بامیه و خواصش این گیاه ویژه مناسب برای درمان و پیشگیری از بیماری ها

بامیه و خواصش این گیاه ویژه  مناسب برای درمان و پیشگیری از بیماری ها

بامیه و خواصش ,گیاه بامیه برای درمان بیماری ها ,بامیه ,بامیه گیاه ویژه و خواص ویژه  ,بامیه برای درمان و پیشگیری از بیماری ها ,خواص بامیه , رفع کم خونی با بامیه

 

اعجوبه ای به نام بامیه
رفع کمخونی
درمان یبوست
تقویت استخوان
کاهش چربی خون
تقویت سیستم ایمنی
درمان ناراحتی گوارشی
جالبه بدونید که هیچ ضرری برای بامیه گزارش نشده

بامیه و خواصش ,گیاه بامیه برای درمان بیماری ها ,بامیه ,بامیه گیاه ویژه و خواص ویژه ,بامیه برای درمان و پیشگیری از بیماری ها ,خواص بامیه , رفع کم خونی با بامیه

خواص بامیه:
کمک به سیستم گوارش
یکی از فواید بامیه اینست که می تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک شایانی کند. ماده لزجی که داخل بامیه وجود دارد می تواند در عملکرد بهتر دستگاه گوارش برای دفع مواد زائد و سمومی که در دستگاه گوارش هستند کمک کند.
پیشگیری از یبوست
زمانی که رژیم های لاغری و کاهش وزن می گیریم بزرگترین مشکلی که با آن روبرو هستیم اینست که دچار یبوست می شویم. مصرف بامیه می تواند از ابتلا به یبوست جلوگیری کند و به روند کم کردن وزن هم کمک کند.
بامیه حاوی مقادیر زیادی فیبر است که پس از مصرف آن این ماده با جذب کردن آب کافی از بروز و ابتلا به یبوست جلوگیری می کند و می تواند ابتلا به بیماری هایی همچون بواسیر و دیورتیکولیت را به شدت کاهش دهد.
کاهش فشار خون بالا
یکی از خواص بامیه اینست که حاوی مقادیر مناسبی پتاسیم و منیزیم است. این مواد می توانند اثر مفیدی روی بیمارانی که مبتلا به فشار خون بالا هستند داشته باشد. ضمن اینکه برای مادران باردار که افزایش فشار خون در دوران بارداری دارند توصیه می شود با مشورت پزشک بامیه مصرف کنند.

زیبایی پوست
بامیه مقادیر زیادی ویتامین A و آنتی اکسیدان است که باعث سلامت و زیبایی پوست می شود. مصرف بامیه می تواند از بیماری هایی مثل آکنه نیز جلوگیری کند. همچنین برای رفع چین و چروک روی پوست بسیار موثر است.
آنتی اکسیدان موجود در بامیه می تواند از آسیب های پوستی جلوگیری کند و  باعث شود پوستی تمیز و سالم داشته باشید. با مصرف متعادل بامیه می توانید پوستی سالم و درخشان داشته باشید.
زیان های بامیه
بامیه دارای مواد مفید زیادی است ولی دلیل بر این نمی شود که زیانی برای بدن نداشته باشد. بامیه حاوی مقادیر زیادی اگزالات است که در مصرف زیاد می تواند به کلیه ها و سنگ سفرا آسیب بزند. از این رو باید در مصرف بامیه تعادل را رعایت نمایید.
کلسترول بالا
سرخ کردن بامیه امکان بالا رفتن کلسترول این گیاه را خیلی بالا می برد. از این رو توصیه می شود یا مقدار کمی روغن زیتون بامیه را تفت دهید یا اینکه به صورت آبپز یا بخارپز مصرف کنید تا از بالا رفتن کلسترول این گیاه مفید جلوگیری شود.

بامیه و خواصش ,گیاه بامیه برای درمان بیماری ها ,بامیه ,بامیه گیاه ویژه و خواص ویژه  ,بامیه برای درمان و پیشگیری از بیماری ها ,خواص بامیه , رفع کم خونی با بامیه

ارسال شده در تاریخ 19 می 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 2,328
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.