تاثیر ساعات کاری طولانی داشتن اثر منفی بر روحیه و شادابی زنان

تاثیر ساعات کاری طولانی داشتن اثر منفی بر روحیه و شادابی زنان

تاثیر ساعات کاری طولانی

 ساعات کاری طولانی زنان را افسرده میکند !?‍?

▫️زنانی که بیش از ۵۵ ساعت در طول هفته کار میکند بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

+ کار کردن در تعطیلات آخر هفته با خطر افسردگی در زنان و مردان همراه است.

تاثیر ساعات کاری طولانی,عوارض ساعت کاری طولانی ,ساعت کاری طولانی و افزایش افسردگی , افسردگی ,تاثیرات مخرب کار ساعات طولانی

عوارض ساعت کاری طولانی

بر اساس این مطالعه که در مقیاسی بزرگتر از گذشته انجام گرفته، محیط های کاری که فرهنگ معمول در آنها ساعات کاری زیاد در طول روز است نه تنها بر زندگی اجتماعی کارمندان تاثیر سوء دارد بلکه سلامت قلب آنها را نیز تهدید می کند.
در این مطالعه آشکار شد کارمندانی که در هفته بیش از 55 ساعت کار می کنند در مقایسه با آنهایی که بین زمان کار و زندگی تعادل برقرار کرده اند 40 درصد بیشتر در معرض ابتلا به شایعترین نوع آریتمی قلبی موسوم به “فیبریلاسیون دهلیزی” هستند.
این یافته حاصل مطالعات متخصصان دپارتمان اپیدمیولوژی در کالج دانشگاه لندن روی الگوهای شغلی 85 هزار و 494 زن و مرد عمدتا میانسال از کشورهای انگلیس، دانمارک، سوئد و فنلاند است.

کار زیاد و طولانی مدت، تاثیرات مخربی بر سلامتی فرد خواهد داشت. و این تاثیرات مخرب در بعضی شغل ها و حرفه ها حتی چند برابر هم می شوند. کار کردن بیشتر از حد استاندارد ۸ ساعت در روز میزان زیادی استرس بر شخص وارد می آورد. استرس زیاد هم گفته می شود که باعث بی خوابی می شود. افرادی که از بی خوابی یا کم خوابی رنج می برند و یا دچار استرس زیاد هستند، سیستم دفاعی بسیار ضعیفی دارند. بدن برای مقابله با بیماری ها، باید به میزان کافی خواب و استراحت داشته باشد.

وقتی فردی با کار زیاد سلامت خود را به خطر می اندازد، نه فقط خود بلکه خانواده اش را نیز به خطر انداخته است. سرماخوردگی های مسری و واگیردار و بیماری هایی که ممکن است از یک کارمند به همکارانش یا به خانواده اش سرایت کند بسیار خطرناک هستند. و چیزی که اصلاً باب طبع کارفرمایان نیست، بیمار شدن کارمندانش و طلب مرخصی از سوی آنهاست. اینکار باعث خواهد شد که کارفرما برای پر کردن جای کارمند غایب، سایر کارمندان را وادار کند که ساعات طولانی تری کار کنند.

ارسال شده در تاریخ 18 جولای 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,182
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.