به میوه پر خاصیت برای سلامتی و درمان بسیاری از بیماری ها

به میوه پر خاصیت برای سلامتی و درمان بسیاری از بیماری ها

به میوه پر خاصیت

#به

✅میوه‌اى سرشار از تانن است که در معالجه اسهال و ورم روده بزرگ خیلى مؤثر است به این منظور مى‌توان ۴۰ تا ۵۰ گرم به را خرد کرده و مدت ۱۵۵دقیقه در یک لیتر آب جوشانده و مصرف کنید.

به میوه پر خاصیت,فواید میوه به برای سلامتی,خواص به , فواید و خواص بی نظیر میوه به, مزایای شگفت انگیز میوه به برای سلامتی,به و درمان بیماری ها , خواص به پخته

به میوه پر خاصیت

فواید میوه به برای سلامتی:

میوه به نیز مانند اغلب میوه ها سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین آ، ب و ث، فیبر و همینطور مواد معدنی پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم است. ارزش تغذیه‌ای بالای به آن را به میوه‌ای پرخاصیت و مفید تبدیل کرده است. در ادامه با 12 خاصیت میوه به برای سلامتی آشنا می‌شویم:

۱- خواص ضدالتهابی:

میوه به منبع غنی ویتامین C است و قادر است حدود 25% از میزان روزانه توصیه شده این ویتامین برای بدن را تامین کند. ویتامین C به افزایش ایمنی بدن و درمان بیماری های التهابی کمک می‌کند. همچنین دارای خواص ضدآلرژی است.

۲- کمک به کاهش وزن

میوه به کالری اندکی دارد اما سرشار از فیبر است. 100 گرم میوه به خام تنها 57 کالری دارد؛ همچنین چربی اشباع شده ، سدیم و کلسترول پایینی دارد. تمام این ویژگی‌ها میوه به را به انتخابی شگفت‌انگیز برای کاهش وزن و حفظ سلامتی کلی بدن تبدیل می‌کند.به میوه پر خاصیت

۳- درمان زخم‌های معده

تحقیقات حاکی از آن است که فنول‌های موجود در میوه به در تسکین زخم‌های معده موثر هستند. مصرف این میوه بصورت دمنوش برای افراد مبتلا به زخم معده مفید است و با آرام کردن و تسکین دستگاه گوارش و کاهش التهاب به درمان زخم معده کمک می‌کند.

۴- درمان ناراحتی‌های معده

میوه به درمانی موثر برای تعوع صبحگاهی است. میوه به زمانی که با عسل ترکیب شود می‌تواند به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت های روده کمک کند.

۵- خواص آنتی اکسیدانی

این میوه بدلیل وجود ترکیبات پلی فنولیک خواص آنتی اکسیدانی شگفت انگیزی دارد. این آنتی اکسیدان ها با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مبارزه می‌کنند، روند پیری را کاهش میدهند، و از بیماریهای قلبی عروقی و سکته مغزی پیشگیری میکنند.

۶- درمان تعوع و استفراغ

میوه به بصورت پخته یا دمنوش حالت تعوع و استفراغ را برطرف میکند، ادرارآور است و از این طریق باعث دفع سموم و مایعات بدن میشود.

۷- خواص ضد ویروسی

تحقیقات نشان داده است که میوه به خواص ضدویروسی بالایی دارد. فنولهای موجود در میوه به حاوی ترکیبات ضد آنفلوانزایی قوی هستند. همچنین به خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد که باعث افزایش مقاومت بدن در برابر بیماریهایی مثل سرماخوردگی، آنفلوانزا و سایر بیماریهای ویروسی میشود.به میوه پر خاصیت

به میوه پر خاصیت,فواید میوه به برای سلامتی,خواص به , فواید و خواص بی نظیر میوه به, مزایای شگفت انگیز میوه به برای سلامتی,به و درمان بیماری ها , خواص به پخته

۸- کاهش فشار خون

میوه به سرشار از پتاسیم است و باعث کنترل فشار خون بالا میشود.

۹- کاهش سطح کلسترول خون

مصرف مداوم میوه به کلسترول بد خون (LDL) را کاهش میدهد و به حفظ سلامت قلب کمک میکند.

۱۰- خواص ضد سرطانی

خواص آنتی اکسیدانی این میوه به بدن کمک میکند تا با رادیکال های آزاد مبارزه کند و سلول های سرطانی بدخیم را نابود کند. دانههای ریز موجود در گوشت میوه به حاوی ترکیباتی قابض به نام تانن است. این تانن ها با اتصال به سموم و مواد شیمیایی از غشاهای مخاطی بدن در برابر سرطان محافظت میکنند.

۱۱- رفع استرس

آنتی اکسیدان های مختلف میوه به باعث کاهش استرس و آرام کردن ذهن میشود.

۱۲- دیگر خواص به

 

13.خواص میوه به برای کبد و کبد چرب

مصرف منظم میوه به برای سم زدایی کبد و درمان کبد چرب مفید می باشد.

15.خواص میوه به برای لاغری و کاهش وزن

میوه به یکی از بهترین میوه ها برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شود، میوه به کم کالری بوده و فیبر غذایی بالایی دارد، این میوه هضم را بهبود بخشیده، انرژی را افزایش داده و باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

علاوه بر خواص ذکر شده در بالا، دم کرده و آب میوه به برای درمان بیماری های قلبی-عروقی، مشکلات تنفسی، کم خونی و آسم نیز مفید است.

از آنجا که به میوه‌ای فصلی است و در باقی سال در بازار موجود نیست دمنوش به جایگزینی مناسب و خوشمزه برای بهره مندی از خواص بیشمار این میوه شگفت انگیز است.

سطح بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در میوه به کاهش چروک و جوانسازی پوست صورت مفید بوده و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی از پوست شما در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند.

میوه به غنی از آهن، مس و روی می باشد، این سه ماده معدنی برای تقویت مو و افزایش رشد مو مفید هستند.

ارسال شده در تاریخ 4 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,548
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.