تفکر درباره اسرار ضد سلامتی رازداری موجب صدمات جسمی و روحی

تفکر درباره اسرار ضد سلامتی رازداری موجب صدمات جسمی و روحی

تفکر درباره اسرار ضد سلامتی

خبر بد این است که حتی وقتی مجبور نیستید رازتان را پنهان کنید احتمال دارد همچنان بارها و بارها به آن فکر کنید و همین کار به حس خوشبختی شما ضرر جدی وارد می کند

طبق یک تحقیق روانشناسی، رازداری و تفکر درباره اسراری که پنهان میکنید میتواند برای سلامتی شما مضر باشد !?

این تحقیق نشان داده که صدمات جسمی و روحی رازداری بیش از عواقب ناشی از فاش کردن راز است!

تفکر درباره اسرار ضد سلامتی, رازداری موجب صدمات جسمی و روحی, رازداری و عذاب دورنی,رازداری و سنگ صبور بودن ,عواقب ناشی از رازداری,اسرار پنهان و فکر به آنها

درواقع نگه داشتن راز می تواند آسیب های جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد زیرا عذاب درونی ناشی از آن محرک استرس، مختل شدن خواب، چروک و بیماری است.

درحالی که مطالعات پیشین نشان داده بود وزن یک راز یا اینکه چقدر می تواند «بد» باشد با کاهش سطح سلامت ذهنی در ارتباط است، تحقیق جدید آشکار می کند که مقدار زمان فکر کردن به آن راز از خود راز آسیب رسان تر است.

به گفته محققان پرتکرارترین رازها در مورد موضوعاتی مانند تمایلات جنسی، داشتن تصویر ضعیف از خود، مسائل مالی، عملکرد شغلی ضعیف، اعتیاد و سقط جنین است. این افکار فاش نشده می تواند موجب شود که هورمون های استرس مانند کورتیزول وحشیانه ترشح شوند و فرد میزبان را با مشکلات روده، فشارخون بالا، مشکلات سوخت و ساز، پیر شدن پوست و ضعیف شدن سیستم ایمنی مواجه کنند. آن ها می گویند این رازها حتی می توانند فعالیت های بسیار ساده را تبدیل به یک بار و مسئولیت سنگین کنند.

خبر بد این است که حتی وقتی مجبور نیستید رازتان را پنهان کنید احتمال دارد همچنان بارها و بارها به آن فکر کنید و همین کار به حس خوشبختی شما ضرر جدی وارد می کند؛ اما خبر خوب این است که اگر بتوانیم شما را از صرافت فکر کردن به آن رازها بیندازیم یا شیوه فکر کردن شما به آن ها را تغییر دهیم احتمالا بتوانیم اثر منفی آن را کاهش دهیم.

رازها حتی می توانند بر روش ارتباط ما با دیگران اثرگذار باشند. تحقیقی در سال ۲۰۱۶ به این نتیجه رسیده بود که افرادی که رازهای سیاه و جدی دارند زبان و رفتار خود را به هنگام پیام دادن به دوستانشان تغییر می دهند. نتایج این تحقیق می گفت رازدارها از نظر اجتماعی فعال تر و بسیار هوشیارتر از افراد دیگر هستند. در طول دوره نگه داشتن راز، آن هایی که چیزی برای مخفی کردن داشتند ماهانه تعداد ایمیل های بیشتری را به کسانی که قصد پنهان سازی از آن ها داشتند ارسال می کردند و طول ایمیل هایشان هم اندکی افزایش داشت. از سوی دیگر به همان افراد با سرعت زمان بیشتری پاسخ می دادند. نکته جالب دیگر تحقیق مورد نظر این بود که افراد راز دار در ایمیل های خود به دوستانشان بیشتر از ضمیر دوم شخص و فعل هایی که زمان حال دارند استفاده کردند.

رازها حتی می توانند بر روش ارتباط ما با دیگران اثرگذار باشند. تحقیقی در سال ۲۰۱۶ به این نتیجه رسیده بود که افرادی که رازهای سیاه و جدی دارند زبان و رفتار خود را به هنگام پیام دادن به دوستانشان تغییر می دهند.

ارسال شده در تاریخ 21 جولای 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,275
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.