، می‌توانید چنین مشکلاتی را مهار کنید.

از خواص آلو خشک برای دیابت مفید است

همان‌گونه که می‌دانید، دیابت هیچ ربطی به سن و جنسیت ندارد. اگر رژیم غذایی سالم و حاوی سبزیجات و میوه‌های سالم ندارید و به جای آن، غذاهایی که باعث اضافه وزن می‌شوند را مصرف می‌کنید، به سمت دیابت – به ویژه دیابت نوع  – می‌روید.

نداشتن فعالیت فیزیکی مناسب نیز نقش مهمی را در افزایش وزن و چاقی ایفا می‌کند. برای حفظ سطح مناسب قند خون، باید هم رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید و هم فعالیت جسمی داشته باشید.

آلو خشک سرشار از فیبر محلول است که از نوسان سطح قند خون جلوگیری می‌کند. محققان دریافتند که ارتباطی بین مصرف میوه‌ها از جمله آلو خشک و دیابت وجود دارد. شما به چیزی نیاز دارید که غذا را در دستگاه گوارش به درستی حرکت دهد. و یک رژیم غذایی سرشار از فیبر، همان چیزی است که نیاز دارید.

 

آلو از میوه های با شاخص گلیسمی پایین است و مصرف آن به کنترل قند خون و پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند.

فلاونوئیدهای موجود در این میوه مقاومت انسولین در بدن را کاهش داده و به بهبود حساسیت نسبت به انسولین در این بیماران کمک می کند.

همچنین، فیبر محلول باعث پایین آمدن سطح کلسترول و گلوکز خون می‌شود. بنابراین جذب قند در بدن کاهش یافته که سطح قند خون را متعادل می‌کند.

نکته: خوردن میوه‌های سرشار از فیبر مانند آلو خشک بر سلامتی شما تاثیر می‌گذارد. بری این‌که بتوانید از دیابت جلوگیری کنید، به کلسترول پایین و قند خون متعادل نیلز دارید. برای کمک به بدن در شکستن غذاها، آلو خشک ضروری است.

سوخت و ساز بدن از خواص آلو خشک

مصرف آلو تازه به دلیل فیبر فراوان به بهبود متابولیسم و سم زدایی بدن کمک کرده و برای سلامت کلی بدن مفید است.

معده و یبوست

آلو حاوی موادی همچون سوربیتول است که به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می کند.

از سوی دیگر آلو از میوه هایی است که به عنوان ملین طبیعی شناخته شده و با تنظیم حرکات روده به درمان یبوست کمک می کند.

تحقیقات نشان داده اثر آلو خشک برای درمان یبوست از برخی داروهای شیمیایی نیز بیشتر است.

تقویت سیستم ایمنی

ویتامین C فراوان موجود در آلو از بدن در برابر التهاب، رادیکال های آزاد و انواع بیماری ها و عفونت های مختلف محافظت کرده و برای کسانی که به صورت مکرر دچار سرماخوردگی، آنفلوآنزا یا عفونت می شوند بسیار مفید است.

آلو حاوی مقادیر فراوانی لکتین نیز می باشد که با ویروس های عامل آنفلوآنزا مقابله می کند.

بهبود گردش خون

مصرف آلو به دلیل محتوای ویتامین C به جذب بهتر آهن در بدن کمک کرده و جریان خون را بهبود می بخشد.

سلامت استخوان

تحقیقات متعددی نشان داده مصرف آلو برای سلامت استخوان ها بخصوص در دوران یائسگی مفید است زیرا منبع غنی ترکیبات فنلی و فلاونوئیدها است که از انحطاط استخوانی جلوگیری کرده و ماده بور موجود در آن نقش مهمی در حفظ تراکم استخوان ها دارد.

آلو خشک نیز به دلیل فلاونوئیدهایی همچون اسید کافئیک و روتن موجود در آن از بروز پوکی استخوان در زنان یائسه جلوگیری می کند.

پتاسیم موجود در آلو خشک به سلامت استخوان ها، افزایش تراکم استخوانی بخصوص در دوران سالمندی و جلوگیری از دست دادن استخوان که از کمبود هورمون های تخمدانی ناشی می شود مفید است.

آلزایمر و پارکینسون

مطالعات نشان داده فلاونوئیدهای موجود در آلو به بهبود توانایی شناختی کمک کرده و مواد مغذی این میوه خوشمزه با کاهش التهاب در مغز برای افزایش تمرکز، یادگیری و حافظه مفید است.

به نظر می رسد مصرف منظم آلو تاثیر خوبی در پیشگیری از بیماری های عصبی مرتبط با سن مانند آلزایمر و پارکینسون به جا می گذارد.

ویتامین B6 موجود در آلو نیز به انتقال بهتر سیگنال های عصبی و بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک کرده و تریپتوفان باعث افزایش تولید سروتونین می شود که نقش مهمی در بهبود خواب، اشتها و تمرکز ایفا می کند.

تعادل الکترولیتی بدن

پتاسیم فراوان موجود در میوه آلو روی عملکرد سلولی و بافت های بدن اثر گذاشته و به تنظیم انقباض عضلانی و تعادل الکترولیتی بدن کمک می کند.

کاهش فشار خون و کلسترول

آلو حاوی پتاسیم است که مانع لخته شدن خون و تشکیل پلاک در عروق خونی شده و خطر بروز بیماری های قلبی همچون فشار خون بالا، سکته مغزی و قلبی و آترواسکلروز را کاهش می دهد.

فیبر موجود در آلو نیز به کاهش کلسترول کمک کرده و ویتامین B6 آن با جلوگیری از افزایش سطح هموسیستئین در بدن، احتمال حمله قلبی را کاهش می دهد.

سلامت چشم

مصرف آلو به تامین ویتامین A و بتاکاروتن مورد نیاز بدن کمک کرده و برای سلامت چشم و کاهش خطر ابتلا به بیماری دژنراسیون ماکولا مفید می باشد.

سرطان

آلو به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و با مهار استرس اکسیداتیو و فعالیت رادیکال های آزاد احتمال ابتلا به انواع سرطان ها از جمله سرطان سینه و کبد را کاهش می دهد، اگرچه مطالعات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

استرس

متخصصا تغذیه معتقدند میوه آلو دارای ترکیباتی است که نقش مهمی در رفع اضطراب و استرس ایفا کرده و به سلامت روانی فرد کمک زیادی می کند.

سایر خواص آلو

آلو برای تنظیم قاعدگی نامنظم زنان مفید است، به سم زدایی دستگاه گوارش کمک می کند و به دلیل کلسیم فراوان برای حفظ سلامت دندان ها اثر مثبت دارد.

در طب آیورودا از آلو به دلیل خاصیت خنک کنندگی آن برای کاهش دما و حرارت بدن استفاده می کنند.

شکوفه آلو از دیرباز برای حفظ سلامت دهان و دندان ها، درمان زخم دهان و لثه، تولید دهانشویه، رفع بوی بد دهان و تسکین گلو درد استفاده می شده است.

ارسال شده در تاریخ 6 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,292
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.