بلوبری ( تمشک آبى ) چربیهای انباشته اطراف شکم و پهلو را با بلوبری از بین ببرید

بلوبری ( تمشک آبى ) چربیهای انباشته اطراف شکم و پهلو را با بلو بری از بین ببرید

بلوبری , تمشک آبى , خواص بلو بری , خواص درمانی بلو بری( تمشک آبى ), درمان خانگی بیماری با بلو بری ,

بلو   بری( تمشک آبى ) دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی فراوانی است که به بهبود حافظه کمک کرده و آلزایمر را از شما دور می‌کند، همچنین چربیهای انباشته اطراف شکم و پهلو را میشکند.

بلوبری , تمشک آبى , خواص بلوبری , خواص درمانی بلوبری( تمشک آبى ), درمان خانگی بیماری با بلوبری ,

شاید روزی کشت و برداشت اون هم توی ایران رواج پیدا کنه و از همه مهمتر نام فارسی بهش اختصاص داده بشه.

اسم لاتین این میوه بلوبری است. بلوبری نوعی گیاه گلدار با میوه ای توت مانند به رنگ ابی تیره یا بنفش است. این میوه بومی شمال امریکا می باشد.  همان طور که در تصویر می بینید گل های این گیاه به صورت توپی، سفید رنگ و صورتی رنگ پریده یا قرمزمی باشد.

طعم میوه های این گیاه شیرین می باشد.بوته های آن می تواند میوه از ماه می تا ماه ژوئن (به مدت یک ماه )می باشد که البته مدت میوه داری این گیاه را می توان تغییر داد.

مبارزه با پیری

آنتی اکسیدان های بلوبری از ایجاد آسیب توسط سموم و رادیکال های آزاد پیشگیری می کند و خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد. بسیاری از تحقیقات، خواص ضد پیری بلوبری را ثابت کرده اند. آنتی اکسیدان ها در این میوه  التهاب و بیماری را در بدن نابود می کند.

افزایش عملکرد مغز

بلوبری حاوی مقدار زیادی فنل و اسید گالیک است و به عنوان محافظ عوامل عصبی شناخته شده است. به گفته محققان، این میوه به دلیل داشتن اسید گالیک فراوان مغز را از انحطاط، استرس و عصبی شدن محافظت می کند. بلو بری عملکرد شناختی را افزایش می دهد و مصرف این میوه برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر مفید است. به جز بلوری تمشک، فندق، انبه، توت فرنگی، چای سبز و آلو نیز حاوی اسید گالیک هستند.

مبارزه با سرطان

مطالعات بالینی نشان می دهد که بر خلاف استراتژی پرتو درمانی و شیمی درمانی مواد غذایی غنی از اسید گالیک مانند بلوبری می تواند بدون آسیب رساندن به سلول های سالم بدن به کاهش علائم سرطان کمک کند. مجله بیوشیمیایی و مولکولی سم شناسی اثرات ضد سرطانی اسید گالیک را بررسی کرده اند و مزیت ها و تاثیرات اسید گالیک را بر روی سلول های سرطان پستان منتشر نموده اند.

سلامت پوست

استفاده از عصاره بلو بری در محصولات مراقبت از پوست در سراسر جهان در حال افزایش است. بلوبری به دلیل داشتن طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی هورمون ها را تنظیم می کند. بلوبری یک درمان خانگی عالی برای از بین بردن جوش و آکنه می باشد. همچنین بلوبری به دلیل داشتن رسوراترول، آسیب ناشی از اشعه خورشید را کاهش می دهد و از تیره شده پوست جلوگیری می کند.

کاهش وزن

یکی دیگر از خواص بلو بری کمک به کاهش وزن است. بلوبری حاوی کالری و قند کم و فیبر بالا است که باعث کم کردن اشتها و سیری و در نتیجه کاهش وزن می شود

ارسال شده در تاریخ 3 می 2018 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده , لاغری و چاقی
بازدید : 2,533
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.