اهمیت توت سفید و خواص آن فواید دارویی و درمانی توت سفید برای بدن

اهمیت توت سفید و خواص آن فواید دارویی و درمانی توت سفید برای بدن

اهمیت توت سفید و خواص

توت سفید و خواص بینظیر آن❗️

پیشگیری از سرطان
افزایش طول عمر(رزوراترول)
تصفیه خون
دوست کلیه ها
درمان یبوست
رفع کمخونی
رفع حساسیت بهاره(ویتامینC)?

توت سفید دارای کمی از ماده ((آلبومی نوئید)) مواد چربی ، پکتین و سقز است . همچنین سرشار از مواد قندی گلوکوز، املاح معدنی ، و اسید سوکسینیک و ویتامین های ((آ)) و ((ث )) می باشد.

چنانچه می خواهید هم مواظب قلب خود باشید و هم قندخونتان را کنترل کنید، جای دوری نروید. توت خشک یک خوراکی سالم و خوشمزه است که در همه جای دنیا وجود دارد. با مطالعه این راهنمای ساده هر چیزی را که نیاز دارید بدانید فرا خواهید گرفت.

توتها حاوی آنتی اکسیدان فنول هستند که باعث خنثی شدن رادیکالهای آزاد مضر می شوند.

مطالعات نشان می دهند که آنتی اکسیدان های موجود در توت سفید باعث محافظت از قلب در برابر آسیب های بعضی از سمها می شوند.

توت ها همچنین منبع خوبی از پروتئین هستند ( ۴ گرم پروتئین در یک سوم فنجان )

اهمیت توت سفید و خواص,فواید دارویی و درمانی توت سفید برای بدن,توت سفید و خواص آن ,فواید توت سفید برای بدن ,خواص توت سفید, فواید دارویی توت سفید,توت سفید

فواید دارویی و درمانی توت سفید برای بدن

 دیابت و قند خون

مطالعات نشان داده که توت سفید و چای تهیه شده از برگ درخت توت سفید می تواند باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 شود.

میوه توت سفید حاوی مقادیر بالایی فیبر است که به کاهش قند خون افراد دیابتی کمک می کند.

چای برگ درخت توت سفید با افزایش تولید پروتئین GLUT4 باعث کاهش میزان گلوکز در خون می شود.

پودر برگ توت سفید با کاهش تولید PDK4 حساسیت به انسولین و تحمل گلوکز را در افراد مبتلا به دیابت بهبود می بخشد.

 کودکان

توت سفید حاوی مقادیر بالایی آهن است که به درمان کم خونی در کودکان کمک می کند. مقادیر بالای فیبر موجود در توت سفید برای بهبود حرکات روده و درمان یبوست در کودکان مفید می باشد.

 معده و دستگاه گوارش

اهمیت توت سفید و خواص توت سفید حاوی مقادیر بالایی فیبر می باشد که به بهبود هضم غذا کمک می کند، نفخ معده را کاهش می دهد و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

لاغری و کاهش وزن

توت سفید حاوی مقادیر زیادی فیبر است که باعث کاهش اشتها شده و به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

چای برگ درخت توت با بهبود متابولیسم چربی از چاقی جلوگیری می کند. متخصصان توصیه می کنند که قبل از هر وعده ی غذایی یک فنجان چای برگ درخت توت بنوشید تا اشتهای شما کاهش پیدا کند و از جذب چربی جلوگیری کنید.

 فشار خون

پتاسیم و منیزیم موجود در توت سفید باعث کاهش فشار خون بالا می شود، همچنین آنتی اکسیدان رزوراترول موجود در توت سفید به عنوان یک وازودیلاتور عمل کرده و با کاهش تولید اکسید نیتریک رگ های خونی را شل کرده و به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

 سرماخوردگی, اهمیت توت سفید و خواص

ویتامین C موجود در توت سفید باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا و سرفه مفید می باشد.

همچنین آلکالوئید های موجود در توت سفید ماکروفاژ ها را فعال می کند، ماکروفاژ ها گونه ای از گلبول های سفید هستند که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

 استرس، اضطراب و افسردگی

توت سفید باعث کاهش تولید دوپامین می شود و به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند.

اهمیت توت سفید و خواص,فواید دارویی و درمانی توت سفید برای بدن,توت سفید و خواص آن ,فواید توت سفید برای بدن ,خواص توت سفید, فواید دارویی توت سفید,توت سفید

ورم مفصل ها ، یبوست، سرگیجه، از دست دادن مو و پیری زودرس موثر می باشد.ترکیبات این گیاه با کاهش سرعت تجزیه قندها در روده اجازه می دهد تا قندها به آرامی به داخل خون جذب شده و به عبارت ساده ترمانند

اهمیت توت سفید و خواص

داروهای دیابت نوع 2 و بدون بدون عوارض جانبی کار می کند.توت سفید حاوی اسیدهای آلی، ویتامین C، کاروتن، پکتین، فیبر، قند اینورت، رزین و سایر ترکیبات سودمند بسیاری می باشد که می توانند در درمان ورم لوزه،

سرفه، تب، اسهال، سردرد و التهاب کمک کند شاخ و برگ گیاه توت حاوی آنتی اکسیدان است و مصرف آن در کاهش کلسترول بالا و محافظت از سلامت قلب خود مفید می باشد.با توجه به مطالعه انجام شده

در دانشگاه تگزاس شاخ و برگ گیاه توت سفید حاوی مقدار غنی از رسوراترول، فنل طبیعی می باشد که می تواند با بیماری های قلبی و سرطان مبارزه کند اما چشمگیرترین تاثیر میوه توت کاهش سطح قند خون می باشد.

ارسال شده در تاریخ 9 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,228
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.