تسکین خارش پوست و حساسیت با گیاه بابونه و دیگر مواد طبیعی

تسکین خارش پوست با گیاه بابونه و دیگر مواد طبیعی

تسکین خارش پوست

#بابونه وتسکین خارش پوست

✅ ۱۰ قطره روغن بابونه رابا ۱۰ قطره روغن شمعدانی معطر و ۱۰ میلی لیتر روغن زیتون مخلوط کرده و به آب وان اضافه کنید و ۲۰ دقیقه در آن بخوابید

تسکین خارش پوست, گیاه بابونه و دیگر مواد طبیعی ,درمان خارش پوست و حساسیت با گیاه بابونه ,تسکین خارش پوست بازنجبیل , ,رفع خارش پوست و حساسیت,درمان خانگی خارش

زنجبیل مناسب برای پوست:

زنجبیل دارای روغن های ضروری دو و سه درصد ، رزین پنج درصد،چربی سه درصد،و نشاسته است. زنجبیل و روغن زنجبیل دارای مزایای زیادی هستند که برای سلامتی مفید میباشند. استفاده منظم از زنجبیل باعث جلوگیری از ایجاد سنگ های صفراوی، طول عمرطولانی ، از بین بردن استرس ،کاهش کلسترول خون میشود. زنجبیل همچنین به عنوان آنتی هیستامین عمل میکند و به درمان حساسیت هت کمک میکند.

روش یک :فقط زنجبیل

برای انجام آین درمان:

زنجبیل را برش دهید و سپس روی قسمت آسیب دیده پوست اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه بشویید.این درمان را دو بار در روز، و 4 الی 5 روز در هفته تکرار کنید.

روش دوم:زنجبیل و سرکه:

برای انجام این درمان یک عدد زنجبیل و دو الی سه قاشق غذا خوری سرکه و 200میلی لیتر آب را آماده کنید.

زنجبیل را بشویید، خشک کنید و سپس پودر کنید.زنجبیل و سرکه را به 200 میلی لیتر آب در حال جوش اضافه کنید. بعد از جوشیدن، کمی صبر کنید و بعد مخلوط را بنوشید.

همچنین میتوانید این مخلوط را به آرامی روی پوست حساس خود ماساژ دهید برای بهترین عملکرد این درمان را 4 الی 5 بار در هفته تکرار کنید.

آلوئه ورا برای رفع خارش پوست:

استفاده از آلوئه ورا ، یکی از بهترین داروهای خانگی برای تسکین و رفع خارش حساسیت پوستی است.آلوئه ورا حاوی مقدار زیادی آب میباشد که مرطوب کننده است و مواد مغذی پوست را که به بهبود زخم، درمان سوختگی های جزئی و خارش پوستی کمک میکند، را فراهم میکند.

برگ آلوئه ورا دارای خواص ضد الته ابی و ضد باکتریایی میباشد که برای درمان آکنه، بیماریهای پوستی و حساسیت های پوستی بسیار مفید است.

تسکین خارش پوست, گیاه بابونه و دیگر مواد طبیعی ,درمان خارش پوست و حساسیت با گیاه بابونه ,تسکین خارش پوست بازنجبیل , ,رفع خارش پوست و حساسیت,درمان خانگی خارش

آلوئه ورا حاوی ویتامبن های ضروری و مواد معدنی A،C،E،B1،B2،وB12 است.که برای باز سازی سلول های پوستی جدید بسیار ضروری هستند و همچنین به سفید و روشن شدن پوست کمک میکند.بنابر ابن استفاده از آلوئه ورا برای درمان حساسیت پوستی بسیار مناسب است.

روش یک:فقط آلوئه ورا تسکین خارش پوست

:چای سبز برای درمان بیماری های پوستی:

چای سبز یک درمان گیاهی خانگی برای مشکلات با بیماری های پوستی است.حاوی مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان است که خواص ضد باکتری و ضد التهابی دارند.

بنابرابن استفاده از چای سبز برای درمان حساسیت پوستی بسیار مناسب است.

تسکین خارش پوست, گیاه بابونه و دیگر مواد طبیعی ,درمان خارش پوست و حساسیت با گیاه بابونه ,تسکین خارش پوست بازنجبیل , ,رفع خارش پوست و حساسیت,درمان خانگی خارش

فقط چای سبز تسکین خارش پوست

این روش بسیار ساده است،چای سبز را پودر کنید و آن را رئی منطقه آسیب دیده اعمال کنید و بعد از 5 دقیقه پوست خود را با آب بشویید.

کبد انسان تسکین خارش پوست

بیماری های کبدی مختلف می توانند با خارش همراه باشند و بطور کلی 20 تا 50 درصد بیماران مبتلا به یرقان (زردی) خارش دارند. خارش در این افراد احتمالاً منشأ مغزی دارد، زیرا مشاهده شده است که در سیستم اعصاب مرکزی، سطح پپتیدا اوپیوئید (مخدر) افزایش یافته و گیرنده های آنها کاهش یافته است .

در این افراد، سطح اسیدهای صفراوی سرم با شدت خارش هماهنگی ندارد.سیروز صفراوی اولیه نیز یکی از بیماری های کبدی است که بیشتر در خانم های بالای 30 سال رخ داده و می تواند با خارش شدیدی همراه باشد .

از بیماری های داخلی، نوعی پرخونی به نام پلی سیتمی ورا وجود دارد که در آن بیش از یک سوم افراد از خارش رنج می برند. خارش این افراد بیشتر با تغییرات حرارت و به خصوص دقایقی بعد از استحمام است. علت خارش در این بیماری مشخص نیست، ولی آسپیرین موجب تخفیف فوری خارش در آنها می شود (تحت نظر پزشک) .

از بحث بیماریهای داخلی که بگذریم، بیماری های پوستی متعددی وجود دارند که خارش در آنها وجود داشته یا علامت و شکایت اصلی است. به عنوان مثال مشخصه اصلی بیماری هایی مانند اگزمای سرشتی، گال و درماتیت هرپتی فرم، خارش فراوان است. بیشتر خارش ها با گرما تشدید می شوند .

تسکین خارش پوست, گیاه بابونه و دیگر مواد طبیعی ,درمان خارش پوست و حساسیت با گیاه بابونه ,تسکین خارش پوست بازنجبیل , ,رفع خارش پوست و حساسیت,درمان خانگی خارش

همچنین استرس، اضطراب و ترس می تواند خارش را تشدید نمایند. اکثر خارش ها، شب هنگام زمانی که فرد از کار و فعالیت روزانه فارغ می شود، تشدید می یابند

کانال گوش خارجی، پل و سوراخ بینی و ناحیه اطراف مقعد و ناحیه تناسلی نواحی مستعد خارش محسوب می شوند. برخی خارش ها در حیطه بیماری های پوست و مو بسیار مرتبط با مسایل روحی و روانی هستند که به همین علت به آنها درماتیت های عصبی (نورودرماتیت) می گویند .

در این بیماریها، فرد تمایل بسیار زیادی به خاراندن برخی نواحی در دسترس پوست مثل ناحیه پشت گردن، پلک فوقانی، ناحیه تناسلی و پشت پا یا جلوی ساق پا دارد .

ارسال شده در تاریخ 6 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 1,499
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.