ترکیب شیر با هر میوه ای مصرف نکنید دقت درمیکس کردن خوراکیها

ترکیب شیر با هر میوه ای مصرف نکنید دقت درمیکس کردن خوراکیها

ترکیب شیر با هر میوه ای

شیر آناناس (میکس) نخورید.

? خوردن همزمان موجب:

?سردرد
?معده درد
?عفونت
?اسهال و تهوع می شود!

? این ترکیب برای نوزادان بسیار خطرناک است

ترکیب شیر با هر میوه ای ,ترکیب شیر با هر میوه ای مصرف نکنید, دقت درمیکس کردن خوراکیها,مخلوط شیر و میوه و عوارضش , ضررهای مخلوط شیر و آناناس

بهترین شیر، شیر گاو جوان، چاق و سالم است که در مراتع چریده باشد و آن شیر، طعم و بوی نامطبوع نداشته باشد. دکترنمازی ضمن اشاره به این موضوع می‌گوید: از نظر این که شیر چه حیوانی برای انسان مناسب‌تر است، باید گفت شیر حیوانی که مدت حاملگی آن نزدیک به مدت زمان بارداری انسان باشد، از نظر تغذیه مناسب‌تر است. شیر گاو که مدت بارداری آن همچون انسان 9 ماه است، برای تغذیه بخصوص اطفال مناسب‌تر بوده، در درجه بعد شیر بز و سپس شیر گوسفند مفید است. این متخصص می‌افزاید، شیر گاو برای شکل‌گیری و استحکام استخوان‌ها بهبود علائم پیش از قاعدگی، داشتن ناخن و دندان و موی سالم‌تر، کنترل دیابت نوع دو و پیشگیری از سرطان پستان و روده بزرگ بسیار مفید است و از نظر طب سنتی در افراد گرم مزاج، اشتها آور و چاق‌کننده است و سبب لینت مزاج و رفع یبوست می‌شود.

بسیاری از خوراکی‌ها را باید با مکمل‌های آن مصرف کرد، چراکه استفاده از مکمل باعث جذب بیشتر و هضم بهتر آن ماده غذایی می‌شود، دراین‌باره توصیه می‌شود که شیر با عسل، گلاب یا هل مصرف شود. همچنین از مصرف شیر با هر نوع ماده غذایی دیگر مثل موز یا دیگر میوه‌ها پرهیز کنید. مخلوط کردن شیر با میوه‌ها باعث ایجاد خلط غلیظ و اختلال در هضم می‌شود. 

مصرف میوه، هم‌زمان با غذا را مضر است و مصرف هم‌زمان تخم‌مرغ با ترب یا شیر نیز برای قلب و مغز مضر است. مصرف میوه بعد از هر غذای گوشتی مثل کباب، باعث فساد میوه در معده خواهد شد و تنها مصرف زیتون با غذا مجاز است  

با اشاره به اینکه دستگاه گوارش انسان توانایی هضم و جذب همه مواد غذایی را می‌تواند داشته باشد، در برخی از موارد مواد مغزی مانند کلسیم، فسفر، روی و مس هنگام هضم و جذب مانع یکدیگر در بدن می‌شوند و اگر فردی کلسیم و منیزیم با هم دریافت کند باعث پوکی استخوان در فرد می‌شود؛ چرا که کلسیم اگر زیاد باشد مانع از جذب منیزیم در بدن می‌شود که در این شرایط پوکی استخوان به دلیل کمبود منیزیم در فرد است.

بعضی از میوه‌ها به دلیل وجود فیبر غذایی در شیر و لبنیات نباید با هم مصرف شوند؛ چرا که به دلیل فیبر غذایی موجود در لبنیات، مانع از جذب مواد معدنی به بدن می‌شوند و ممکن است که جذب به خوبی صورت نگیرد.

میوه‌هایی مانند سیب و گلابی به دلیل داشتن بافت سفت بهتر است که قبل و بعد از غذا مصرف شوند و میوه‌های دارای بافت‌های نرم مانند توت فرنگی، هلو و انگور اگر همراه غذا خورده شوند، مشکلی را برای فرد ایجاد نمی‌کنند. همچنین برای عدم جذب کلسترول بهتر است که میوه‌هایی که ویتامین ث دارند مانند پرتقال و لیمو در کنار غذا مصرف شود.

ارسال شده در تاریخ 7 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,104
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.