جلوگیری از بروز آب مروارید راه هایی برای پیشگیری از آن

جلوگیری از بروز آب مروارید

جلوگیری از بروز آب مروارید با روش های خاص و ساده برای مردان و زنان با جلوگیری از دیابت و نکشیدن سیگار و استفاده از عینک یا کلاه آفتابی

راه هایی برای جلوگیری از آب مروارید

سیگار نکشید.
همیشه در مقابل نور خورشید از کلاه یا عینک آفتابی استفاده کنید.
دیابت را به خوبی کنترل کنید.

بیماری آب مروارید اغلب باعث ایجاد تاری دید می‌شود تا جایی که فرد احساس می‌کند یک پرده سفید جلوی دید او را گرفته است .

جلوگیری از بروز آب مروارید ,راه هایی برای پیشگیری از آب مروارید,روشی برای پیشگیری از آب مروارید ,مراقبت از چشم ,سیگار نکشید.همیشه در مقابل نور خورشید

حتی اگر در حال حاضر به آب مروارید مبتلا نیستید و چشم‌هایی سالم دارید، باید به طور منظم برای معاینه‌ی آن‌ها به چشم‌پزشک مراجعه کنید. انجام معاینه‌ی چشم به طور منظم می‌تواند از شما در برابر حمله‌ی بیماری آب مروارید محافظت کند.

 پرانایاما:

انجام پرانایاما به صورت روزانه گردش خون را در چشمان شما افزایش می‌دهد و از بروز آب مروارید جلوگیری می‌کند.

 زمانی که نور خورشید در شدیدترین حالت‌اش است، بیرون نروید:

از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید، که دارای اشعه‌ی UV است، پرهیز کنید. حتی اگر در طول روز بیرون می‌روید، حتما و همیشه از عینک آفتابی استفاده کنید تا از چشمان‌تان محافظت کند.

 سطح قند خون‌تان را کنترل کنید:

دیابت یکی از دلایل بروز آب مروارید است. بنابراین سعی کنید برای کنترل سطح قندخون‌تان اقدامات لازم را انجام دهید.

 مصرف محصولات لبنی را محدود کنید:

میزان مصرف محصولات لبنی را در رژیم روزانه‌تان کاهش دهید چرا که مصرف فراورده‌های لبنی، تولید رادیکال‌های آزاد را که منجر به بروز آب مروارید می‌شوند، افزایش می‌دهد.

 سیگار نکشید:

افرادی که به بیماری آب مروارید مبتلا هستند، باید سیگار و الکل را ترک کنند زیرا این دو ممکن است اختلال موجود را بدتر کنند.

 تمرین دادن چشم:

برخی از تمرینات را روی چشم‌تان انجام بدهید تا گردش خون در این ناحیه‌ بهبود بیابد. بهبود گردش خون در این ناحیه به نوبه‌ی خود چشم شما را برای مبارزه‌ی موثر با آب مروارید سالم نگه می‌دارد.

 از نمک دریایی استفاده نکنید:

از مصرف نمک دریایی در غذاها پرهیز کنید زیرا این نمک حاوی مواد معدنی خاصی است که برای چشم مضر هستند. نمک دریا را با سنگ نمک جایگزین کنید.

 سرتان را با روغن خنک‌کننده ماساژ دهید:

ماساژ سر با استفاده از روغن خنک‌کننده استرس را از چشم‌های شما دور می‌کند، آن را سالم نگه می‌دارد و قوه‌ی بینایی را بهبود می‌بخشد.

 چشم‌ها را شستشو بدهید:

پس از آن‌که به خانه برمی‌گردید، چشم‌ها را با آب خنک بشویید تا هم استرس را از آن‌ها دور کنید و هم ناخالصی‌هایی که وارد چشم شده‌اند را از بین ببرید.

به میزان زیادی میوه و سبزیجات بخورید:

مقدار زیادی میوه و سبزی در رژیم غذایی روزانه‌تان قرار بدهید. گنجاندن سبزیجات برگ‌دار در رژیم روزانه، روش خوبی برای مبارزه با آب مروارید است. آب میوه‌های تازه، به ویژه پرتقال و آب انگور بنوشید. سبزیجات خام حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند. سبزیجاتی را بخورید که می‌توانند به صورت خام مصرف شوند مانند خیار، گوجه‌فرنگی، هویج، تربچه و غیره.

 غذاهای غنی از ویتامین E و کاروتنوئیدهایی مانند لووتئین و زآگزانتین را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

بادام، تخمه آفتابگردان، کلم کالی، اسفناج، و غیره را مصرف کنید، تا از آب مروارید دور بمانید. غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ نیز می‌توانند از بروز آب مروارید جلوگیری کنند.

ارسال شده در تاریخ 19 اکتبر 2020 توسط امید ازادمرد با موضوع مطلب علمی
بازدید : 2,244
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.