تحرک و ورزش بررسی زمانهایی داشتن تحرک مورد نیاز بدن است

تحرک و ورزش بررسی زمانهایی داشتن تحرک مورد نیاز بدن است

تحرک و ورزش

 بدن شما در 7 زمان نیاز به تحرک بیشتری دارد

?برای هضم بهتر غذا
?وسوسه سیگار
?مشکل در به خواب رفتن
?خستگی مداوم
?دردهای نگهانی
?استرس بیش از حد
?عدم تعادل هورمونی

تحرک و ورزش, بررسی زمانهایی داشتن تحرک مورد نیاز بدن است, میزان ورزش روزانه ,تناسب اندام ,حرکت های ساده ورزشی ,علائم داشتن ورزش مناسب روی سلامتی

بیشتر ما وقتی به خانه می رویم، به چیزی جز نشستن یا دراز کشیدن در برابر تلویزیون و تماشای تلویزیون نمی اندیشیم !اگر شما هم جزو این دسته از آدم ها هستید، بهتر است به خاطر داشته باشید که هرگونه تحرک و نرمش بهتر از نداشتن تحرک و فعالیت در زندگیتان هست!مطالعات تجربی در این زمینه نشان می‌دهد که رابطه مستقیمی ‌بین میزان گرایش افراد جامعه به ورزش و سلامت جسم و روح، پیشرفت و خودباوری آنان وجود دارد.

جامعه‌ای که در آن فرهنگ ورزش جزئی از کارهای روزمره افراد را تشکیل می‌دهد، جامعه‌ای پویا و سالم می‌باشد. همان‌طور که در متون کهن آمده است عقل سالم در بدن سالم است.نظر بسیاری از ما در مورد ورزش در دوران تحصیل شکل گرفته است، جائیکه در زمینهای خاکی برای تصاحب یک توپ تمام تی شرت و شلوار و کفشمان خاکی و گاهی پاره می شد! با این توصیف تعجب آور نیست اگر اکثر ما ورزش کردن را کاری سخت و طاقت فرسا می بینیم! در حالیکه در واقع اینگونه نیست!

در واقع شواهد بسیاری وجود دارد که اثبات می کند، برای اکثر افراد داشتن فعالیت ورزشی بهترین راه برای سلامتی و داشتن احساس بهتر است. البته چنانچه بخواهید یک شروع سخت و با حجم زیاد داشته باشید، به زودی دچار دلزدگی خواهید شد و حتی ممکن است به خودتان آسیب برسانید.

مشکلات هضم: تنها 30 دقیقه یا بیشتر، پیاده روی سریع بعد از صرف شام به هضم موثرتر غذا کمک خواهد کرد. ورزش های هوازی با افزایش ریتم ضربان قلب و تنفس باعث بهبود انقباض عضلات روده و در نتیجه هضم بهتر مواد غذایی می شوند. این روند کاهش یبوست را نیز به دنبال دارد. علاوه بر این انجام ورزش منظم به افزایش باکتری های خوب روده که خود عاملی برای بهبود فرایند هضم است، کمک می کند.

وسوسه سیگار: طبق تحقیقاتی که نتایج آنها در مجله نوروفارماکولوژی آمریکا به چاپ رسیده، افزایش اندروفین ناشی از ورزش، اثرات اعتیادآور استعمال سیگار را خنثی می کند.

مشکل در به خواب رفتن: اگر شما مشکل در چرخه خواب شبانه روزی دارید، نیاز به حرکت بیشتری در طول روز دارید. محققان دانشگاه نورث وسترن نشان داده اند که انجام ورزش های سبک تا متوسط یک و نیم ساعت قبل از خواب بخصوص در میانسالان، چرخه خواب را بهبود می بخشد و از کم خوابی مزمن پیشگیری می کند.

خستگی مداوم: اگر خستگی شما حتی با وجود دریافت رژیم غذایی مناسب و خواب کافی همچنان ادامه دار است، نشان می دهد شما باید بیشتر از زمان های قبل ورزش کنید و تحرک داشته باشید. مطالعات محققان دانشگاه جورجیا نیز نشان داده است که تنها 20 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط و سه بار در هفته میزان انرژی را تا 20 درصد افزایش می دهد و در رفع خستگی با تمرکز بر سیستم عصبی مرکزی موثر است.

درد ناگهانی: بسیاری از افراد بخصوص مبتلایان به آرتریت، هنگام بیدار شدن در صبح دچار دردهای ناگهانی در کمر، زانو و شانه ها می شوند و ترجیح می دهند مدت بیشتری را به استراحت بگذارند. در حالی که کاملا متضاد این روند برای کاهش درد مفید است. تحرک ماهیچه ها و جلوگیری از اسپاسم مفاصل، در افزایش پمپاز خون به منطقه دردناک بدن مهم است و به اندازه کافی برای کاهش درد می تواند سودمند باشد.

استرس بیش از حد: سطح استرس بالا خود بهانه ای برای تحرک بیشتر است و مطالعات نشان داده راه رفتن، دویدن، و تقویت بدن تنها برای 20 تا 30 دقیقه و تکرار آن هر سه تا چهار بار در هفته، می تواند به میزان قابل توجهی از میزان اضطراب بکاهد. بنا بر تحقیقات، اضافه کردن موسیقی به ورزش در مبارزه با استرس موثرتر است.

عدم تعادل هورمونی: ورزش یک راه عالی برای کمک به تنظیم هورمونی است و به عنوان مثال منجر به افزایش سطح تستوسترون و در نتیجه افزایش سوخت و ساز بدن، حفظ جوانی پوست و بهبود عملکرد مغز می شود.

 

معمولا ۳۰ دقیقه در روز مدت زمان متعارفی است که برای ورزش کردن در نظر گرفته می‌شود. اکثر ما هم همین مقدار را به صورت پیش‌فرض برای برنامه‌های ورزشی خود در نظر می‌گیریم به همین دلیل به ندرت این سوال به ذهن کسی خطور می‌کند که «واقعا چه مقدار ورزش برای سلامتی مفید است؟» اما همان‌طور که انتظار می‌رود، گاهی این مدت زمان، نتیجه‌ی مطلوبی در پی ندارد و با اینکه چند روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه ورزش می‌کنیم باز هم معادلات کاهش وزن‌مان به هم می‌ریزد و علی‌رغم ورزش روتین، کاهش وزنی صورت نمی‌گیرد.

رژیم غذایی نامناسب و عدم تحرک فیزیکی، باعث از بین رفتن تعادل انرژی در بدن می‌شود؛ یعنی کالری دریافتی ما از کالری مصرفی بیشتر شده و این عدم توازن چیزی جز افزایش وزن و چاقی در پی نخواهد داشت. ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در تمام روز‌های هفته خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، بیماری‌های مزمن، پوکی‌ استخوان و فشارخون را کاهش می‌دهد و طبق مطالعات علمی بسیار،‌ این میزان ورزش برای هر فرد بزرگسال ضروری است. اما باید به این نکته توجه داشت که میزان فعالیت‌های بدنی به «وزن» افراد بستگی دارد. افرادی که با انجام ورزش روزانه به مدت ۳۰ دقیقه همچنان دچار افزایش وزن می‌شوند، این میزان ورزش را باید به روزی ۶۰ دقیقه برسانند.

ارسال شده در تاریخ 6 جولای 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 919
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.