ترشی فلفل طرز تهیه ترشی فلفل برای طرفداران فلفل و طعم های تند

ترشی فلفل طرز تهیه ترشی فلفل برای طرفداران فلفل

ترشی فلفل ,طرز تهیه ترشی فلفل ,ترشی برای طرفداران فلفل و طعم های تند, مواد لازم ترشی تند فلفل سبز ,

#ترشی تند  فلفل

??????

مواد لازم •
۵۰۰ گرم فلفل سبز تند
۱ لیتر سرکه •
نمک •
۱ بوته سیر •
چند شاخه ترخون و نعناع

ترشی فلفل ,طرز تهیه ترشی فلفل ,ترشی برای طرفداران فلفل و طعم های تند, مواد لازم ترشی فلفل سبز ,
طرز تهیه
✏️✏️✏️✏️✏️✏️
1. ابتدا فلفل سبزها را تمیز بشوئید و فلفل های زده دار یا نصف شده را از فلفل های سالم جدا کنید . بهتر است برای زیبا تر شدن ظاهر ترشی، چوب اضافه سر فلفل ها را با چاقو تا حدی ببرید که به کلاهک فلفل آسیب نرسد. بعد روی یک پارچه تمیز پهن کنید تا کاملا خشک شود .

??????

2. فلفل ها را در یک ظرف شیشه ای بریزید و لابه لای آن چند حبه ( برای هر 500 گرم فلفل 4-5 حبه ) سیر بیندازید و روی آن را کاملا با سرکه سفید پرکنید . میتوانید از انواع فلفل برای ترشی استفاده کنید .

3. ظرف ترشی فلفل را در جای خشک و خنک و دور از تابش مستقیم خورشید نگهداری کنید و سعی کنید به مدت 20 روز درب ظرف را باز نکنید .

??????

4. در مورد مدت ماندگاری ترشی فلفل: از بیست روز به بعد ترشی آماده مصرف است و تا 7-8 ماه هرچه بماند خوشمزه تر می شود . ولی بعد از 7-8 ماه کم کم ترشی ها شروع میکنند به تجزیه شدن داخل سرکه. و کم کم بافت خود را از دست میدهد . پس بهتر است ترشی را مقداری تهیه کنید که حداکثر تا 8 ماه مصرف کنید.

ارسال شده در تاریخ 22 آگوست 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مربا و ترشیجات
بازدید : 2,294
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.