برای پوست صورت چه نوع کرم مرطوب کننده بهتر است؟

کرم مرطوب کننده برای پوست صورت بسیار مفید بوده و سئوالات متعددی در ذهن برای نوع مرطوب کننده قابل استفاده وجود دارد که در این مطلب آموزشی از ایران پاتوق به شما پاسخ خواهیم داد و همه ابعاد آنرا بررسی می کنیم

برای پوست صورت شما چه کرم مرطوب کننده ای مناسب تر است؟

حتما این سوال را از خود پرسیده اید که جنس پوست شما چگونه است و چه مرطوب کننده ای برای پوست شما مناسب تر است؟

پاک‌کننده‌ها و مرطوب کننده‌ها از مهم‌ترین محصولات پوستی به ویژه برای پوست‌های خشک هستند. یک مرطوب کننده خوب علاوه بر حفظ رطوبت لایه خارجی پوست (اپیدرم) سبب رطوبت بخشی از لایه‌های درونی پوست به لایه بیرونی پوست می‌شود.

رطوبت-پوست صورت

کرم مرطوب کننده با پوست ما چه می‌کند؟

پاک‌کننده‌ها و مرطوب کننده‌ها از مهم‌ترین محصولات پوستی به ویژه برای پوست‌های خشک هستند. یک مرطوب کننده خوب علاوه بر حفظ رطوبت لایه خارجی پوست (اپیدرم) سبب رطوبت بخشی از لایه‌های درونی پوست به لایه بیرونی پوست می‌شود. ترکیبات کلیدی و مهم که سبب حفظ رطوبت پوست می‌شوند، عبارتند از: وازلین، روغن معدنی، لانولین و دای‌متیکون، موادی مانند گلیسیرین، پروپیلن، پروتئین، اوره و ویتامین‌ها سبب جذب آب به سمت لایه‌های خارجی پوست می‌شوند. برخی از مرطوب‌کننده‌های پوست حاوی آلفاهیدروکسی اسید (AHA) هستند که به پاکسازی پوست از سلول‌های شاخی شده و مرده کمک می‌کنند، همچنین مرطوب‌کننده‌هایی که حاوی AHA می‌باشند، برای پوست‌های خشک مناسب هستند.

مرطوب‌ کننده‌ های مناسب کدامند؟

زمانی که به دنبال خرید یک مرطوب کننده برای پوستتان هستید با رعایت این دستورالعمل‌ها، بهتر می‌توانید آنچه را که مناسب پوستتان می‌باشد تهیه نمایید. توجه کنید مرطوب کننده‌ای که می‌خواهید خریداری کنید حاوی ترکیبات زیر باشد: لانولین، گلیسیرین و وازلین.گلیسیرین نسبت به لانولین احتمال آلرژی‌زایی کمتری دارد. توصیه می‌شود مرطوب کننده‌ای را خریداری کنید که تولید شرکت‌های معتبر آرایشی – بهداشتی باشد. مرطوب کننده‌ای را انتخاب کنید که حاوی ضدآفتاب هم باشد. حفاظت کردن از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای جوان نگه داشتن پوست خود انجام دهید، بنابراین مرطوب کنند‌ه‌ای را خریداری کنید که حداقل دارای ۳۰SPF باشد. اکثر شرکت‌های آرایشی – بهداشتی، محصولاتی را تولید می‌کنند که دارای ضدآفتاب هم باشد.

مرطوب کننده مناسب پوست خود انتخاب کنید. پوست صورت نسبت به پوست بدن نازکتر و در نتیجه ظریف‌تر می‌باشد. بنابراین سعی کنید مرطوب کننده‌ای که برای بدن استفاده می‌کنید، برای پوست صورت از آن استفاده نکنید. توصیه می‌شود از مرطوب‌کننده‌های غیرکمودوژن استفاده کنید که سبب بسته شدن منافذ پوست نشوند. مرطوب کننده‌ای که انتخاب می‌کنید باید دقیقا مناسب پوستتان باشد. اگر دارای پوست حساس می‌باشید مرطوب‌کننده‌هایی را که هیپوآلرژن (غیر آلرژی‌زا) هستند، خریداری کنید. اگر پوست شما چرب است، از مرطوب کننده ملایم و بدون چربی (oil free) استفاده کنید.

اگر دارای پوست خشک هستید از یک مرطوب کننده قوی‌تر استفاده کنید و اگر دارای پوست مختلط هستید از یک مرطوب کننده ملایم‌تر برای تمام صورت استفاده کنید و مناطقی از صورت را که خشک هستند از یک مرطوب کننده قوی‌تر استفاده کنید. توجه داشته باشید در تابستان، از لوسیون‌های ملایم و در زمستان از کرم و یا پمادها استفاده کنید.

قبل از رفتن به رختخواب از مرطوب‌ کننده‌ های رتینول استفاده کنید

رتینول همان ویتامین A است که برای پوست بسیار لازم است، ویتامین A سبب افزایش سرعت بازسازی و ترمیم سلول‌های بافت پوست می‌شود. رتینول را می‌توانید از داروخانه و بدون نسخه پزشک تهیه کنید اما در استفاده کردن از آن دقت کنید زیرا ممکن است سبب حساس شدن پوست، قرمزی و یا خشکی شود.

از کرم‌های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید

اگر پوستتان خیلی خشک می‌باشد، از مرطوب کننده‌ای که توسط پزشک تجویز شده استفاده کنید، مرطوب کننده‌های تجویز شده معمولا حاوی AHA،‌ اسید لاکتیک می‌باشد که سبب نرمی و لطافت لایه خارجی پوست می‌شوند. آلفاهیدروکسی اسیدها مانند اسید لاکتیک و اسید گلیکولیک ممکن است در برخی افراد واکنش‌های آلرژیکی ایجاد کند. اگر پوست شما دچار سوختگی، قرمزی، خارش و یا ‌آسیب و التهاب می‌باشد، حتما با پزشک خود در میان بگذارید. یکی دیگر از کرم‌هایی که توسط پزشک برای پوست‌های خشک تجویز می‌شود، کرم‌های بازدارنده هستند که دارای ترکیبات خاصی بوده و به حفظ و دوام رطوبت پوست برای مدت طولانی کمک می‌کند. این کرم‌ها نسبت به سایر کرم‌های مرطوب کننده، دامنه نفوذ بیشتری داشته و به لایه‌های عمقی بافت پوست می‌توانند نفوذ کنند.

رطوبت-پوست

چه موقع از کرم مرطوب‌ کننده استفاده کنیم

زمانی که کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود را انتخاب و خریداری کردید، روزانه از کرم مرطوب کننده استفاده کنید زیرا با این عمل علاوه بر پیشگیری از خشکی پوست، چین و چروک‌ها نیز کمتر به چشم می‌آیند. اگرچه مرطوب کننده‌های پوست نمی‌توانند سبب از بین رفتن چین و چروک‌ها شوند – زیرا علت چین و چروک‌ها به لایه‌های زیرین و عمقی پوست مربوط می‌شود که براثر از دست دادن کلاژن اتفاق می‌افتد- اما می‌توانند با رطوبت بخشی به پوست و شاداب کردن آن سبب شوند که چروک‌ها کمتر به چشم آیند. بهترین زمان استفاده از کرم‌های مرطوب کننده،‌ زمانی است که پوست مرطوب و نمناک است زیرا در این زمان میزان جذب کرم مرطوب کننده توسط پوست افزایش یافته و بهتر جذب می‌شود.

یک اسفنج خشک را در نظر بگیرید، اگر کرم مرطوب کننده را به اسفنج خشک بمالید کرم جذب اسفنج خشک نمی‌شود و بر روی سطح آن باقی می‌ماند اما اگر اسفنج را در آب فرو کرده و کاملا خیس نمایید و سپس مرطوب کننده را به روی سطح آن بمالید خواهید دید که کرم جذب اسفنج می‌شود؛ پوست شما نیز دقیقا مانند همین اسفنج عمل می‌کند و زمانی که مرطوب باشد، جذب آن نیز بیشتر است.

انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست
ارسال شده در تاریخ 22 سپتامبر 2020 توسط مدیریت با موضوع زیبایی و آرایش
بازدید : 2,805
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.