حذف سریع تبخال روشهای درمانی خانگی بدون مصرف دارو

حذف سریع تبخال روشهای درمانی خانگی بدون مصرف دارو

حذف سریع تبخال ?

?کافیست یک گوش پاک کن را به مقداری « الکل » آغشته و روی تبخال بمالید

?استفاده از الکل، تب خال را خشک کرده و خارش و التهاب اطراف آن را سریعا کاهش میدهد

حذف سریع تبخال روشهای درمانی خانگی رفع تبخال ,بهبود تبخال بدون مصرف دارو,راهکارهای سریع رفع تبخال ,خداحافظی با تبخال به روشهای خانگی
علاوه بر پمادها و داروهایی که برای بهبود تبخال‌ها وجود دارد، درمان‌های خانگی هم در بسیاری از موارد جوابگو خواهند بود. همچنین برخی روش‌های درمانی باعث کمرنگ شدن علائم تبخال می‌شوند، البته اگر به محض بروز نخستین نشانه‌ها بتوانید آنها را اعمال کنید. برای شناسایی، پیشگیری و درمان تبخال‌ها بهتر است از راهنمایی‌های ما استفاده کنید.

پای ویروس در میان است

تبخال‌ها به‌خاطر سرماخوردگی بروز پیدا نمی‌کنند. تبخال به‌خاطر ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می‌شود که ناشی از تماس با پوست عفونی یا مایعات بدن است. دو نوع HSV وجود دارد که اغلب تبخال‌ها به واسطه نوع یک ایجاد می‌شوند. نوع یک از طریق بازتولید خود باعث آسیب به پوست می‌شود و تبخالی که ایجاد می‌شود تا یک هفته روی پوست می‌ماند. بین فواصل عود کردن تبخال، ویروس نوع یک در لا‌به‌لای سلول‌های عصبی پنهان می‌شود، بنابراین هیچ‌وقت به‌طور کامل درمان نمی‌شود.

چه کسانی مستعد تبخال هستند؟

بیش از نیمی از ما حتما دچار ویروس نوع یک تبخال شده‌ایم که اغلب به‌خاطر روبوسی با آشنایان انتقال پیدا می‌کند. پس چرا این وسط تنها عده‌ای از افراد بدشانس دچار تبخال می‌شوند؟ جواب این سوال تا حد زیادی به ژن شما مربوط می‌شود. در تحقیقی مشخص شده افرادی که مجبورند تبخال را تحمل کنند، 6ژن مشترک دارند. سه تا از این ژن‌ها مشخص می‌کند که ویروس نوع یک تبخال چگونه باعث فعالیت مجدد و در‌نتیجه عود کردن تبخال می‌شود.

استرس باعث تحریک تبخال می‌شود!

ویروس نوع یک تبخال بیشتر زمان خود را در حالت غیرفعال به‌سر برده و در لا‌به‌لای عصب‌ها پنهان می‌شود. بسیاری از مردم عوامل محرک مشابهی دارند که باعث می‌شود این ویروس از حالت مخفی بودن بیرون آمده و منجر به تبخال شود. نور خورشید، تب، استرس و قاعدگی عوامل محرک شایع آن هستند. برخی افراد دو بار در سال دچار تبخال می‌شوند اما برخی دیگر با تجربه هر بار استرس تبخال می‌زنند.

تفاوت آفت دهان با تبخال

تبخال‌ها بیشتر روی لب شکل می‌گیرند درحالی که آفت‌های دهانی اغلب داخل دهان را دچار مشکل می‌کنند. در‌واقع آفت‌ها به‌خاطر ویروس هرپس رخ نمی‌دهند و مسری نیستند. هیچ‌کسی نمی‌داند که علت بروز آفت دهان چیست. اغلب تبخال‌ها با قرمز شدن و التهاب پوستی آغاز می‌شوند؛ پیش از التیام پیدا کردن، حالت تاول‌مانند پیدا کرده، سرشان باز شده و روی‌شان پوسته می‌بندد، درحالی که آفت دهان یک توده سفیدرنگ داخل دهان است که بسیار دردناک بوده و پس از چند روز کوچک و محو می‌شود.

چه زمانی تبخال مسری می‌شود؟

تبخال به‌خاطر آسیب پوستی رخ می‌دهد که طی آن ویروس هرپس داخل سلول‌های عفونی بازتولید می‌شود. از زمانی که پوست قرمز می‌شود و خارش پیدا می‌کند، ویروس نوع یک تبخال ظاهر شده و می‌تواند منتشر شود. تبخال‌ها زمانی بسیار مسری می‌شوند که تاول‌ها شکل گرفته و سرشان باز می‌شود تا زمانی که پوست به‌طور کامل التیام پیدا کرده و دوباره به شکل طبیعی خود بازگردد، اما برخی افراد می‌توانند در هر زمانی ویروس آن را از طریق بزاق دهان انتقال دهند، حتی اگر هرگز دچار تبخال نشده باشند.

پیشگیری از انتشار ویروس تبخال

زمانی که دچار تبخال می‌شوید، سعی کنید مسائل بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنید؛ از روبوسی با دیگران یا استفاده مشترک از وسایلی مثل قاشق و چنگال یا لیوان پرهیز کنید. رعایت این نکات تا حد زیادی از انتشار بیشتر ویروس تبخال پیشگیری می‌کند.

کاهش درد تبخال

در‌حالی که اولین سطح بروز تبخال می‌تواند تا دو هفته ادامه داشته باشد، عود کردن مجدد آن معمولا یک هفته طول خواهد کشید. هیچ درمانی برای تبخال‌ها وجود ندارد، اما برخی کرم‌ها و ژل‌ها می‌توانند باعث بهبود سوزش آنها شوند.

آیا نقاط دیگر بدن هم تبخال می‌زند؟

اگر تبخالی روی لب ایجاد نشده باشد، جزء دسته تبخال‌ها قرار می‌گیرد؟ این مسئله چندان شایع نیست، اما تبخال‌ها می‌توانند در هر جایی روی صورت‌تان پیدا شوند، از‌جمله روی گونه‌ها، چانه یا بینی.

در اکثر افراد، تبخال‌ها روی یک ناحیه ثابت ایجاد می‌شود.

درمانهای خانگی رفع تبخال

با سیر و پیاز ضدعفونی کنید

خوراکی‌هایی که طعم تند و تیز دارند مثل سیر، پیازچه و پیاز معمولا اثرات ضد‌ویروسی داشته و استفاده از آنها به‌صورت موضعی بر بهبود تبخال موثر است. فقط باید توجه داشت که این مواد حالت خورندگی دارند و مصرف زیاد آنها ضایعه را زخمی و خشک می‌کند. سرکه نیز به‌صورت موضعی در خشک شدن تبخال موثر است.

کاکائو و قهوه نخورید

افرادی که به‌طور مکرر دچار تبخال می‌شوند باید استرس‌های‌شان را کاهش دهند. مصرف مواد غذایی تحریک‌کننده مثل کاکائو و قهوه را به حداقل برسانند و در مقابل مصرف خوراکی‌هایی همچون کاهو، تمرهندی و… را افزایش دهند. علاوه بر اینها بهتر است در زمان عود تبخال از مصرف چای سبز خودداری شود زیرا این چای خشکی و  احتمال خونریزی ضایعات را افزایش می‌دهد.

سکنجبین و خاکشیر بنوشید

شربت سکنجبین و خاکشیر در بهبود و جلوگیری از عود تبخال موثر است. در میزان مصرف سکنجبین معمولا محدودیتی وجود ندارد مگر اینکه فرد مبتلا به دیابت باشد. مصرف خاکشیر نیز به‌صورت روزانه تا سه قاشق غذاخوری در یک لیوان آب هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. پوره سیب رنده شده مخلوط با سکنجبین و گلاب هم می‌تواند در بهبود ضایعات کمک‌کننده باشد. حذف سریع تبخال

از داروهای موضعی کمک بگیریددر حال حاضر محلولی به‌نام آب دالیبور (Eau d›Alibour) در داروخانه‌ها موجود است که این محلول در بیماری‌هایی مثل تبخال و زونا کاربرد دارد و باعث خشک شدن ضایعات می‌شود. علاوه براین، با کاهش ترشحات ضایعه، خطر انتقال ویروس را به دیگر نقاط بدن و اطرافیان کاهش می‌دهد.

سرکه سیب برای درمان تبخال لب:

سرکه سیب به کاهش شدت شیوع تب خال به خاطر ضد عفونی کنندگی و خواص ضد التهابش کمک می کند. حذف سریع تبخال

یک تکه پنبه را در سرکه سیب فرو کنید و آن را روی مناطق متاثر برای سه یا چهار بار در روز برای دو یا سه روز قرار دهید.

برای بهترین نتیجه، آن را به محض اینکه احساس سوزش اولیه را تجربه می کنید، اعمال کنید ؛ آگاه باشید، احتمال دارد کمی بسوزد.

همچنین می توانید یک یا دو قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کنید و دو بار در طی روز بنوشید.

بهبود تبخال لب با بادرنجویه: حذف سریع تبخال

بادرنجویه برای کاهش شدت شیوع تب خال مفید است به علاوه، اثرات ضد ویروسی و ضد باکتری دارد.

بادرنجویه همچنین شامل یک ترکیب با نام اوگنول است که به عنوان مسکن کاهنده طبیعی کار می کند.

چند بار در روز به مدت چند روز چای بادرنجویه بنوشید تا این که علائم فروکش کند.

برای سه یا چهار بار در روز، کیسه های چای بادرنجویه و یا روغنش را روی منطقه بمالید.

هم چنین می توانید این ناحیه را با چای بادرنجویه بشویید.

به همین ترتیب، کمی عصاره بادرنجویه روی منطقه آسیب دیده بمالید و بگذارید تا خشک شود ؛ این کار را چند بار در روز انجام دهید.

ارسال شده در تاریخ 4 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع گوناگون
بازدید : 1,775
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.