تجمع چربی در بدن راهی برای جلوگیری از جمع شدن چربی در بدن

تجمع چربی در بدن راهی برای جلوگیری از جمع شدن چربی در بدن

تجمع چربی در بدن

? راهی برای جلوگیری از تجمع چربی در بدن

✅در صورتی که افراد دمنوش بارهنگ و خاکشیر را به صورت منظم در رژیم غذایی خود مصرف کنند هرگز دچار اضافه وزن نمی شوند.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

دلایل تجمع چربی در ناحیه شکم

وزن شما به تعادل میان میزان دریافت انرژی و میزان مصرف انرژی در طول روز بستگی دارد. اگر شما پرخوری کنید و کم تحرک نیز باشید، احتمال اینکه انرژی اضافی در بدن شما به صورت چربی انباشته شود بسیار زیاد است. اما در این میان، افزایش سن نیز یکی از عوامل موثر محسوب می‌شود. با افزایش سن، حجم عضلات در بدن کاهش یافته و چربی‌ها افزایش می‌یابند.

کاهش عضلات نیاز بدن شما به انرژی را کاهش می‌دهد، در نتیجه اگر الگوی تغذیه‌ای شما مانند قبل باشد، احتمال بروز چاقی بیشتر است.بسیاری از خانم‌ها نیز با افزایش سن و بدون افزایش در وزن کلی بدن متوجه افزایش چربی دور شکم خود می‌شوند. چنین موردی می‌تواند مربوط به کاهش هورمون استروژن و در نتیجه تجمع چربی در نقاط خاصی از بدن از جمله شکم باشد. همچنین استعداد چاقی و افزایش وزن و تبدیل شکل بدن از حالت گلابی به حالت سیب، می‌تواند زمینه ژنتیکی نیز داشته باشد.

  تجمع چربی در بدن, روش های از بین بردن چربی تجمع یافته, کاهش چربی در بدن,جلوگیری از جمع شدن چربی در بدن,علت تجمع چربی‌ها در قسمت‌های مختلف بدن ,

تجمع چربی‌ها در قسمت‌های مختلف بدن

چربی شکمی فقط به لایه زیر پوست محدود نمی‌شود و این نکته خطرناک‌ترین جنبه تجمع چربی شکمی است. عمق این چربی‌ها آنقدر زیاد است که اعضای داخل شکم را نیز احاطه می‌کند. هرچند که چربی زیر پوست از لحاظ زیبایی و تناسب اندام برای شما ایجاد مشکل می‌کند، اما چربی‌هایی که اطراف اندام‌های داخلی تجمع پیدا می‌کنند به مراتب خطرناک‌تر هستند.

برخی از مشکلاتی که در اثر وجود این چربی‌ها برای سلامتی شما ایجاد می‌شوند عبارتند از: بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، برخی انواع سرطان همچنین رابطه معنی داری بین چربی شکمی و مرگ زودرس مشاهده شده است. در واقع این تحقیقات ثابت کرده‌اند که حتی اگر خانمی وزن کلی و تناسب وزن به قد مناسبی داشته باشد، اما با مشکل تجمع چربی شکمی روبه رو باشد، همچنان در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارد.

بین خانم‌ها تجمع چربی‌ها در قسمت باسن و ران‌‌ها رایج‌تر است. دو عامل برای این مساله وجود دارد؛ اول به دلیل ترشح هورمون استروژن و دوم به دلیل وجود میزان زیادی از گیرنده‌های آلفا ـ 2 در قسمت پایین‌تنه بدن.
این دو عامل مانع می‌شود که چربی‌های دریافتی و ذخیره‌شده بسوزند و به انرژی تبدیل شود. با وجود این که این مشکل جنبه ژنتیک دارد و بعضی‌ها به‌طور ژنتیک دارای ذخیره چربی بیشتری هستند، این مساله گویای سبک زندگی افراد است که ممکن است برای سلامت خطرساز باشد.
در سال‌های اخیر میزان و حجم ترشح هورمون استروژن در مردان (و در زن‌ها) ـ که با نام زنوستروژن معروف است ـ به‌طور چشمگیر و تهدیدکننده‌ای افزایش یافته است.
این هورمون‌ها از راه ترکیبات موجود در بطری‌های پلاستیکی، قرص‌های ضدبارداری و گوشت‌های قرمز بی‌کیفیت وارد بدن می‌شود. وقتی در هورمون‌های بدن اختلال به ‌وجود می‌آید، امکان این که چربی‌ها در قسمت پایین‌تنه و نواحی یادشده تجمع بیشتری داشته باشد به مراتب بیشتر است. برای مقابله با این اختلالات و سم‌زدایی از بدن باید مصرف سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها مانند بروکلی، شاهی و کلم سبز افزایش یابد.
چربی‌های تجمع‌یافته روی مفصل ران‌ها
یکی از عوامل اصلی چاقی و اضافه‌وزن، زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی و نبود تحرک بدنی کافی است. البته این امکان نیز وجود دارد که بدون پرخوری و به دلیل عواملی مهارناپذیر بروز کند؛ برای مثال، مشکلاتی مانند اختلالات تیروئیدی ممکن است باعث افزایش وزن و چاقی، بخصوص در دور باسن و بالای ران‌ها شود. شاید تعجب‌آور باشد، اما فلزات سنگینی که در آب لوله‌کشی و مواد پرکننده دندان‌ها وجود دارد نیز ممکن است باعث بروز اختلالات تیروئیدی باشد.
بیشتر ما هنگام چاقی با انباشتگی چربی در اطراف شکم، روی مفصل ران و کنار باسن یا بازوها مواجه می‌شویم. هرچند انباشتگی چربی در کمر و پشت بسختی امکان‌پذیر است، اما وقتی چربی‌ها در این ناحیه نیز رخنه کنند و ذخیره شوند، خلاصی از شرشان به مراتب سخت‌تر است. چربی‌های انباشته‌شده در نواحی اشاره‌شده حکایت از این دارد که تحرک بدنی‌تان کم است و به اندازه کافی، فعالیت‌های فیزیکی ندارید. معمولا ورزش‌های سبک و روزمره مانند شنا، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی برای مقابله با چاقی اطراف باسن کافی است؛ اما اگر با تمام تلاش‌ها به نتیجه نرسیده‌اید، احتمالا ورزش‌تان قابلیت لازم را برای مقابله با مشکل نداشته است. در این صورت باید بیشتر تلاش و ورزش‌هایی را انتخاب کنید که کالری بیشتری می‌سوزاند.
 تجمع چربی در بدن, روش های از بین بردن چربی تجمع یافته, کاهش چربی در بدن,جلوگیری از جمع شدن چربی در بدن,علت تجمع چربی‌ها در قسمت‌های مختلف بدن ,
چربی‌های تجمع یافته در ران‌ها
هیچ خانمی دوست ندارد که چربی بیش از اندازه‌ای در این قسمت از بدنش وجود داشته باشد. با این ‌حال پایین‌تنه یکی از قسمت‌هایی است که چربی‌های اضافی در آن تجمع بیشتری دارند، اما تجمع چربی در این قسمت بهتر از انباشتگی آن در ناحیه شکم است. اگر شکم بزرگی ندارید و چربی‌ها بیشتر در ران‌هایتان به چشم می‌خورد، بدانید که کمتر در معرض بیماری‌های مزمنی مانند بیماری‌های قلبی ـ‌ عروقی هستید.
محققان ثابت کرده‌اند که چربی‌های تجمع‌یافته در قسمت پایین‌تنه بدن با چربی‌های شکمی متفاوت است و خطر کمتری دارند. چربی شکمی جزو چربی‌های عمقی یا احشایی است که اطراف اندام‌های درونی شکم قرار دارد، در حالی‌که چربی‌های پایین‌تنه جزو چربی‌های زیرپوستی است. این چربی‌ها زیر پوست قرار دارند و از چربی‌های عمقی برای بدن خطر کمتری دارند.
چربی‌های تجمع‌یافته در بازوها
اگر لاغراندام هستید و به‌طور ناگهانی بازوهای‌تان چاق می‌شود، امکان دارد این مسأله در نتیجه تولید هورمون استروژن باشد. اگر اضافه‌وزن‌تان به طور کلی در تمام بدن‌تان تقسیم می‌شود، احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم وجود دارد. وقتی بدن قادر نباشد براحتی چربی‌ها را بسوزاند، بیشتر آنها را ذخیره می‌کند. احتمال می‌رود سلول‌ها نسبت به انسولین مقاوم شوند و خطر ابتلا به دیابت افزایش یابد.
چربی‌های روی قوزک پا
بدون شک زمانی‌که چند کیلوگرم چاق می‌شویم، قوزک پا جزو اولین مناطقی نیست که توقع داشته باشیم چربی ذخیره کند و به اصطلاح تپل شود. با این حال پدیده چاقی مچ پا در چند سال گذشته رواج بیشتری پیدا کرده است. اگر مچ پایتان به قدری گوشتالو شده که اصلا قوزک‌تان پیدا نیست، امکان دارد جریان خون‌تان مشکلی داشته باشد.
در این صورت بهتر است بیشتر ورزش کنید، رژیم غذایی‌تان را اصلاح کنید و هر روز حرکت‌های کششی انجام دهید تا خون در رگ‌هایتان بهتر جریان داشته باشد. ورزش‌های آرام‌تنی در این مورد کارساز هستند.
چربی‌های تجمع یافته در زانوها
بهتر است بیشتر حواس‌تان به پاهایتان باشد. هر گونه پف یا ورم در اطراف زانوها ممکن است علامت احتباس آب باشد. بیش از 60 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است. رگ‌ها، خون را به گردش در می‌آورند و آب، اکسیژن و مواد مغذی را به تک‌تک سلول‌های بدن می‌رساند.
در مرحله دیگر دی‌اکسید کربن و مواد زائد را به اندام‌های مربوط می‌فرستند. اگر آب واردشده به بافت‌ها براحتی به خون بازنگردد و در بین بافت‌ها بماند، حالت احتباس آب یا همان پف‌کردگی بروز می‌کند. این حالت ممکن است در نتیجه کم‌آبی بدن، تغذیه نامناسب یا حتی کم‌خوابی رخ دهد. در طول روز به میزان کافی آب بنوشید، از مصرف میوه و سبزیجات غافل نشوید و کمی بیشتر بخوابید. توجه داشته باشید که این حالت ممکن است از روی قوزک پا نیز دیده شود.
ارسال شده در تاریخ 13 مارس 2019 توسط خدیجه ص با موضوع لاغری و چاقی
بازدید : 1,296
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.