بررسی عوارض لیزر موهای زائد آیا موجب ابتلا به سرطان میشود

بررسی عوارض لیزر موهای زائد آیا موجب ابتلا به سرطان میشود

بررسی عوارض لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد موجب ابتلا به سرطان و نازایی میشود ؟?

خیر، اگر تمام موارد استاندارد در لیزر رعایت شود ضرری برای بدن فرد ندارد، باید دستگاه مورد تائید وزارت خانه باشد و این کار را با مشورت پزشک متخصص انجام دهید.

چگونگی انجام کار و مراقبت‌های بعد از آن از مهم‌ترین عوامل موثر در ایجاد بیماری در فرد ا

بررسی عوارض لیزر موهای زائد,عوارض لیزر موهای زائد, آیا لیزر موجب ابتلا به سرطان میشود,لیزر و هورمون‌های بدن,عوارض لیزر موهای زائد برای سلامتی

رشد موهای زائد عاملی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است؛ از بین بردن حجم وسیعی از موها به عنوان یکی از دغدغه‌ها برای بسیاری از عموم مردم تبدیل شده است و برای رهایی از این موضوع در تلاش هستند.

لیزر یکی از راه‌هایی است که افراد برای از بین بردن موهای زائد به آن رو می‌آورند؛ اما سوالی که اغلب برای افراد پیش می‌آید این است که آیا لیزر برای بدن ضرر دارد یا خیر؟، آیا در آینده دچار بیماری می‌شوند؟، آیا مجدد پس از لیزر رشد مو خواهند داشت یا خیر؟، آیا دچار سوختگی می‌شوند یا خیر؟ این نگرانی همیشه وجود دارد که استفاده از لیزر موهای زائد به دلیل نفوذ به اندام‌های داخلی و ساختار سلولی بدن می‌تواند منجر به ایجاد ناباروری‌ شود.

سید شهاب الدین محسنی متخصص پوست معتقد است اگر فردی قصد دارد لیزر انجام دهد، باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.بررسی عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد برای سلامتی

در خصوص عوارض لیزر موهای زائد، : لیزر موهای زائد به پارامترهای مورد نیاز در لیزر و نوع کاری که انجام می‌شود بستگی دارد؛ چگونگی انجام کار و مراقبت‌های بعد از آن از مهم‌ترین عوامل موثر در ایجاد بیماری در فرد است.

 اشاره به اینکه اگر تمام موارد استاندارد در لیزر رعایت شود ضرری برای بدن فرد ندارد، : کار با لیزر مانند کار با اتومبیل است؛ زمانی که قصد جا به جایی از مکانی به مکان دیگر را داریم، برای رفتن از مبداء به مقصد از اتومبیل استاندارد استفاده می‌کنیم، دستگاه لیزر هم مانند اتومبیل باید تمام موارد استاندارد را داشته باشد.

اینکه از مهم‌ترین موارد در لیزر موهای زائد استفاده از دستگاه لیزر استاندارد است، : باید از دستگاه لیزری استفاده شود که استاندارد و مورد تائید مجامع بین المللی باشد؛ باید  مورد تائید FDA , CE  آمریکا و  مناسب نوع کاری فرد نیاز دارد، باشد. بررسی عوارض لیزر موهای زائد

با تاکید بر اینکه فردی که با دستگاه لیزر کار می‌کند باید تخصص لازم را در این زمینه داشته باشد،: فردی که قصد رانندگی با اتومبیل را دارد، باید نحوه کار با آن را بلد باشد و مدارک لازم را در این خصوص داشته باشد؛ فردی که قصد دارد با دستگاه لیزر کار کند باید دوره‌های مورد نیاز را گذرانده باشد و تخصص لازم را کسب کرده باشد، باید دستگاهی که با آن کار می‌کند را مناسب با کار مورد نیاز فرد  تنظیم کند، مناسب با رنگ پوست فرد و جنس پوست مراجعه کننده باشد، چرا که اگر مراعات نشود فرد دچار مشکلات بعدی می‌شود.

مراقبت‌های بعد از لیزر بسیار مهم است، : فردی که لیزر انجام داده باید برخی مسائل را رعایت کند، به خصوص مسائل بهداشتی، باید پس از لیزر کرم‌های مناسبی که پزشک متخصص تجویز کرده را  استفاده کند؛ این کار را می‌توان اینگونه مثال زد،  شخصی که کنار راننده در اتومبیل نشسته باید کمربند ایمنی خود را ببندد وگرنه در صورت تصادف او اولین شخصی است که دچار ضربه می‌شود.

 افراد باید برای لیزر، تمام شرط‌های گفته شده را مراعات کنند، : اگر مسائل استاندارد دستگاه، مراجعه به پزشک متخصص و مراقبت‌های مناسب بعد از لیزر را افراد درست انجام دهند بدون هیچ مشکلی خواهد بود و ضرری برای فرد نخواهد داشت.

عوارض لیزر موهای زائد

  • سوختگی و تاول پوستی
  • لک
  • عفونت
  • عدم جواب
  • فولیکولیت و آکنه
  • درد
  • تغییر رنگ پوست و لکه شدن پوست
  • آسیب دیدن پوست و باقی ماندن جای زخم روی پوست
  • امکان واگیردار بیماری‌های پوستی مثل زگیل از طریق دستگاه لیزر

لیزر هورمون‌های بدن را مشکل دار نمی‌کند

لیزر در تنظیم هورمون‌های بدن اثری ندارد: لیزر به این معناست که از یک نور تک موج تشکیل شده است؛ بسیاری از دستگاه‌ها به غلط لیزر نامیده می‌شود اما کار اصلی آن‌ها لیزر نیست، این نور تک موج تنها یک تارگت یا نشانه‌ای دارد که توسط یک گیرنده خاص دریافت می‌شود.

ه لیزر موهای زائد در گیرنده‌ای به نام ملانین اثر می‌گذارد، : ملانین رنگدانه‌ای در موست که باعث تیرگی مو می‌شود؛ لیزر فقط در موهای سیاه اثر می‌گذارد و موهای سفید را از بین نمی برد، زمانی که دستگاه لیزر استاندارد باشد فقط به نقاط ملانین مو برخورد می‌کند و ملانین را جذب می‌کند.

دستگاه لیزر، موهای زائد را سفید نمی‌کند: ممکن است انرژی که توسط دستگاه لیزر ارسال می‌شود، فقط ملانین در ساقه مو را از بین ببرد و در ریشه مو همچنان باقی بماند و بعدها این ملانین از بین رفته و موی سفید رشد کند.

 با تاکید اینکه لیزر موهای زائد سرطان زا نیست: اگر تمام موارد گفته شده در لیزر رعایت شود هیچ مشکلی برای افراد به وجود نمی‌آید و بیماری‌زا نیست؛ بیشتر عوارضی که افراد بعد از لیزر به آن مبتلا می‌شوند مربوط به رعایت استانداردهاست.

لیزر یک درمان قوی است و امواج درمانی آن با پوست تماس پیدا می‌کند تا ریشه مو را از بین ببرد. بنابراین امکان سوختگی یا لک وجود دارد. هر چه کسی که این کار را انجام می‌دهد حرفه‌ای‌تر و دستگاه لیزر مناسب‌تر باشد، احتمالات این عوارض کوتاه مدت، کم می‌شود ولی به صفر نمی‌رسد. در بهترین مراکز درمانی لیزر در دنیا نیز امکان سوختگی یا لک وجود دارد.

لیزر در نازایی، تغییر هورمون، سرطان و غیره تاثیری ندارد؛ اگر تمام موارد استاندارد و مراقب‌های بعد آن انجام شود نتایج کاملا مطلوبی برای فرد دارد.

لیزر موهای زائد، عوارض طولانی مدت شناخته شده‌ای ندارد. عوارضی چون ناباروری و سرطان‌زایی یا مشکلات هورمونی و یا تاثیری در عملکرد غدد لنفاوی و تخمدان‌ها به دنبال نخواهد داشت.

ارسال شده در تاریخ 25 ژوئن 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,336
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.