طرز تهیه بورک در فر با دستور مطمئن و مرحله ای

طرز تهیه بورک در فر همانطور که می دونید مواد داخلیه بورک بنا به ذائقه وسلیقه ی خودتون می تونین آماده کنین. ر.ال عادی به این صورت است که بورک رو سرخ می کنن اما این مدل بورک یکی از انواع متنوع بورک ترکی هست که درست کردم … به جای اینکه سرخ کنین می تونین تو فر بذارین که خیلی هم عالی میشه.

من برای بروک از یوفکای آماده ی مثلثی شکل استفاده کردم اگر یوفکای مربع گرفتین مورب برش بزنید, اندازه رو خودتون تنظیم کنید, از این کوچکتر و ظریف تر هم میشه درست کرد.

مواد لازم برای تهیه بورک مرغ و پنیر در فر چیست؟

سینه ی مرغ پخته دو تکه

پنیر خامه ای 150 گرم ( هر نوع پنیری می تونید استفاده کنید )

جعفری ساطوری شده 4_3 قاشق

یوفکای آماده 30_24 برگ ( من بیست و چهار برگ استفاده کردم )

سس برای مرطوب کردن بورک

یک عدد تخم مرغ + نصف پیمانه روغن مایع + نصف پیمانه ماست کم چرب

روغن برای سرخ کردن .

طرز تهیه بورک در فر

مراحل و طرز تهیه بورک در فر :

ابتدا مرغ ریش ریش شده رو با پنیر خامه ای و جعفری ترکیب کردم. تخم مرغ و ماست و روغن مایع رو ترکیب کردم برای مرطوب کردن یوفکا همون ( سس بورک ) من برای مواد داخلی از مرغ و پنیر استفاده کردم.

می تونید مواد دیگه ای رو جایگزین کنید : مثل گوشت چرخ کرده و جعفری و یا سیب زمینی و پیاز داغ یا اسفناج و پیازداغ که آذری ها زیاد استفاده میکنند  و یا فقط پنیر و سبزی های دلخواه و هرچی که دلخواهتون هست.

برای سس هم اگه ماست پر چرب استفاده می کنید، دو سه قاشق آب با ماست ترکیب کنین تا کمی رقیق بشه.

من برا هر بورک دو برگ یوفکا استفاده کردم، شما می تونید تک برگ بپیچین و مواد داخلی رو کمتر بذارین که کوچکتر و ظریفتر دربیاد.

اگه ماست ندارین به جاش از شیر استفاده کنین … به جای شیر و ماست از آب گازدار هم میشه استفاده کرد.ترک ها بیشتر از آب گازدار ( سودا) استفاده میکنند . تو خونه نداشتیم برا همین از ماست استفاده کردم . از این مقدار مواد دوازده تا بورک آماده کردم .

نوش جان

 

 

ارسال شده در تاریخ 2 آگوست 2020 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 887
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.