جرم گیری دندان‌ها یا سفید کردن آنها با چند روش طبیعی

جرم گیری دندان‌ها یا سفید کردن آنها با چند روش طبیعی

جرم گیری دندان‌ها

موز میوه‌ای بسیار عالی است که از قضا، پوست آن برای جرم گیری دندان‌ها مفید است. همان موادی که در موز هستند و آن را یک خوراک بسیار عالی برای بدن می‌کنند، مثل پتاسیم، منیزیم و منگنز، برای داشتن دندان‌هایی سفید و مرواریدی نیز مفید هستند. این مواد معدنی، ناخالصی‌های دندان ‌ها را جذب می‌کنند و از همه مهم‌تر خاصیت اسیدی هم ندارند. نداشتن خاصیت اسیدی برای کسانی که دندان‌هایی حساس دارند، بسیار مهم است.
بعد از نوش جان کردن موز، پوست آن را به مدت حداقل دو دقیقه قبل از مسواک زدن روی سطح دندان بمالید. شاهد تغییر آنی خواهید بود، اما بیشترین تاثیر طی دو هفته خود را نشان می‌دهد.

جرم گیری دندان‌ها ,سفید کردن دندانها با چند روش طبیعی , داشتن دندانهای مرواریدی ,روشهای جرم گیری دندانها ,موز میوه‌ای بسیار عالی است برای جرم گیری دندان‌ها

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

جویدن دانه‌های کنجد

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذاخوری کنجد؛
  • و مسواک.

طرز استفاده:

  • دانه‌های کنجد را بجوید اما قورت ندهید. وقتی دانه‌ها را خوب جویدید، آنها را در دهان نگه دارید و با مسواک خشک دندان‌هایتان را مسواک بزنید.

مدت زمان مصرف:

  • این کار را ۲ بار در هفته تکرار کنید


?جرم گیری دندان با پوست گردو:
برای شروع فرایند جرم گیری دندان با پوست گردو مقداری گردو و یک گردو شکن خریداری کنید.
دندان‌ها را مانند همیشه مسواک و نخ دندان بزنید و به خوبی دهان را بشویید تا آثار غذا و خمیردندان از آن پاک شود. آموزش صحیح مسواک زدن و آموزش صحیح نخ دندان کشیدن را مطالعه کنید.
پوست گردوها را جدا کنید. گردو‌ها را در کاسه بریزید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید و پوست‌ها را درون قابلمه قرار دهید.
مقداری آب به اندازه‌ای که تمام پوست گردو‌ها را بپوشاند، درون قابلمه بریزید و آن را روی شعله گاز بگذارید تا بجوشد. زمانی که آب به نقطه‌ی جوش رسید، کمی شعله را کم کنید و اجازه دهید پوست گردو‌ها درون این آب و روی شعله به مدت ده دقیقه باقی بمانند. حال شعله را خاموش کنید و همچنان چند دقیقه‌ی دیگر اجازه دهید پوست گردو‌ها در همان حالت بمانند.
در نهایت، مسواک خود را چند دقیقه درون مایع بخیسانید و دندان‌ها را با آن مسواک کنید. مطمئن شوید که هر قسمت از دندان و لثه را به مدت ۵ دقیقه #مسواک می‌کنید. پوست گردو همراه با مسواک و نخ دندان می‌تواند تمام پلاک‌های دندان را تمیز کند. بعد از جرم گیری دندان با پوست گردو، دهان خود را بشویید.

جوش‌شیرین و هیدروژن‌ پروکسید

هیدروژن‌ پروکسید یا آب اکسیژنه یک اکسنده‌ی آنتی‌باکتریال است که پاک‌کننده‌ای بسیار عالی برای دهان و لثه به شمار می‌رود و جرم‌ها و میکروب‌ها را از دهان می‌زداید. می‌توانید با استفاده از هیدروژن‌ پروکسید و آب (نیمی آب و نیمی هیدروژن پروکسید) یک دهان‌شویه‌ی خوب بسازید. این محلول را یک دقیقه در دهان بچرخانید و سپس آبکشی کنید. تحقیقات نشان داده است هیدروژن پروکسید مانند یک گندزدای آنتی‌باکتریال طبیعی عمل می‌کند و با حذف باکتری‌های مضر، دهان را خوشبو می‌کند. بنا به گزارش Dentistry Network، امروزه هیدروژن پروکسید در دندان‌پزشکی کاربردهای زیادی دارد که رایج‌ترین آنها سفید کردن دندان‌ها است. همچنین این ماده به‌طور طبیعی از بیماری‌های لثه مانند چرک و تورم پیشگیری می‌کند.

روش دیگر استفاده از هیدروژن پروکسید این است که مقدار کمی از آن را با کمی جوش شیرین ترکیب کنید تا خمیر مانند شود. با این خمیر می‌توانید جرم‌ دندان‌هایتان را پاک کنید. مقاله‌ای که در Journal of Dentistry منتشر شده می‌گوید: «نتایج به دست آمده از پنج مطالعه‌ی بالینی کنترل شده روی بیش از ۲۷۰ نفر نشان داد خمیردندان‌های حاوی جوش‌شیرین نسبت به خمیردندان‌های معمولی فاقد جوش‌شیرین، خیلی بهتر و بیشتر جرم دندان‌ها را برطرف می‌کنند.» نتایج به دست آمده از ارزیابی سطح دندان‌های بیماران (نزدیک گونه‌ها، نزدیک زبان، اتصال به لثه و پشت و جلوی دندان) نیز نشان داد که استفاده از محصولات دارای جوش‌شیرین‌، جرم و پلاک‌های دندان را به میزان بیشتری کاهش داده است.

روش درست استفاده از جوش‌شیرین برای سفید کردن دندان‌ها این است که طبق روال معمول، اول دندان‌ها و مخصوصا پشت آنها را به خوبی مسواک بزنید. جوش‌شیرین ماده‌ای زبر است، مانند کاغذ سمباده، بنابراین حتما مقدار کافی هیدروژن پروکسید با آن ترکیب کنید تا به مینای دندان‌هایتان آسیب نزند. این نکته‌ بسیار مهم است چون مینای دندان قابل‌ترمیم نیست. خمیری که درست می‌کنید باید از کِرِم هم نرم‌تر باشد. این خمیر را حدود ۳۰ ثانیه روی دندان‌هایتان بمالید و سپس به خوبی آبکشی کنید.

پوست پرتقال

طرز استفاده:

  • تکه‌ای پوست پرتقال را ۲ تا ۳ دقیقه مستقیما روی دندان بگذارید؛
  • اجازه بدهید آب موجود در پوست پرتقال ۲ تا ۳ دقیقه روی دندان بماند، سپس دندان‌ها را با آب بشویید؛

مدت مصرف:

  • ۲ یا ۳ بار در هفته این کار را تکرار کنید.

علت اثرگذاری:

  • پوست پرتقال با میکروارگانیسم‌های موجود در دهان مبارزه می‌کند. این روش جرم گیری دندان در خانه روشی ارزان، طبیعی و مؤثر است و در سفید کردن و از بین بردن جرم‌ها کاربرد فراوانی دارد.
ارسال شده در تاریخ 21 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,185
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.