استرس مانع تخمک گذاری زنان و تاثیر مخرب آن بر بارداری

استرس مانع تخمک گذاری زنان و تاثیر مخرب آن بر بارداری

استرس مانع تخمک گذاری زنان

?استرس مانع تخمک گذاری میشود

استرس مانع تخمک گذاری زنان , تاثیر مخرب استرس بر بارداری,تاثیر استرس در زندگی ,اثر استرس بر بارداری ,کاهش تخمک گذاری زنان,

⭕️ زنانی که پیوسته تحت فشار و استرس هستند، پرولاکتین، کورتیزول و هورمونهای دیگری تولید میکنند که میتواند در تخمکگذاری دخالت و یا حتی مانع از تخمک گذاری منظم شود.
⭕️ در برنامه روزانه زمانی را برای آرامش و سکوت درنظربگیرید، در این زمانها شما میتوانید بر روی کاهش سطح استرس خود تمرکز کنید، انجام موارد زیر میتواند برای کاهش استرس کمک کند.

استرس و تخمک گذاری
استرس می تواند بر عملکرد هیپوتالاموس  غده ای در مغز که اشتها و احساسات را کنترل می کند  و همچنین هورمونهایی را که باعث تولید تخم در تخمدان می شوند تاثیر گذار است. اگر شما استرس داشته باشید دیرتر حامله می شوید و یا شاید اصلا باردار نشوید. بنابراین اگر شما ۱۴ روز متوالی رابطه جنسی داشته باشید و تنها به لقاح فکر کنید، ممکن است فرصت تخمک گذاری را از دست بدهید.

بین استرس مداوم و استرس لحظه ای فرق قائل شوید
بدن ما معمولا به تنش های روزانه عادت می کند، بنابراین شما به صورت عادی در هر دوره پریود خود تخمک گذاری خواهید داشت. یک استرس ناگهانی مانند یک مرگ درخانواده، یک حادثه، طلاق و غیره می تواند چرخه شما را به هم بزند و در روند تخمک گذاری اختلال ایجاد کند.

این مطلب از زنی به زن دیگر متفاوت است
در بعضی از زنان حتی یک سفر به خارج از شهرتخمک گذاری را به تاخیر می اندازد. و زنانی هم هستند که حتی یک حادثه بزرگ هم تاثیری بر روند تخمک گذاری آنها ندارد.

استرس تنها یک واکنش منفی نیست
استرس مثبت نیز می تواند در چرخه شما اختلال بوجود آورده و تخمک گذاری به تاخیر افتاده و یا اصلا تخمک گذاری انجام نشود. نو عروس ها معمولا از چرخه های عجیب و غیر قابل پیش بینی خبر می دهند، به این دلیل که به شدت در هیجان و خوشحالی مراسم عروسی خود هستند. این مهم نیست که استرس مثبت باشد یا منفی، مهم این است که هردو بر روی تخمک گذاری تاثیر گذار هستند.

اگر شما برای بارداری اقدام می کنید و تحت فشار استرس هستید
ممکن است ترشحات شما به شما هشدار دهند که یک چیز اشتباهی وجود دارد.  به جای اینکه شاهد افزایش ترشحات و رطوبت که نشان دهنده تخمک گذاری است باشید، احساس خشکی می کنید. یعنی بدن شما در برای تخمک گذاری در تلاش است ولی استرس آن را به تاخیر می اندازد.

ارسال شده در تاریخ 16 جولای 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,084
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.