حمام رفتن در ایام قاعدگی و مزایای آن بخصوص کاهش ابتلا به عفونت

حمام رفتن در ایام قاعدگی و مزایای آن بخصوص کاهش ابتلا به عفونت

حمام رفتن در ایام قاعدگی

حمام رفتن در ایام قاعدگی,استحمام در دوران پریود ,حمام رفتن در عادت ماهیانه,حمام رفتن در دوران قاعدگی خوه یا بد؟,حمام رفتن ایامپریود برای کاهش ابتلا به عفونت

چرا گفته می شود که در دوران قاعدگی نباید به حمام رفت؟

در زمان قدیم به دلیل نبود حمام شخصی در منازل و مراجعه افراد به حمام عمومی و ماندن طولانی مدت در این حمام ها، به زنان توصیه می شد که در دوران قاعدگی به حمام نروند زیرا آب موجود در خزینه ممکن بود آلوده به خون شود و برای دیگر افراد قابل استفاده نباشد. همچنین چون افراد متعددی به این حمام ها مراجعه می کردند امکان ابتلا به عفونت نیز بیشتر بود. هرگونه شایعه در رابطه با ابتلا به سرد شدن رحم، کیست و تنبلی تخمدان، نازایی، افزایش درد و خونریزی از اثر رفتن به حمام و دیگر عفونت های رایج ناشی از حمام در دوران پریود شایعه ای بیش نیست و صحت ندارد و هیچ دلیل و مدرک علمی در پشتیبانی از آن وجود ندارد.

مزایای حمام کردن در دوران پریود

• در طی دوران قاعدگی، زنان ممکن است دچار خستگی مفرط، افسردگی خفیف، درد، کج خلقی و گرفتگی عضلات شوند. حمام می تواند به آرام شدن شما کمک کند و خستگی شما را از بین ببرد. همانطور که کیسه آب گرم می تواند درد را کاهش دهد، حمام نیز می تواند در تسکین دردهای خفیف موثر باشد.

نکات مهم حمام در زمان قاعدگی

اگر می بینید که باحمام رفتن دردهاتون زیاد میشه و آزار دهنده میشه خب مشخصه که توصیه نمیشه زیاد برید اما برای بهداشت ناحیه تناسلی باز هم حمام فراموش نشه. چون خون محیط مناسبی برای رشد میکروبها و ایجاد عفونته. پس نباید در دوران پریودی فکر کنین حمام نباید رفت!!

در دوران پریود دهانه رحم بازه و یه تصور اشتباه که برخی جاها تبلیغش هم می کنند اینه که اگر بریم حمام مشکل زاست و دلیل هزارتا بیماریه. ولی خب باید بگم این حرف، چرند محضه. حمام در دوران قاعدگی هیچ مشکلی نداره و البته نیاز واجبتری هم هست نسبت به روزهای عادی! فقط به دلیل باز بودن دهانه رحم، از نشستن در وان خودداری کنید!? با ما همراه باشیدکه میخوایم کاملا این موضوع رو بررسی کنیم

دلیل باور حمام نرفتن در دوران قاعدگی

خب با کمی تفکر در دوران قدیم به راحتی میتونید به این دلیل این عمر برسید که در آن زمان ها به علت نبودن حمام شخصی توصیه میشد که حمام نروید چون آب خزینه ها به احتمال خیلی زیاد برای خانم هایی که عادت ماهانه داشتن مضر بود. و چون استفاده از این حمام ها برای عموم آزاد بود احتمال اینکه عفونت بین افراد منتشر بشه بود. پس شما هرگونه شایعه درباره ابتلا به کیست، تنبلی تخمدان، افزایش درد و خونریزی و سرد شدن رحم که با حمتم کردن به وجود میاد رو باور نکنید و هیچ دلیل منطقی و پزشکی برای این موضوع وجود ندارد.

  • در ایام قاعدگی به صورت روزانه استحمام کرده و ناحیه خارجی واژن خود را با آب و صابون بهداشتی شستشو دهید.
  • پیاده روی می‌تواند در ایام قاعدگی به کاهش درد کمک کند، اما باید از ورزش‌های سنگین خصوصا در سه روز اول آن خودداری کرد. توجه داشته باشید که بدترین کار دراز کشیدن و بی‌تحرکی است.
  • نوار بهداشتی خود را مرتبا تعویض نمایید.
  • مصرف آب زیاد را در این دوران فراموش نکنید.
  • از لباس زیر مناسب و نخی در دوران قاعدگی استفاده کنید و آن‌ها را به صورت جدا شسته و در آفتاب خشک کنید.
  • برای جبران خون از دست رفته در این دوران باید از غذاهای مقوی مانند شیر، گوشت، حبوبات، سبزیجات، لبنیات و میوه‌ها استفاده کنید. بهتر است جهت کاهش عوارض اختلالات پیش از قاعدگی، حدود یک هفته قبل از شروع قاعدگی از رژیم غذایی حاوی ویتامین B6 و آهن مانند گوشت، ماهی، غلات سبوس دار و آجیل مصرف کنید.
  • وجود درد در ایام قاعدگی خصوصا روزهای اول، طبیعی است، به همین دلیل می‌توان به تجویز پزشک از داروهای مسکن استفاده کرد. استفاده از حوله گرم و قرار دادن آن بر روی محل درد نیز می‌تواند به کاهش درد کمک کند.
  • پس از شستشوی واژن، آن ناحیه را با دستمال خشک کرده و در صورت امکان برای شستشو از آب سرد استفاده نکنید، زیرا این کار می‌تواند موجب منقبض شدن و درد بیشتر در ناحیه زیر شکم شود.
  • ایجاد آکنه پیش از شروع قاعدگی، امری رایج در خانم‌ها بوده و این شرایط به دلیل تغییرات هورمونی رخ می‌دهد، بنابراین بهتر است در این دوران صورت خود را به طور مرتب شستشو داده و از دست زدن به آکنه بپرهیزید.
  • سعی کنید به اجای استفاده از تامپون از نوار بهداشتی مناسب استفاده نمایید.
  • عمل شستشو را برای جلوگیری از بروز عفونت از سمت جلو به عقب انجام دهید.
ارسال شده در تاریخ 13 جولای 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,249
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.