اهمیت طرح جابر , اقدام پژوهی , درس پژوهی و گزارش تخصصی

اهمیت طرح جابر , اقدام پژوهی , درس پژوهی و گزارش تخصصی

اهمیت طرح جابر : در رابطه با اهمیت طرح ها و پروژهای فرهنگیان از جمله طرح جابر , اقدام پژوهی , درس پژوهی و گزارش تخصصی سخنان بسیار پر اهمیت و گرانمایه ای در سایت ها و کتب مختلف علمی و آموزشی تدوین و نگارش شده است. این جمله مسائل آموزشی تاثیر زیادی در روند چرخش های محور های سند تحول بنیادین در نظام آموزشی دارد.

طرح جابر چیست ؟

برای آنکه به ارزش و اهمیت طرح جابر پی ببریم توجه شما را به نکته پر اهمیتی جلب می کنم. در نظام آموزشی کشور ایران در سالهای اخیر توجه بسیار زیادی به آموزش عملی و خلاقیت های دانش آموزی شده است.

تا جایی که شاهدیم بیشترین تبلیغ را برای رفتن دانش آموزان به گرایش های فنی و حرفه ای و کار و دانش شاهد هستیم.دانلود طرح جابر و همچنین دانلود طرح جابربن حیان از سایت های آموزشی و استفاده از بهترین نمونه های این طرح در اجرا و انجام کار کمک فراوانی می کند.

یکی از بهترین نمونه های این سایت ها سایت پربار بانک فایل پژوهشی معلمان است. پیشنهاد می کنم به سایت بانک فایل پژوهشی معلمان سر بزنید و از نمونه های بسیار کاملی که برای شما عزیزان گذاشته ایم بازدید فرمایید. در سال اخیر نیز که رهبر گرامی مان اسم سایت را رونق تولید نهاده اند، بهترین زمانی است که دانش آموزان را ترغیب به اجرا و انجام طرح جابربن حیان نماییم.

اهمیت طرح جابر , اقدام پژوهی

اقدام پژوهی چیست ؟

در رابطه با اینکه اقدام پژوهی چیست باید خدمتتان عرض کنم که اقدام پژوهی در واقع به نوعی پژوهش عملی توسط معلمان گفته می شود. در واقع اقدام پژوهی به معلمان کمک می کند که مشکلات اخلاقی و تربیتی و همچنین کاستی های آموزشی در محیط کلاس و مدرسه توسط معلمین و دبیران محترم و با کمک و راهنمایی های مدیران و معاونین عزیز حل شود.

در اقدام پژوهی از مشارکت همه جانبه دانش آموزان نیز بهره گرفته می شود.بهترین فرصتی که می توان از توان دانش آموزان در کنار توانایی معلمان بهره مند شد ، اقدام پژوهی و پژوهش در عمل است. با استفاده از این مقوله به بهترین شکل ممکن می توان مشکلات و معضلات آموزشی و تربیتی را برطرف نمود.

درس پژوهی چیست ؟

مسلما تعاریف زیادی تا کنون از درس پژوهی شنیده اید . در واقع درس پژوهی تدریس یک درس خاص به دو صورت است که در صورت اول تدریسمان شامل مشکلات خاصی است.

در تدریس اول مشکلات ممکن است شامل نوع مشارکت دانش آموزان و یا چینش کلاسی باشد و یا به خاطر نوع تدریس و روش تدریس باشد. این مشکلات در درس پژوهی به هر علتی هم که باشد سعی بر این است که در تدریس دوم برطرف شود.

تدری دوم در درس پژوهی سعی دارد با رعایت کردن استاندارد های مبلمان کلاسی و نوع تدریس و استفاده از مشارکت دانش آموزی راهکارهای مفید و موثر را در اختیار معلمان و سایر فرهنگیان قرار دهد.بنا بر این درس پژوهی را می توان الگویی موثر در رابطه با استفاده بهینه معلمان در امر تدریس تعریف نمود.

گزارش تخصصی چیست؟

نکته مهمی در ارتباط با گزارش تخصصی این است که معلمان و فرهنگیان عزیز می بایست در نظر داشته باشند که برای ارائه فعالیت های خود و شرح اقدامات خود نیازمند این نکته هستند که از طریقی بتوانند مستندات خود را ارائه دهند. در واقع آنها می بایست هر آنچه که در طول سال انجام داده اند را به صورت مکتوب به آموزشگاه خود و همچنین اداره آموزش و پرورش ارائه دهند. نکته اصلی و اساسی اینجاست که گزارش تخصصی می تواند به صورت مختصر و مفید این کار را برای شما عزیزان انجام دهد. در واقع به کمک گزارش تخصصی می توان نکاتی را که در طول سال انجام داده اید تیتر وار نوشته و به اداره خود ارسال کنید.

برای استفاده از نمونه های بیشمار اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی و طرح جابر ابن حیان به سایت ما مراجعه نمایید.

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان   

 

 

ارسال شده در تاریخ 19 آوریل 2019 توسط مدیریت با موضوع رپرتاژ
بازدید : 1,412
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.