تاثیر دویدن بر طول عمر افراد و سلامت جسمی و روحی

تاثیر دویدن بر طول عمر افراد و سلامت جسمی و روحی

تاثیر دویدن بر طول عمر

بیشتر بدوید تا بیشتر زندگی کنید !

1 ساعت دویدن، 7 ساعت به عمرتان اضافه میکند اگر در 20 سال آینده روزی 1 ساعت بدوید در پایان نزدیک به 6 سال به عمر شما افزوده شده

تاثیر دویدن بر طول عمر,زابطه دویدنو طول عمر افراد,دویدن و افزایش سلامت جسمی و روحی,ورزش و سسلامتی ,دویدن روزانه و افزایش طول عمر

نیم ساعت پیاده روی سریع روزانه معادل حداقل یک و نیم سال افزایش طول عمر برای شما. یک ورزش معمولی و ساده طی روز، علاوه بر شادابی و نشاط نه تنها می تواند شما را از ابتلا به نارسایی های قلبی ایمن کند، بلکه طول عمر بیشتری را برای شما تضمین می کند.
میزان اثر بخشی ورزش در جلوگیری از بیماریهای قلبی و افزایش طول عمر بستگی به مقدار ورزشی دارد که شما طی روز انجام می دهید.هرچند تا به حال تحقیقات و مطالب زیادی راجع به اثر ورزش در سلامتی انسان انجام و تهیه شده است، اما با این وجود هنوز بطور دقیق میزان اثر ورزش بر روی طول عمر، بخصوص هنگامی که قلب انسان دچار نارسایی می گردد؛ بخوبی مشخص نیست.
اما نتیجه آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه ارائه شد. در این تحقیقات گروهی از افراد بالای ۵۰ سال در مرکز مطالعات قلب فرامینگهام (Framingham) مورد آزمایش قرار گرفتند. جامعه بررسی شده در این تحقیق بیش از ۲۵۰۰ نفر بود.
این تحقیق که از ۴۶ سال پیش آغاز شده است نشان می دهد پس از نرمال کردن فاکتورهایی مانند کشیدن سیگار، بیماریهای خاص و سایر فاکتورهای مهم؛ آن دسته از افرادی که از سن ۵۰ سالگی برای سلامت خود، بطور دائم ورزش هایی ساده انجام می دادند نسبت به افراد ساکن؛ بطور متوسط ۱.۳ سال بیشتر عمر کرده اند و حداقل ۱.۱ سال دیرتر به بیماری قلبی دچار شده اند.
نتیجه جالبتر آنکه در افرادی که ورزش را خیلی جدی تر دنبال می کردند و تمرینات شدیدتر و طولانی تری انجام می دادند؛ اقلآ ۳.۵ سال بیش از افراد عادی عمر کرده و نارسایی های قلبی ۳.۲ سال دیرتر به سراغ آنها رفته است.

ایجاد آرامش روحی

با افزایش سرعت زندگی و استرس های روزمره، از این پس مصرف داروهایی مانند داروهای ضدافسردگی و ضداسترس روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد. این داروها با افزایش میزان سروتونین و نورآدرنالین در مغز عمل می کنند.محققان به این نتیجه رسیده اند که دویدن دقیقا تاثیر همین این داروها را دارد و باعث افزایش تولید ناقل های عصبی مانند سروتونین می شود. دویدن روزانه و منظم باعث کاهش استرس و افزایش آرامش روحی می شود و در این شرایط نیز سلامت روح و جسم به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.

افزایش اعتماد به نفس

دونده ها اقرار می کنند که سطح استقامت بدنی شان در شرایط مختلف به طور قابل توجهی بهبود یافته است. دویدن، بدن دونده ها را سالم تر کرده و آرامش آنها را بیشتر می کند. این افراد به خوبی می توانند روابط اجتماعی بهتری برقرار کنند و در محیط کاری احساس راحتی بیشتری دارند، چون دویدن باعث کاهش استرس و اضطراب شده و شرایطی را فراهم می آورد تا بهتر بتوانند به وظایف خود عمل کنند و در جمع راحت تر وارد مراوده شوند.

دانشمندان درباره مدت دویدن روزانه چه می گویند؟

به عقیده دانشمندان روزانه 5 دقیقه دویدن کافیست. نتایج پژوهشی که در Journal of the American College of Cardiology به چاپ رسیده حاکی از آن است که روزانه فقط 5 دقیقه دویدن فواید طولانی مدتی در بدن ایجاد می کند و سلامتی را به طور چشمگیری بهبود می دهد.
به عقیده دانشمندان دویدن روزانه 5 دقیقه معادل یکبار دویدن به مدت 150 دقیقه در هفته است. نتایج این پژوهش نشان می دهد که دوی کوتاه، اما تند روزانه خطر بیماری های قلبی عروقی را به مدت 45 درصد کاهش می دهد و به این ترتیب نیز خطر مرگ و میر زودهنگام به میزان 30 درصد کاهش پیدا می کند. به گفته متخصصان دویدن روزانه به همراه بهبود رژیم غذایی و تغییر در عادت های غلط روزانه به افزایش طول عمر کمک زیادی می کند.

باید اراده داشته باشید

در نگاه اول به نظر می رسد که دویدن روزانه به مدت 5 دقیقه خیلی ساده است، اما گنجاندن این مدت ورزش در برنامه روزانه نیاز به انجام برخی تغییرات و همچنین احساس مسئولیت و اراده دارد. خریدن کفش ورزشی مناسب، انتخاب محلی مناسب برای دویدن و خالی کردن زمان مشخص برای این کار نیاز به اراده و پشتکار دارد.
ارسال شده در تاریخ 15 ژوئن 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع خبر ورزشی
بازدید : 1,327
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.